گزارشگر ویژه سازمان ملل با استناد به گزارش‌های اتاق ایران، اعلام کرد: تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان، نقض آشکار حق دسترسی مردم به غذای مناسب و کافی بوده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
آمریکا تحریم هایی را علیه دو گروه مسلح در سوریه و سه تن از فرماندهان آنها در ارتباط با نقض حقوق بشر اعمال کرد.
این استاد دانشگاه مدعی است که اطلاعاتی در مورد تجارت خانواده بایدن با افراد مرتبط با اطلاعات نظامی چین دارد. او یکی از شاهدان کمیته مجلس نمایندگان آمریکا بود که در مورد تخلفات هانتر بایدن و پدرش جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تحقیق می‌کرد.
سخنگوی وزارت خارجه گفت: تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران ابزار غیرقانونی آنها و نقض حقوق قانونی ملت ایران است.
اتاوا امروز اعلام کرده اسامی ۷ نفر را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. کانادا این افراد ر به «نقض آشکار و نظام‌مند حقوق بشر» در نظام قضائی ایران و به ویژه دادگاه‌های انقلاب متهم کرده است.
دولت آمریکا ادعا می‌کند مبادله دارو و مواد غذایی مشمول تحریم نیست اما بانکها و دولتهای بین‌المللی به دلیل هراس از نقض احتمالی تحریمهای آمریکا تمایلی به انجام تراکنش‌های مالی مربوط به ایران حتی برای معاملات مربوط به غذا و دارو ندارند.
وزیر دادگستری گفت: تحریم های یکجانبه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورها، مصداق نقض حقوق بشر است چرا که در اثر این تحریم ها، فرایند تأمین دارو برای بیماران نیز با مشکل جدی مواجه می شود.
طبق این بیانیه، دلیل این تحریم‌ها «نقش داشتن این نهاد و افراد در نقض آشکار و سیستماتیک حقوق بشر در ایران و خارج از آن» خوانده شده است.
معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد: تحریم‌های آمریکا مصداق نقض حقوق بشر است.
وزارت دادگستری آمریکا شرکت دی. ای. اس اینترنشنال مستقر در تایوان و شرکت صنایع سولتک مستقر در برونئی به جرائم خود در زمینه تلاش برای فریب واشنگتن و نقض قانون اختیارات اقتصادی اضطراری بین‌المللی (IEEPA) و مقررات مربوط به تحریم‌ها و مبادلات ایران (ITSR) اعتراف کرده اند. وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که هر یک از این دو شرکت به پرداخت ۸۳ هزار و ۷۹۸ دلار محکوم شده‌اند. به گفته وزارت دادگستری آمریکا، این رقم سه برابر ارزش کالا‌هایی است که این شرکت‌ها به ایران صادر کرده‌اند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: دولت آمریکا به بهانه تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه ملت ایران اعمال کرده‌اند، افراد و تعدادی از شهروندان ایرانی را به جرم نقض تحریم‌ها بازداشت کرده است.
کانادا تحریم های جدیدی را علیه ایران شامل ۲ شخص و ۳ نهاد به بهانه نقض حقوق بشر اعمال می کند.
دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) روز جمعه اعلام کرد که با شرکت چند ملیتی دانفوس ای/اس به توافقی برای حل‌وفصل پرونده‌های مربوط به نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران، سوریه و سودان به توافق دست یافته است.
وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز چند ایرانی را به بهانه واهی نقض حقوق بشر تحریم کرد.
وزیر امور خارجه گفت: رژیم برلین به عنوان تامین کننده اصلی سلاح شیمیایی صدام بر علیه مردم ایران، سال‌هاست با تحریم‌های ناعادلانه و غیرانسانی خود، نقض گسترده حقوق بشر را انجام می‌دهد.
در راستای اجرای قانون مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی ایالات متحده آمریکا در منطقه، ۴ نهاد و ۱۰ فرد آمریکایی به لیست تحریم‌های ایران اضافه شدند.
کانادا از تحریم ۴ فرد و ۲ نهاد ایرانی به بهانه نقض حقوق بشر خبر داد.
منابع خبری گزارش داده‌اند دولت کانادا ۶ فرد و چهار نهاد را به بهانه نقض حقوق بشر در ایران در فهرست تحریم قرار داده است.
رئیس کمیسیون اروپا امروز با نقض قوانین بین المللی در خصوص لزوم عدم دخالت در امور داخلی کشورهای مستقل، با حمایت از اغتشاشات پراکنده اخیر در ایران گفت: باید با هم روی تحریم‌ ها کار کنیم!
سالیوان گفت: نه تنها در حرف بلکه در عمل هم ما چندین تحریم ضد نهاد‌های ایرانی وضع کرده ایم ازجمله اینکه ما همچنان به دنبال اهدافی برای وضع تحریم‌ها در پاسخ به موارد نقض حقوق بشر هستیم.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: «جمهوری اسلامی ایران همچنان به توافق ۲۰۱۵ متعهد است، اقدامات جبرانی ایران در پاسخ به نقض تعهدات طرف‌های مقابل صورت گرفته است. چنانچه دیگر طرف‌های این توافق با رفع همه موانع و برداشتن تحریم‌ها به تعهدات خود بازگردند؛ تداوم اقدامات اجرایی ایران با کسب مجوز قانونی از مجلس شورای اسلامی تعیین خواهد شد.»
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اقدام دولت آمریکا در خصوص برخی تحریم‌ها در حوزه ارتباطات گفت: تلاش‌ها برای نقض حاکمیت ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند.
نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین المللی در وین ضمن تشریح عوامل وضعیت کنونی برجام، خواستار جبران وضعیت موجود از سوی آمریکا و سه کشور اروپایی طرف «برجام» شد.
گزارشگر ویژه سازمان ملل که در جریان سفر به ایران با غلامحسین شافعی نیز دیدار کرده بود، با استناد به گزارش‌های اتاق ایران، اعلام کرد: تحریم‌های آمریکا علیه ایران، نقض آشکار حق دسترسی مردم به غذای مناسب و کافی بوده است.
معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران از شناسایی نقض گسترده حقوق بشر مردم ایران توسط آمریکا و مجریان تحریم‌ها، توسط گزارشگر ویژه خبر داد و گفت: خانم دوهان گزارش نهایی خود را شهریورماه به شورای حقوق بشر ارائه خواهد کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ