سازمان گذرگاههای مرزی عراق اعلام کرد که طرف‌های ایرانی و عراقی توافق کردند که زائران به تدریج و با تعدادی مشخص به عراق اعزام شوند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
۶ میلیارد دلار از پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی، به‌همراه مقدار قابل توجهی از وجوه ایران در بانک TBI عراق آزاد خواهد شد.
تهران و بغداد توافق کردند که در چهار استان عراق و دو استان ایران، طرح‌های آزمایشی مشترک برای مقابله با گرد و غبار را تعیین و اجرایی کنند.
وزیر کشور عراق از توافقات انجام شده با ایران در زمینه تبادل اطلاعات و گشودن مقرهای مشترک مرزی خبر داد.
میلر گفت: «همچنین ما بر این باوریم که دیپلماسی بهترین راه رسیدن به این هدف است، اگرچه صراحتا نشان داده‌ابم که گزینه‌های دیگر را حذف نکرده‌ایم. مورد دیگری که مایلم به موضوع توافق موقت هم درباره این گزارش‌ها اشاره کنم که کاملا کذب است.»
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت: توافق نامه امنیتی دو کشور نقشه راه ایجاد امنیت پایدار در مرزها و زمینه ساز گسترش همکاری در سایر حوزه‌ها است.
وزیر نفت از امضای یادداشت تفاهم بین ایران و عراق در زمینه توسعه میدان‌های مشترک نفتی و گازی خبر داد.
کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ما در حوزه ریلی و دیگر حوزه‌ها احتیاج به روابط با عراق داریم. به رغم توافق‌های قبلی، یک توافق کاملا عملیاتی شکل گرفته است.
سیاست‌های منطقه‌ای ایران این روز‌ها تماماً در جهت خویشتن‌داری و امنیت در اطرافش است. توافق با عربستان باعث کاهش تنش در خلیج فارس می‌شود. عراق، در غرب، یک فضای امن در نظر گرفته می‌شود.
نخست وزیر عراق ضمن موضع گیری درباره توافق امنیتی امضا شده میان ایران و عراق از عدم نیاز بغداد به نیروهای رزمی خارجی هم سخن گفت.
جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست شورای همکاری اتحادیه اروپا و عراق از توافق ایران و عربستان استقبال کرد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران منشاء اصلی ناامنی در منطقه و عراق را ناشی از سیاست‌ها و اقدامات بحران‌زای آمریکا می‌داند، گفت: شیطنت‌های آمریکا همچنان ادامه دارد و تداوم این روند که مخل امنیت و ثبات در منطقه است قابل تحمل نیست.
نخست وزیر عراق ضمن استقبال از توافق ایران و عربستان و تأکید بر روابط خوب بین بغداد و تهران، گفت که ایران هرگز در امور داخلی عراق دخالت نمی کند و غرب باید شرایط عراق را درک کند.
نخست وزیر عراق ضمن استقبال از توافق ایران و عربستان و تأکید بر روابط خوب بین بغداد و تهران، گفت که ایران هرگز در امور داخلی عراق دخالت نمی کند و غرب باید شرایط عراق را درک کند.
نخست وزیر اسبق عراق به نقش مهم سردار شهید قاسم سلیمانی در خصوص پایه ریزی توافق میان عربستان و ایران اشاره کرد.
نخست‌وزیر سابق عراق جزئیات جدیدی از مذاکرات ایران و عربستان و همچنین دیدارش با رهبر ایران منتشر کرد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز و پیش از اعلام توافق ایران و عربستان برای از سرگیری روابط دوجانبه،، طی تماس تلفنی با نخست‌وزیر عراق از زحمات آن کشور تشکر کرد.
جدال دوستانه ایران و عراق به دلیل عدم توافق بر سر محل برگزاری مسابقه، لغو شد.
فدراسیون فوتبال ایران و عراق فعلا در مورد محل برگزاری مسابقه دوستانه به توافق نرسیده‌اند.
مشهد ـ معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت:با طرف عراقی بر سر تهیه گذرنامه‌ای ویژه اربعین حسینی(ع) توافق شد.
مشهد ـ معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت:با طرف عراقی بر سر تهیه گذرنامه‌ای ویژه اربعین حسینی(ع) توافق شد.
در تماس تلفنی وزیر خارجه عراق و امیرعبداللهیان آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
روز گذشته نیز یک مسئول عراقی اعلام کرد که ایرانی‌ها به کشور عراق اسناد و مدارکی دادند که نشان می‌دهد از خاک این کشور علیه ایران استفاد می‌شود از جمله اینکه برخی مجموعه‌های کرد از خاک اقلیم کردستان به داخل ایران سلاح قاچاق می‌کنند.
ایران بر ضرورت حضور نیرو‌های نظامی عراق در مرز‌های بین‌المللی دو کشور تاکید کرد. هیات عراقی با این درخواست‌ها موافقت کرد و متعهد به تدوین یک چارچوب زمانی برای تکمیل خلع سلاح این گروهک‌های تروریستی شد. متاسفانه تا امروز هیچ اقدام موثری برای اجرای این توافق انجام نشده و براین اساس ایران موکدا خواستار اجرای توافق فوق الذکر است.
فیاض ادامه داد: نجیب میقاتی، نخست‌وزیر مکلف به تشکیل دولت با مصطفی الکاظمی، همتای عراقی خود دیدار کرد و آنها موافقت کردند که یک هیئت لبنانی برای امضای تمدید توافق به بغداد سفر کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ