اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سازمان حفاظت محیط زیست با صدور هشدار سطح نارنجی از افزایش وزش باد و افزایش ارتفاع امواج، وزش باد گاهی شدید شمال شرقی - جنوب شرقی با حداکثر سرعت ۱۴ متر بر ثانیه و افزایش ارتفاع امواج در سواحل ۱.۵ متر و دور از سواحل تا ۲ متر در استان‌های خوزستان و بوشهر در شمال و مرکز خلیج فارس از اوایل وقت دوشنبه تا بعد از ظهر سه‌شنبه (۲۳ تا ۲۴ مرداد) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر در خلیج فارس خبر داد.
سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال سیلاب و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها در ۲۰ استان و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در ۱۲ استان هشدار داد.
سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: وزش باد و رگبار باران در برخی از نقاط کشور برای روز جاری پیش بینی می‌شود.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از فعالیت سامانه بارشی و رشد ابر‌های همرفتی، رگبار باران و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت گاهی همراه با گردوخاک از شنبه تا سه‌شنبه (۲۴ تا ۲۷ تیر) خبر داد.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: طی سه روز آینده در نوار غربی کشور افزایش سرعت باد، نفوذ گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.
ضیاییان درباره وضعیت جوی روز شنبه ۱۰ تیر ماه نیز توضیح داد: شنبه علاوه بر اینکه در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش پراکنده رخ می‌دهد با نفوذ جریانات خنک شمالی به سواحل دریای خزر در شرق اردبیل، گیلان، مازندران و برخی مناطق گلستان بارش باران گاهی رعد و برق و کاهش نسبی دما رخ می‌دهد.
یکشنبه (۴ تیر) در دامنه‌های البرز شمالی واقع در استان‌های مازندران، گلستان و همچنین در دامنه‌های البرز جنوبی واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران افزایش ابر رگبارو رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد در ساعات بعد از ظهر نیز در ارتفاعات جنوب کرمان و شرق هرمزگان ابرناکی و رگبار پراکنده انتظار می‌رود.
به گزارش کارشناس هواشناسی؛ بارش باران در شمال غرب کشور، استان‌های ساحلی دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان پیش بینی می‌شود.
رگبار باران و وزش باد شدید در ۶ استان
از امروز تا سه‌شنبه هفته آینده به تناوب برای برخی نقاط از شمال‌غرب، سواحل شمال، شمال‌شرق، استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی، گاهی گرد و خاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی شده است.
رگبار باران و وزش باد در تهران
براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان تهران چهارشنبه (۳۰ فروردین) قسمتی ابری، گاهی وزش باد ملایم با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و در روز پنجشنبه (۳۱ فروردین) کمی ابری و از بعد از ظهر افزایش ابر و در شب وزش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است.
فردا (جمعه) در برخی مناطق غرب کشور، شمال غرب، برخی نقاط سواحل دریای خزر به‌ویژه مازندران و گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز بارش و وزش باد رخ می‌دهد.
براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان تهران فردا (۲۳ فروردین‌ماه) نیمه ابری، به‌تدریج افزایش ابر، گاهی رگبار باران و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و در روز پنج‌شنبه (۲۴ فروردین‌ماه) ابری همراه با بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید با احتمال تگرگ با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
آسمان تهران فردا (۱۸ اسفند) ابری و مه رقیق و در بعضی ساعات رگبار، رعدوبرق و وزش باد با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد و طی جمعه (۱۹ اسفند) ابری و مه رقیق، در بعضی ساعات رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۱۶درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد در بیشتر مناطق کشور
کارشناس سازمان هواشناسی برای فردا در خراسان جنوبی و رضوی، کرمان، یزد، فارس، هرمزگان، شمال سیستان و بلوچستان، جنوب بوشهر، بارش باران، رعدوبرق، باد شدید پیش‎بینی کرد که به گفته وی در برخی نقاط با بارش تگرگ و در نقاط مستعد نیز با خیزش گردوخاک همراه خواهد شد.
همچنین لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، احتمال بارش برف در ارتفاعات بالا دست و نزدیک قله ها، احتمال ریزش کوه، احتمال آب گرفتگی محدود معابر، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، احتمال خسارت به صنایع کشاورزی نیز دور از انتظار نیست.
سازمان هواشناسی نسبت به نفوذ سامانه بارشی و رگبار باران در ۱۲ استان، وزش باد و خیزش گرد و خاک در ۱۱ استان، کاهش دما تا ۶ درجه در ۱۳ استان و افزایش سرعت باد و افزایش ارتفاع موج در دریای خزر هشدار داد.
اردبیل-مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: از امروز روند کاهشی دما با افزایش ابر و وزش باد آغاز شده است و تا روز جمعه رگبار باران در برخی مناطق استان پیش بینی می شود.
اردبیل-مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: از امروز روند کاهشی دما با افزایش ابر و وزش باد آغاز شده است و تا روز جمعه رگبار باران در برخی مناطق استان پیش بینی می شود.
سازمان هواشناسی نسبت به رشد ابرهای همرفتی و و وزش باد شدید در ۱۲ استان و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در ۱۳ استان هشدار داد.
به گزارش سازمان هواشناسی طی امروز و فردا نیز در برخی ساعات در سواحل دریای خزر بارش پراکنده باران و وزش باد رخ خواهد داد.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: طی امروز و فردا در ۱۲ استان کشور رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ