«خواب سالم فراتر از طی کردن یک زمان معمولی است. سه عنصر خواب با کیفیت عبارتند از مدت زمان، تداوم و عمق خواب، مدت خواب باید به اندازه‌ای باشد که فرد در روز بعد هوشیار باشد. دوره‌های یک خواب کامل باید یکپارچه و بدون تکه تکه شدن باشد. خواب باید به اندازه‌ای عمیق باشد که ترمیم‌کننده جسم و روان باشد.»
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
خواب بر بسیاری از جنبه‌ها سلامت از میزان هورمون‌ها و سوخت‌وساز تا سلامت روانی و حافظه اثر می‌گذارد. اما پژوهشگران دانشکده پزشکی هاروارد که این بررسی را انجام داده‌اند می‌گویند بیش از همه «افزایش طول عمر بالقوه افراد فقط با بهبود ساده کیفیت خواب» شگفت‌زده هستند.
پیشتر یک مطالعه نشان داده بود که ۲۰ دقیقه خیس کردن پاها تأثیر مثبتی بر مشکل دیر به خواب رفتن و همچنین افزایش کل مدت خواب دارد.
کارلو آنچلوتی در پایان فصل 24-2023 مربی تیم ملی برزیل خواهد شد و در تاریخ فوتبال بعضا شرایط تیم‌ها با مربیانی که تاریخ انقضای مشخصی دارند، خوب پیش نرفته است.
حسین انصاریان با انتقاد از عملکرد رسانه‌ها در حوزه دین و معارف، اظهار داشت: متاسفانه رسانه‌های کشور در دعوت از کارشناسان دینی و روحانیون، خوب و شایسته عمل نمی‌کنند و برخی افراد که به عنوان کارشناس مذهبی در رسانه‌ها حاضر می‌شوند از بنیه علمی و دینی بالایی برخوردار نیستند.
یک حمام داغ یا دوش آب گرم درست پیش از خواب شاید کار آرامش بخشی به نظر برسد، اما در حقیقت، ممکن است خوابتان را مختل کند. شما وقتی دمای بدن تان اندکی پایین‌تر است، خواب بهتری دارید و زمانی که بدن شروع به آماده کردن خود برای داشتن یک خواب خوب شبانه می‌کند، دمای بدن اندکی افت می‌کند.
گوجه سبز دارای خواص بسیار و از ارزش غذایی بالایی برخوردار است. دارای کالری بسیار و در هر ۱۰۰ گرم آن ۵ درصد ویتامین آ، پنج درصد کلسیم، سرشار از ویتامین ب و پنج درصد آهن و دارای نیاسین و ۱۳ درصد ویتامین ث، ۲ درصد فسفر و ۳.۶ درصد پتاسیم برای هر فرد تأمین می‌شود.
بعضی از خوارکی‌ها و مواد غذایی حاوی هورمون‌های تنظیم کننده خواب مانند ملاتونین و سروتونین هستند. برخی دیگر نیز حاوی مقادیر بالایی از آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی خاص مانند منیزیم و ملاتونین هستند که باعث می‌شوند سریع‌تر و عمیق‌تر بخوابید.
محمد سلطانی‌‌مهر می‌گوید بازیکنان ذوب آهن با انگیزه بالایی وارد پنج دیدار باقی‌مانده لیگ برتر خواهند شد تا با جایگاه بهتری فصل را به پایان برسانند.
اریک تن‌هاخ، سرمربی منچستریونایتد، بعد از پیروزی تیمش مقابل رئال بتیس گفت بتیس یکی از تیمهای خوب اسپانیا است که یونایتد دو بار شکستش داد تا نشان دهد از چه کیفیت بالایی برخوردار است.
استرس اثرات مختلفی روی جسم و روح شما دارد و کیفیت خواب، رژیم غذایی و حالت کلی روحی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند.
ستون فقرات هنگام خوابیدن روی شکم، منحنی طبیعی خود را از دست می‌دهد. عضلات پشت کمر تحت تاثیر قرار می‌گیرند و صبح با کمردرد از خواب بیدار می‌شوید.
یکی دیگر از خواص درمانی پیاز بهبود عملکرد قلب است. پیاز حاوی مقادیر بالایی از سولفور است و بیماری‌های قلبی را درمان می‌کند.
مهران گلزاری می‌گوید از کمتر بازی کردن در این فصل گلایه‌ای ندارد چرا که مدافعان دیگر گل گهر کیفیت بالایی دارند.
مقتدی صدر خطاب به نخست‌زیر سوئد تاکید کرد: اگر بگویی شما یک کشور مسیحی یا ملحد هستید و قرآن را نمی‌خواهید، به جای سوزاندن قرآن از پخش آن جلوگیری کنید، بهتر است چراکه تفاوت بسیار زیادی بین این دو مساله (سوزاندن و جلوگیری از پخش) وجود دارد. اگر کشور‌های مسلمان تورات یا انجیل را با پوشش دولتی بسوزانند چه می‌شود؟ پاسخ شما این خواهد بود: "این اقدام به معنای بستن دهان‌ها است و آزادی و قانون اساسی را نقض می‌کند!
در سال‌های اخیر بسیاری از افرادی که به درمان‌های گیاهی و طب سنتی گرایش دارند، احتمالاً آوازه گیاه عجیبی به نام جینسینگ را بسیار شنیده‌اند. نکته جالب توجه درباره این گیاه به غیر از خواص زیاد و بی‌نظیر آن قدمت استفاده از این گیاه است که نه به سال‌های اخیر که به قرن‌ها و حتی هزاران سال پیش باز می‌گردد. جینسینگ به‌ویژه در شرق آسیا آنچنان شهرت بالایی در زمینه درمانی داشت که به «اکسیر جوانی» و «داروی جاودانگی» شهرت داشت و حتی کاشت و برداشت آن نیز مختص پادشاهان و امپراطوران بود.
ژاوی اعتراف کرد که بارسا امشب برابر اتلتیکو چندان خوب بازی نکرد ولی گفت که کسب سه امتیاز این بازی اهمیت بالایی داشت.
ترابی در دو بازی اخیر لیگ دو موقعیت بسیار خوب را از دست داده است.
ساپینتو با بیان این که تیمش در این بازی خوب کار کرد گفت: پرسپولیس هم کیفیت بالایی داشت و خوب کار کرد. تمامی موقعیت‌ها و لحظات خوب بود و فرصت خیلی گران‌بهایی را از دست دادیم و راجع به بازی بعد فکر می‌کنیم.
احمدحسین فلاحی، نماینده همدان می‌گوید آن دسته از بی‌حجاب‌هایی که حتی شال و روسری هم با خودشان ندارند، بهایی و جاسوس رژیم صهیونیستی هستند.
علیرضا جهانبخش می‌‌گوید اعضای تیم ملی ایران از همین امشب شکست برابر انگلیس را فراموش و روی بازی با ولز تمرکز خواهند کرد.
در چهار روز پس از مدتی که ماسک صاحب توئیتر شد اعضای جمهوری خواه کنگره مجموعا حدودا ۴۷۰ هزار دنبال کننده یا به طور میانگین هر یک ۱۸۰۰ دنبال کننده به دست آوردند.
بر اساس آمار‌ها روزانه مساحت قابل توجهی از جنگل‌های کشورمان کم می‌شود که بخش عمده‌ای از کاهش این مقدار از جنگل به خاطر قاچاق چوب توسط چوب خوار‌های قاچاقچی که همانند کرم‌های چوب خوار به جان جنگل افتاده اند رخ داده است.
سیاه دانه به دلیل وجود ماده تیموکنیم که ترکیب اصلی فعال آن است، پتانسیل دارویی و دارای فعالیت آنتی اکسیدانی، ضد التهاب، ضد سرطان، ضد درد و میکروبی بسیار بالایی است؛ ولی باید توجه داشت که مصرف آن برای برخی از افراد از جمله زنان باردار و افراد با فشار خون پایین توصیه نمی‌‌شود.
فرنگی‌کار وزن ۶۳ کیلوگرم تیم ملی کشتی ایران گفت: برای حضور در رقابتهای جهانی صربستان، تجربه خوب و کافی در این وزن را دارم.
برخی افراد فکر می‌کنند ملاتونین یک خواب‌آور طبیعی است و دزهای بسیار بالایی از این مکمل را به‌صورت شبانه مصرف می‌کنند؛ اما متخصصان می‌گویند ملاتونین قرار نیست مانند قرص خواب استفاده شود و مصرف بیش‌ازحد آن می‌تواند خطراتی برای سلامتی داشته باشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ