اختلال بیماران اوتیسم یک اختلال نورولوژیکی است که در هر سنی قابل‌تشخیص است، اما به طور معمول در سال‌های اولیه رشد کودکان ظهور می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران گفت:شهر دوستدار اوتیسم نیاز به حمایت شورا دارد و حداقل در چهار پهنه می توان یک خانه را برای خانواده های اوتیسم ایجاد کرد.
بعضی از خانواده‌های دارای دختر مبتلا به اوتیسم می‌گویند مجبور شده‌اند موی دختران‌شان را از ته کوتاه کنند تا شبیه پسرها شوند و دوربین‌ها چهره آن‌ها را به‌عنوان دختر ثبت نکنند. به‌گفته‌آن‌ها هزینه‌های فرزندشان برای دارو، لوازم بهداشتی و خدمات توانبخشی یک‌طرف، حالا باید به فکر جور کردن هزینه‌های طرح برخورد با بدحجابی هم باشند.
آموزش مهارت تاب آوری کودکان اوتیسم و چگونگی افزایش توانایی در ترمیم احوال روانی، گذر از بحران را پشتیبانی داده و منجر به بهبود شرایط موجود می‌شود.
مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران با اشاره به چالش‌های آموزشی افراد طیف اوتیسم، گفت: برای کودکان طیف اوتیسم که در سن سنجش قرار دارند باید از ابزار‌های متناسب با سن خودشان در جهت آزمون‌های مورد نیاز استفاده شود و حداکثر امکانات و شرایط برای ورود کودک اوتیسم به مدارس اوتیسم فراهم شود.
اوتیسم یک اختلال عصبی است که مشکلات جدی در تعاملات اجتماعی، ارتباطات کلامی و غیرکلامی در مبتلایان ایجاد می‌کند؛ چنانچه افراد جامعه با این علائم آشنا نباشند روی مبتلایان به اوتیسم و خانواده‌های آن‌ها فشار مضاعف وارد می‌کند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: این سازمان از سال ۱۳۷۹ به عنوان سازمان پیشرو در خدمات به افراد با اختلال اوتیسم است.
بزرگسالان مبتلا به اختلال عصبی اوتیسم از حمایت کافی برخوردار نیستند و خانواده‌های آنان با مشکلات زیادی برای نگهداری آنان مواجه اند.
علائم برجسته ASD معمولا در کودکان خردسال در سنین نوپایی تشخیص داده می‌شود. با آنکه اوتیسم اغلب در کودکان نوپا تشخیص داده می‌شود، این امکان وجود دارد که بزرگسالان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم، بیماریشان تشخیص داده نشده باقی بماند.
دوره آموزش درمانگر اختلال طیف اتیسم با تأکید بر مداخلات شناختی برگزار می شود.
محققان گزارش می‌دهند کودکانی که در معرض دارو‌های اختلال بیش فعالی قرار گرفتند، بیشتر در معرض اختلالات عصبی رشدی مانند اختلال بیش فعالی یا اوتیسم نیستند.
موسسه تحقیقات اوتیسم توصیه می‌کند، اگرچه تشخیص این بیماری به پزشک نیاز دارد، اما والدین و مراقبان باید از علائم آن آگاه باشند.
تحقیقات جدید نشان می‌دهد افرادی که مبتلا به اوتیسم هستند، درد را با شدت بیشتری نسبت به دیگران احساس می‌کنند.
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که اختلال بیش‌فعالی ممکن است پیش‌بینی‌کننده بزرگ‌تری برای افسردگی و اضطراب در بزرگسالی نسبت به اوتیسم باشد که جنبه سلامت روان این اختلال را برجسته می‌کند.
سمنان- استاندار سمنان با بیان اینکه در زمینه آموزش و پرورش استثنایی اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است، گفت: نخستین مدرسه اوتیسم تا سال تحصیلی آتی به بهره‌برداری می‌رسد.
علائم ابتلا به اوتیسم از ۱۸ ماهگی قابل تشخیص و شامل موارد مختلفی ازجمله تغییر در لحن صداست.
به گفته محققان، امکان تشخیص علائم اوتیسم از ۱۸ ماهگی وجود دارد.
رئیس سازمان بهزیستی کشوربا اشاره به شیوع زیاد بیماری اوتیسم گفت: بهزیستی برنامه مدونی برای افزایش مراکز روزانه و کمک به خانواده‌های دارای کودک اوتیسم دارد.
افراد مبتلا به اوتیسم در هر دو ناحیه پردازش که با استدلال، زبان، رفتار اجتماعی و انعطاف پذیری ذهنی مرتبط هستند و همچنین مناطقی که اطلاعات حسی را پردازش می‌کنند، تغییرات مغزی داشتند.
سالن ورزشی ویژه کودکان اوتیسم و ناشنوایان با حضور مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران در مدرسه "عدالت" منطقه ۱۰ افتتاح شد.
سالن ورزشی ویژه کودکان اوتیسم و ناشنوایان با حضور مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران در مدرسه "عدالت" منطقه ۱۰ افتتاح شد.
مطالعه‌ای نشان داده سطوح بالای فولات (چهار برابر بیشتر از حد طبیعی) در دوران بارداری می‌تواند خطر ابتلا به اختلال طیف اوتیسم (ASD) را در نوزادان تازه متولد شده سه برابر کند.
ویتامینی که خطر ابتلا به اوتیسم را ۳ برابر می‌کند
تحقیقات گذشته نشان می‌دهد پتو‌های سنگین ممکن است به افرادی که به دلیل بی خوابی، اختلال بیش فعالی و اوتیسم، دچار اختلال خواب هستند، کمک کند.
«ریتالین» یکی از داروهایی است که در درمان اختلال بیش‌فعالی و کمبود تمرکز به‌خصوص برای کودکان مبتلا به بیش‌فعالی یا اوتیسم کاربرد دارد. این همان دارویی است که برخی از دانشجویان برای آنکه شب امتحان تمرکز بیشتری داشته باشند و بتوانند شب را تا صبح بیدار بمانند نیز از آن سوءاستفاده می‌کنند.
در سال‌های اخیر موارد ابتلا به اختلال رشدی اوتیسم افزایش‌یافته است. مرکز کنترل بیماری‌ها (CDC) در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که میزان اوتیسم در طول سال ۲۰۱۸، یک کودک از هر ۴۴ کودک بوده که این افزایش قابل‌توجهی نسبت به نرخ‌های ارائه‌شده در سال ۲۰۱۶ را نشان می‌دهد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ