معاون حقوقی، پشتیبانی و پارلمانی وزارت نیرو گفت: امسال آب و برق پایدار در مرزها ایجاد کردیم که هم برای مردم منطقه بماند و هم در سال‌های آینده قابل استفاده برای زائران باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس ستاد عتبات کربلا گفت: در تأمین غذا و آب برای زوار وجود ندارد و از روز نخست ماه صفر تاکنون حداقل هر وعده ۸ هزار پرس غذا توزیع شده است.
اهواز - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: تأمین آب در منطقه ملاشیه اهواز با اجرای کارهای ضربتی و نصب پمپ، پایدار شده است.
میان ۹ سد با ذخیره آب زیر ۲۰درصد، وضعیت سد‌های رودبال داراب در استان فارس و چاه‌نیمه‌ها در استان سیستان و بلوچستان با ۳ و ۶ درصد پرشدگی و سد وشمگیر گلستان که به‌صورت کامل خشک شده است، بحرانی‌تر است.
کرمان- وزیر نیرو در بم گفت: از ۱۰ هزار روستای دارای تنش آبی در کشور مشکلات مردم سه هزار روستا تاکنون حل شده و رفع مشکل بقیه هم در دستور کار است.
رئیس‌کل دادگستری استان البرز گفت: تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام‌شده توسط دادستان مرکز استان و ادارات متولی و آب منطقه‌ای تهران، بازگشایی و رسوب‌زدایی مسیر انجام شد و با برداشته شدن موانع، مسیر خروجی آب رفع انسداد شده است و در ساعات آینده امکان ادامه فرایند تأمین آب شرب مناطق هدف آغاز می‌شود.
اهواز- استاندار خوزستان گفت: ۴٠ هزار هکتار سایر کشت‌های غیر از شلتوک با الگوی کشت اعلام شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی و تأمین آب از سوی سازمان آب و برق تصویب شد.
نقش قابل توجه هیرمند در تأمین آب آشامیدنی سالم مردم سیستان، توسعه اقتصادی- اجتماعی و تعدیل شرایط زیست‌ محیطی منطقه، موجب شده تا هرگونه تغییر در مناطق بالادست، از جمله انسداد یا انحراف رودخانه، بر حقوق بنیادین ساکنان این منطقه از جمله حق بر دسترسی مردم به آب آشامیدنی کافی و سالم، حق بر محیط زیست سالم، حق بر سلامت و حق بر استانداردهای مناسب زندگی آنان آثار منفی برجای گذارد.
رئیس موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو گفت: تغییرات اقلیمی، سبب شده از سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ پوشش سطحی یخچال‌های طبیعی کشور که منبع تأمین آب رودخانه‌ها هستند، حدود ۵۰ درصد کاهش یابد.
سقاخانه عزیز محمد، با توجه به بحران کم‌آبی شهر تهران در آن دوران و لزوم وجود سقاخانه‌ها به‌عنوان یکی از منابع تأمین آب مردم و نیز یادآوری واقعه کربلا و بستن آب فرات بر روی حضرت ابا عبدالله‌الحسین (ع) و یارانش ساخته شده است.
مدیر دفتر بهره‌برداری و توسعه شبکه توزیع و کاهش آب بدون درآمد گفت: از شهروندان درخواست می‌شود به دلیل محدودیت در منابع آب سطحی که به دلیل استمرار ۳ساله خشکسالی رخ داده و نیز بارش‌های حوضه آبریز که به صورت برف هستند و هنوز ذوب نشده‌اند، محدودیت‌ها تامین آب پا برجا است و باید در مصرف صرفه جویی شود.
کاهش بارندگی‌ها در استان تهران حالا باعث شده که دست درازی به آب‌های زیر زمینی هر روز بیشتر و بیشتر شود. بر اساس آنچه محمدرضا بختیاری مدیرعامل سابق آب و فاضلاب تهران گفته هم اکنون چیزی حدود ۶۰ درصد آن مصرفی پایتخت از منابع زیر زمینی و تنها ۴۰ درصد آن از آب‌های سطحی تامین می‌شود.
اصفهان- استاندار اصفهان گفت: بخشی از پروژه تامین ۵۶۰ میلیون مترمکعب از منابع آب جنوب استان اصفهان آغاز شده اما برای ادامه نیاز به مساعدت و همراهی وزارت نیرو است.
اصفهان- استاندار اصفهان گفت: بخشی از پروژه تامین ۵۶۰ میلیون مترمکعب از منابع آب جنوب استان اصفهان آغاز شده اما برای ادامه نیاز به مساعدت و همراهی وزارت نیرو است.
۳۵ هزار میلیارد تومان منابع برای طرح‌های نیمه‌تمام، مهار آب های مرزی و تأمین آب و طرح‌های برق‌آبی صادر شده است؛ این رقم نسبت به بودجه امسال سه برابر شده است.
وزیر نیرو گفت: پیش بینی شده سامانه تأمین حقابه دریاچه ارومیه در بهمن ماه سال جاری مورد بهره‌برداری قرار بگیرد که اجرای این پروژه ظرفیت انتقال ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب به دریاچه را فراهم می‌کند.
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به اینکه چراغ‌های قرمز وضعیت تأمین آب کشور روشن شده است، گفت: تغییر اقلیم تمام زیرساخت‌های کشور و کل جهان را تحت‌تأثیر قرار داده است.
طرح نذرآب پنج هلال احمر با چند هفته‌ای تاخیر، آغاز شده است. امسال بر خلاف سال‌های گذشته، تمام استان‌های کشور هم برگزارکننده و هم دریافت‌کننده خدمات هلال‌احمر در طرح ملی نذر آب هستند.
مشهد ـ مدیر امور آبفا قوچان گفت: در پی یک پارچه سازی شرکت‌های آبفا شهری و روستایی حدود ۲۷۶ میلیارد ریال اعتبار صرف تأمین و توزیع آب در روستاهای این شهرستان شده است.
معاون تلفیق و تنظیم‌گری شرکت مدیریت منابع آب گفت: با افتتاح طرح غدیر زمینه تامین آب بیش از ۶۰ درصد از مردم خوزستان مهیا شده و همزمان پروژه‌های آبی سایر مناطق آبی کشور با سرعت پیش خواهد رفت.
قدس- وزیر نیرو گفت: عمدتاً مصرف شهر همدان ۱۷۰۰ لیتر در ثانیه بود، که با اقدامات انجام شده تا امشب شاهد تأمین ۱۶۰۰ لیتر آب در ثانیه هستیم.
قدس- وزیر نیرو گفت: عمدتاً مصرف شهر همدان ۱۷۰۰ لیتر در ثانیه بود، که با اقدامات انجام شده تا امشب شاهد تأمین ۱۶۰۰ لیتر آب در ثانیه هستیم.
مدیریت صحیح منابع آبی در حوزه تامین و برداشت از حوضه‌های آبخیز چهارمحال و بختیاری از مهم‌ترین مطالبات مردم این استان محسوب می‌شود، رهاورد مدیریت ناصحیح در برداشت از منابع آب سطحی و زیرزمینی در طی سالیان اخیر موجب شده است تا شاهد بحران کنونی در استان برای تامین آب شرب مرکز استان و تعدادی از شهر‌ها و روستا‌ها باشیم.
مدیرعامل آبفای چهارمحال‌و‌بختیاری، بارندگی شدید و وقوع سیلاب در شهرستان کوهرنگ در روز‌های اخیر را عامل گل‌آلودشدن چشمه کوهرنگ دانست؛ چشمه‌ای که منبع تأمین آب شرب شهرکرد و شهر‌های اطراف است: «این گل‌آلودی باعث شد این چشمه از مدار مصرف خارج شود و تأمین آب شرب شهرکرد به مرز بحران برسد؛ بحرانی که مسئولان با وارد مدار کردن چاه‌های کشاورزی، شهرداری و... در‌صدد مرتفع‌کردن آن هستند. تعداد ۳۲ حلقه چاه از قبل فعال بود که در‌حال‌حاضر نیز فعال هستند و سه حلقه چاه جدید نیز از فرودگاه و شهرداری وارد مدار شده است».
چشمه کوهرنگ که ۵۰ درصد آب آشامیدنی شهرکرد را تامین می‌کند، در سیل‌ها و باران‌های اخیر گل‌آلود شده است. وزیر نیرو می‌گوید نبود تصفیه‌خانه بین چشمه و شبکه مصرف باعث اختلال در تامین آب مردم شده و الان برای رفع موقت مشکل میزان ورودی آب شهر از چاه‌ها را افزایش دادیم. شرکت آب‌وفاضلاب گفته تا دو روز آینده مشکل آب شرب برطرف می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ