خبرگزاری رویترز بامداد یکشنبه از وقوع زمین لرزه ای به قدرت ۷.۶ ریشتر و صدور هشدار سونامی در پی این زلزله خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ساعتی پیش زمین لرزه ۳.۹ ریشتری دماوند را لرزاند
به گفته سازمان زمین شناسی ایالات متحده، زمین لرزه ای به بزرگی ۶.۳ ریشتر و ده ها پس لرزه بوگوتا پایتخت کلمبیا را لرزاند.
کانون زمین لرزه ۱۵ کیلومتری دیباج در دامغان و ۴۱ کیلومتری مجن در شاهرود اعلام شده است.
دامغان- زمین لرزه ای به قدرت ۴.۳ ریشتر لحظاتی قبل دیباج در شهرستان دامغان را لرزاند.
با مطالعه توالی پس‌لرزه‌ها می‌توان بزرگا و سرعت زمین‌لرزه‌ها را در دنباله پس‌لرزه‌ها پیش‌بینی کرد. بزرگ‌ترین رویداد پس‌لرزه معمولا حدود یک درجه بزرگا کمتر از زلزله اصلی است؛ بنابراین مثلا برای رویداد اصلی با بزرگای ۶.۵، ممکن است پس‌لرزه‌هایی با بزرگای در محدوده ۵ و کمتر از آن رخ دهد.
استاد پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی با اشاره به اینکه زمین لرزه امروز در شرق تهران ناشی از فعال‌بودن گسل ایوانکی است، گفت: باید پایش دقیق این گسل صورت گیرد.
مدیرعامل هلال احمر استان تهران گفت: زمین لرزه ٣.٦ ریشتری تهران خسارتی نداشت.
طبق اعلام مرکز زلزله نگاری چین، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر ساعت ۳:۴۷ بامداد روز یکشنبه منطقه ساحلی پینگ‌تونگ تایوان را لرزاند.
یک زمین لرزه به بزرگی ۶.۲ ریشتر، صبح امروز (پنجشنبه) فیلیپین را لرزاند.
زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۱ ریشتر امروز در منطقه شمالی اوکایالی، پرو، رخ داد. گزارش فوری از خسارت یا تلفات اعلام نشده است.
زمین لرزه قدرتمندی به بزرگی ۶ ریشتر صبح روز یکشنبه چندین بخش از پاکستان را لرزاند و ساکنان را مجبور به ترک خانه های خود کرد.
مرکز زمین شناسی ایالات متحده اعلام کرد: زمین لرزه ای به بزرگی ۶.۶ ریشتر اواخر روز چهارشنبه در خلیج دارین در نزدیکی مرز پاناما و کلمبیا رخ داد و لرزش در سراسر هر دو کشور احساس شد.
زمین لرزه ای به بزرگی ۷.۱ ریشتر روز دوشنبه منطقه جزایر کرمادک در نزدیکی نیوزیلند را لرزاند.
بر اساس اعلام سازمان زمین شناسی ایالات متحده، زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۳ ریشتر روز جمعه به وقت محلی در پرو به ثبت رسید.
مرکز لرزه نگاری مدیترانه اروپا اعلام کرد که زمین لرزه ای به بزرگی ۷.۱ ریشتر پاپوآ گینه نو را لرزاند.
شاهرود- فرماندار شاهرود از وقوع زمین لرزه در استان گلستان و احساس شدن آن در شاهرود خبر داد و گفت: این زلزله در تمام نقاط شاهرود به خصوص بخش‌های شمالی باعث ترس مردم شد.
مرکز لرزه نگاری اروپا مدیترانه اعلام کرد زمین لرزه ای به بزرگی ۶.۹ ریشتر روز شنبه سواحل اکوادور را لرزاند.
بر اساس گزارش مرکز لرزه نگاری اروپا-مدیترانه، زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۲ ریشتر سواحل جزایر ایزو ژاپن را لرزاند.
مرکز لرزه‌نگاری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، ساعت وقوع این زمین لرزه را ۰۸:۱۷:۵۷ دقیقه صبح امروز چهارشنبه ۱۰ اسفندماه و عمق آن را در ۱۰ کیلومتری زمین اعلام کرده است.
مرکز لرزه نگاری اروپا مدیترانه همچنین اظهار کرد که این زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است. تاکنون گزارشی از خسارات احتمالی این زمین لرزه منتشر نشده است.
از لحاظ آماری ۶۱۴ زمین‌لرزه با بزرگی کوچک‌تر از ۳، تعداد ۷۶ زمین‌لرزه با بزرگی بین ۳و۴، تعداد ۱۵ زمین‌لرزه با بزرگی بین ۴ و ۵ و تعداد یک زمین‌لرزه با بزرگی بین ۵ و۶ بوده‌است. استان آذربایجان‌غربی با ۳۲۴ زمین‌لرزه ثبت شده دستگاهی بالاترین آمار زمین‌لرزه ثبت شده در بهمن‌ماه ۱۴۰۱ را به خود اختصاص داده‌است و پس از آن استان‌های خراسان‌رضوی و خراسان‌جنوبی به ترتیب با ۶۵ و ۴۵ زمین‌لرزه قرار دارند.
زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۲ ریشتر بار دیگر استان هاتای ترکیه را لرزاند.
شاهرود- فرماندار شاهرود با بیان اینکه زمین لرزه ۳.۴ ریشتری در شمال شهرستان و در شهر مجن بامداد امروز رخ داد، گفت: این زلزله خساراتی نداشته است.
زلزله‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر که سواحل شمالی پاپوآ در اندونزی را لرزاند، منجر به واژگونی یک کافه در کنار آب، کشته شدن ۴ نفر و آسیب به ساختمان‌ها شد.
رئیس مرکز پیش بینی زلزله در پژوهشگاه بین المللی زلزله گفت: زمین لرزه امروز ترکیه با زلزله خوی از لحاظ زمین ساختی و گسل ارتباطی ندارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ