همزمان با تغییرات آب و هوایی در بسیاری از نقاط کشورمان و در شرایطی که بارش باران، موجب لطافت هوا در بسیاری از مناطق کشور شده و کاهش دمای هوا را در پی داشته، وزش باد در برخی استان‌ها موجب شدت گرفتن گرد و غبار شده و آلودگی شدید هوا را در پی داشته است تا جایی که کمیته‌های اضطرار تشکیل جلسه داده و تدابیر ویژه اتخاذ کرده اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: طرح الزام کاهش ۲۵ درصدی مصارف آب شرب ادارات و ارگان‌های پایتخت آغاز شد.
رئیسی از استانداری‌ها و ادارات مربوطه در استان‌ها خواست که اراضی که بیش از ۱۰ سال بلاتکلیف مانده و ساخت و ساز در آن‌ها انجام نشده را شناسایی کرده و با ارائه مشوق‌های لازم و همچنین بهره گیری از ساز و کار‌های قانونی که در شورای‌عالی شهرسازی به تصویب رسیده است، این زمین‌ها را به ظرفیت ساخت و ساز‌های مسکن کشوراضافه کنند.
گناباد ـ رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: کاشت یک میلیارد نهال در مدت چهار سال در دستور کار این سازمان و ادارات کل منابع طبیعی استان‌ها قرار گرفته است.
اداره کل موزه‌های کشور در بخشنامه‌ای به ادارات کل میراث فرهنگی استان‌ها اعلام کرد: حضور افراد بدون رعایت حجاب اسلامی در موزه‌ها ممنوع است
دور چهارم پایش عملکرد ادارات راه و شهرسازی استان‌های کشور در سازمان ملی زمین و مسکن آغاز شد.
رئیس حوزه ریاست سازمان اداری و استخدامی گفت: ساعت آغاز به کار دستگاه‌های اجرایی در تمامی استان‌ها به استثنای واحدهای عملیاتی خدمت‌رسان در ماه رمضان از ساعت ۷ تا ۹ صبح شناور است.
دستورالعمل آزمون‌های ورودی پایه‌های هفتم و دهم مدارس استعدادهای درخشان سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شد.
با موافقت نمایندگان، وزارت ورزش مکلف شد نسبت به واگذاری اماکن و سالن‌های ورزشی استان‌ها و شهرستان‌ها از طریق ادارات مربوطه با اولویت هیأت‌های ورزشی محلی به صورت اجاره‌ای اقدام کند.
سرما از یک سو و آلودگی هوا از سوی دیگر بازهم فعالیت مدارس برخی شهرها را غیرحضوری کرد، همچنین در بعضی از استان‌ها نیز ادارات و مدارس با یک ساعت تاخیر کار خود را آغاز می‌کنند.
افزایش مصرف گاز در پی ورود موج بارشی جدید باعث آن شده تا فردا دوشنبه مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات تعدادی از استان‌ها تعطیل شوند.
استاندار گلستان گفت: مدارس فردا دوشنبه ۲۶ دی ماه نیز غیر حضوری و آموزش‌ها در سامانه شاد ادامه یابد. کلاس‌های دانشگاه نیز تعطیل خواهد بود و آزمون‌ها بهتر است غیر حضوری باشد. ادارات نیز کار خود را با یک ساعت و نیم تاخیر و از ساعت ۹ صبح آغاز می‌کنند.
در حالی که آخر هفته گذشته همه ماجرای نامه وزیر نفت برای تعطیلی تهران در دو روز ابتدای هفته قویا تکذیب می‌کردند، اما روز شنبه با اعلام استانداری تهران ادارات پایتخت تعطیل شد.
با توجه به‌شدت سرما، برخی استان‌ها از جمله استان تهران مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات خود را تعطیل اعلام کردند. این تعطیلی تا روز یکشنبه در برخی مناطق ادامه دارد. یکی از دلایل این تعطیلی سرمای شدید و افزایش مصرف سیستم گرمایشی است که گاهی امکان‌پذیر نیست.
طی روز‌های اخیر بارش نعمت الهی برف در بسیاری از استان‌های کشور موجب برودت هوا و افت شدید دما در این استان‌ها شده است؛ بر این اساس با تصمیم گیری ستاد مدیریت بحران استان و استانداری‌ها، در اغلب استان‌ها مدارس، ادارات و بانک‌ها در روز شنبه ۲۴ دی ماه تعطیل و یا دورکار شدند.
یخبندان در ۲۷ استان/ تعطیلی مدارس، مراکز آموزشی و ادارات در برخی شهر‌ها و استان‌ها/ آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های کشور
به دلیل بارش برف و برودت هوا و همچنین در راستای کاهش مصرف انرژی ادارات و دستگاه‌های اجرایی در تعدادی از استان‌های کشورمان تعطیل‌شده است یا فعالیت خود را با تأخیر آغاز خواهند کرد.
بارش برف و باران در استان‌های مختلف کشور فعالیت مدارس برخی شهرها در نوبت‌های صبح و عصر را غیرحضوری کرد، همچنین در بعضی از استان‌ها نیز ادارات تعطیل شدند.
منابع عراقی اعلام کردند که در پی بارش شدید باران، ادارات آموزش و پرورش استان‌های نجف و کربلا در عراق شیفت عصر مدارس را تعطیل اعلام کردند.
عدد گاز وارداتی که ۴/۵ میلیون مترمکعب در روز است، توان پوشش مصرف در استان‌های شمالی را ندارد. چراکه فقط در استان گیلان روزانه ۱۸میلیون مترمکعب گاز در شبکه خانگی مصرف می‌شود. این ناترازی سبب شده تعطیلی ادارات استان گیلان در روز‌های پنج‌شنبه در دستور بررسی قرار گیرد و در گام نخست تعطیلی ادارات در روز اول دی‌ماه اجرایی شد تا اثرات این تصمیم در میزان مصرف سنجیده شود.
بارش برف و باران در استان‌های مختلف کشور فعالیت مدارس برخی شهرها در نوبت‌های صبح و عصر را غیرحضوری کرد، همچنین در بعضی از استان‌ها نیز ادارات فعالیت خود را با یک ساعت تأخیر آغاز کرده‌اند.
با توجه به تشدید آلودگی هوا و استمرار پایداری هوا، سه روز آتی یعنی ۲۷، ۲۸ و ۲۹ آذر ماه، مدارس استان‌های تهران و البرز در تمامی مقاطع به جز شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و پردیس غیرحضوری دایر خواهند بود؛ تصمیمی که در هر دو استان شامل مهد‌های کودک و پیش دبستانی‌ها هم می‌شود و در استان البرز دانشگاه‌ها را هم در بر می‌گیرد.
با توجه به تشدید آلودگی هوا و استمرار پایداری هوا، سه روز آتی یعنی ۲۷، ۲۸ و ۲۹ آذر ماه، مدارس استان‌های تهران و البرز در تمامی مقاطع به جز شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و پردیس به صورت غیرحضوری دایر خواهند بود. تصمیمی که در هر دو استان شامل مهد‌های کودک و پیش دبستانی‌ها هم می‌شود و در استان البرز دانشگاه‌ها را هم در بر می‌گیرد.
مدیرکل دفتر حقوقی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از تشکیل کمیسیون رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و مؤسسات حمل و نقل در ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌های سراسر کشور خبر داد.
وزارت صمت در نامه ای به ادارات صمت استان‌ها با اشاره به اختلالات سامانه بهین یاب، اعلام کرد که امکان خرید از بورس برای واحدهای مصرف کننده مواد اولیه پتروشیمی از طریق مکاتبه فراهم شود.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۹۴ میلیارد تومان سرانه به ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها جهت توزیع بین مدارس ابلاغ شده است .

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ