یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مصرف زیاد نوشابه رژیمی ممکن است خطر ابتلا به بیماری استئاتوتیک کبدی مرتبط با اختلال متابولیک (MASLD) را افزایش دهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ارتباط بین فوتبال حرفه‌ای و خطر ابتلا به یک بیماری عصبی به نام آنسفالوپاتی تروماتیک مزمن (CTE) به خوبی شناخته شده است.
کشور پرو درپی افزایش موارد ابتلا به یک بیماری نادر، وضعیت اضطراری اعلام کرد.
رییس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت با تشریح علائم بیماری تب مالت، گفت: طی سال گذشته متاسفانه بروز موارد با افزایش مواجه بود و بخش زیادی از ابتلا به این بیماری نیز به دلیل استفاده از فرآورده‌های لبنی غیرپاستوریزه است و مهم است که مردم در مصرف این فرآورده‌ها دقت کنند.
به گفته متخصصان، اکثر موارد ابتلا را دیابت نوع دو تشکیل می‌دهد؛ این نوع بیماری با چاقی و افزایش وزن مرتبط و تا حد زیادی قابل پیشگیری است.
اجاق‌های القایی هیچ بنزن قابل تشخیصی منتشر نمی‌کنند. نرخ بنزن منتشر شده در طی احتراق صدها برابر بیشتر از نرخ انتشار بنزن است که در سایر مطالعات اخیر از نشت گاز نسوخته به خانه ها شناسایی شده است.
افزایش سن خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند زوال عقل، بیماری قلبی، دیابت نوع دو و سرطان را افزایش می‌دهد. این‌ها عوامل اصلی بیماری، ناتوانی، مرگ و ایجاد هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی در جهان هستند.
برای بررسی فشار خون؛ محققان افرادی را که حدود ۳۰ تا ۵۹ دقیقه، ۱ تا ۳ ساعت، ۴ تا ۶ ساعت یا بیش از ۶ ساعت در هفته با تلفن صحبت می کردند، بررسی کردند.
به‌گفته محققان کلینیک مایو در روچستر، این نشانگرهای زیستی، نشانه‌های حساس بیماری عروق مغزی هستند و پیداکردن اینکه آپنه خواب شدید و کاهش خواب با موج آهسته با این نشانگرهای زیستی مرتبط است، مهم است زیرا هیچ درمانی برای این تغییرات در مغز وجود ندارد.
سرطان کبد جزو سرطان‌های در حال افزایش است و اگر شما در معرض خطر هستید، باید مطمئن شوید که آزمایش‌های لازم را برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری انجام می‌دهید.
به گفته محققان، سلول‌های چربی می‌توانند پاسخ التهابی را تحریک کرده و اختلال عملکرد سلول‌های ایمنی را تقویت کنند. این فرایند می‌تواند منجر به بیماری‌های قلبی عروقی مانند سکته مغزی، بیماری‌های متابولیک مانند دیابت نوع ۲ و برخی سرطان‌ها شود.
مطالعه‌ای روی ۴۹۵ شرکت کننده نشان داد که میان کیفیت ضعیف خواب شبانه با پرخوری و مصرف کمتر غلات کامل ارتباط تنگاتنگی وجود دارد. از این رو می‌توان انتظار داشت که خواب ناکافی در نهایت منجر به افزایش وزن شود، حتی در افرادی که کمتر در معرض خطر ابتلا به چاقی هستند.
در حالی که علت بیماری کبد چرب دقیقاً مشخص نیست، اما عواملی وجود دارد که می‌تواند خطر ابتلا به سیروز را افزایش دهد که شامل اضافه وزن یا چاق بودن، مقاومت به انسولین، قند خون بالا (هیپرگلیسمی) که نشان دهنده پیش دیابت یا دیابت نوع ۲ است و سطوح بالای چربی، به ویژه تری گلیسیرید در خون است.
بر اساس مطالعه اخیر، زنانی که هر دو تخمدان خود را قبل از ۴۳ سالگی برداشته اند، در معرض افزایش خطر ابتلا به بیماری پارکینسون یا پارکینسونیسم هستند.
افزایش مصرف قند‌های آزاد که به صورت طبیعی در عسل و آب‌میوه وجود دارد، می‌تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد.
افراد مبتلا به بیماری سلیاک ممکن است با وجود داشتن خطرات قلبی کمتر نسبت به سایر افراد، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری قلبی باشند.
تحقیقات جدید نشان می‌دهد نوجوانانی که به طور منظم نمی‌توانند خواب خوب شبانه داشته باشند، ممکن است در بزرگسالی با خطر بیشتر ابتلا به بیماری ام اس مواجه باشند.
کره شمالی در اطلاعیه‌ای با اشاره به افزایش موارد ابتلا به یک «بیماری تنفسی نامشخص»، پنج روز در پیونگ‌یانگ قرنطینه اعلام کرد.
متخصصان بر این عقیده هستند که شما می‌توانید مراحلی را در پیش بگیرید و خطر سرطان را کاهش دهید. مصرف نکردن تنباکو و کنار گذاشتن الکل می‌تواند تا حد زیادی این خطر را کاهش دهد، اما ترکیب این دو مورد در کنار یکدیگر باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان سر و سرطان گردن می‌شود و احتمال سرطان دهان هم تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند.
بهترین میوه‌ها و خوراکی‌های طبیعی برای درمان و کنترل کبد چرب درمان فوری کبد چرب با روش‌های طبیعی و استفاده از میوه‌ها مزایایی نسبت به مصرف دارو‌ها دارد که اصلی‌ترین آن‌ها تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش مقاومت در برابر بیماری هاست. از آنجا که بیماری کبدچرب از جمله بیماری‌های خاموش و بی نشانه است، پیشگیری از ابتلا به آن از جمله اولویت‌ها قرار می‌گیرد.
تحقیقات نشان می‌دهد که ورزش منظم منجر به کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری‌های مزمن مانند سرطان و بیماری قلبی می‌شود. با این حال، تحقیقات جدید، بر شدت و مدت ورزش مورد نیاز برای دستیابی به فواید سلامتی افراد تمرکز دارد.
نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد در واقع هر چه سن بالاتر می‌رود ژنتیک اهمیت کمتری دارد بنابراین، در حالی که ترکیب ژنتیکی فردی می‌تواند به پیش‌بینی بیان ژن در جوانی کمک کند، اما در پیش‌بینی اینکه کدام ژن با افزایش سن افزایش یا کاهش می‌یابد، اهمیت کمتری دارد.
فوق تخصص روماتولوژی در رابطه با سن ابتلا به بیماری پوکی استخوان گفت: با افزایش سن، تراکم استخوان هم کاهش پیدا می‌کند، اما ممکن است افراد به خاطر برخی مشکلات در سنین پایین نیز مستعد پوکی استخوان باشند.
به گفته محققان، حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از جمعیت بزرگسال جهان به التهاب لثه موسوم به پریودنتیت مبتلا هستند. در موارد شدید، این وضعیت منجر به از دست دادن دندان می‌شود و تحقیقات قبلی آن را با بیماری قلبی و دیابت مرتبط دانسته اند.
به‌طور کلی، سطوح پایین اسید فولیک با افزایش خطر نقص مادرزادی، بیماری قلبی و سکته مرتبط است. این ویتامین که به عنوان ویتامین B ۹ نیز شناخته می‌شود، برای شرایط متعددی ازجمله بیماری سلول داسی شکل، بارداری‌های پرخطر همچنین برای افرادی که دارو‌های ضد تشنج مصرف می‌کنند، تجویز می‌شود.
افزودن انگور بیشتر به یک رژیم غذایی غربی پرچرب می‌تواند خطر ابتلاء به بیماری کبد چرب را کاهش داده و طول عمر را افزایش دهد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ