نشریه اشپیگل آلمان در گزارشی نوشت که اعضای ناتو در تلاش به منظور تامین یونیفرم‌های زمستانی برای ارتش اوکراین، به آخرین منابع و ذخایر انبارهای نظامی خود متوسل شده‌اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر دفاع لتونی از برنامه کشورش برای تامین مهمات نظامی مورد نیاز ناتو خبر داد.
وزیر امور خارجه آمریکا در حاشیه اجلاس سران ناتو در مصاحبه‌ای اعلام کرد: سیاست دولت آمریکا این است که ترکیه ناوگان خود را با هواپیماهای اف-۱۶ تقویت کند.
پس از اعتراض رئیس‌جمهور اوکراین به اعلام‌نشدن چارچوب زمانی مشخص برای پیوستن کی‌یف به ناتو، سران گروه هفت قرار است یک بسته امنیتی طولانی‌مدت را برای کمک به اوکراین تصویب کنند.
نخست‌وزیر ایتالیا معتقد است که کشورهای عضو ناتو باید به اوکراین تضمین امنیتی ارائه دهند.
رئیس جمهور روسیه درباره وقوع «خطری جدید» در صورت تداوم تامین تسلیحاتی اوکراین و مداخله هرچه بیشتر ناتو در جنگ، هشدار داد.
وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که مهمترین اولویت ناتو تامین سامانه‌های پدافند هوایی برای اوکراین است.
رئیس‌جمهور فرانسه معتقد است اوکراین برای مقابله با روسیه، به ضمانت معتبر از سوی ناتو و غرب نیاز دارد.
سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد که حصول اطمینان از امنیت اروپا از طریق گسترش ناتو امکان‌پذیر نیست.
تحلیلگر چینی می‌گوید که انگیزه فنلاند از الحاق به ناتو، تضمین امنیت خودش نبود بلکه می‌خواست با اینکار مخالفتش با روسیه را نشان دهد.
گروشکو گفت، اگر «نیرو‌ها و منابع دیگر اعضای ناتو در فنلاند مستقر شوند، ما گام‌های بیشتری برای تضمین امنیت نظامی روسیه» با «تقویت پتانسیل نظامی خود در غرب و شمال غرب» برمی داریم. بااین حال، مقام‌ها مایلند که سوئد را قبل از دیدار جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و دیگر رهبران ائتلاف در ویلنیوس، پایتخت لیتوانی، در ۱۱ و ۱۲ژوئیه وارد ائتلاف کنند.
سرلشکر «منگ شیانگ کینگ»، استاد دانشگاه دفاع ملی پکن، در ماه ژانویه در روزنامه‌ «گوانگمینگ دیلی» نوشت: اوکراین «درکی جدید از یک جنگ جهانی احتمالی آینده» ارائه کرده است. وی همچنین نوشت: «استراتژی بازدارندگی هسته‌ای روسیه قطعا در تضمین این‌که ناتو تحت رهبری ایالات‌متحده جرات ورود مستقیم به جنگ را نداشته باشد، نقش داشته است.»
بلینکن در نشست خبری مشترک با همتای ترکیه‌ای‌اش گفت: «ما اطمینان داریم که خیلی زود هر دو کشور را رسما در جمع ناتو می‌پذیریم. وقتی این اتفاق بیفتد، امنیت همه کشور‌های عضو از جمله ایالات متحده و ترکیه، تقویت می‌شود.» در برابر چاووش اوغلو گفت: «متاسفانه حامیان پ‌ک‌ک همچنان در سوئد حضور دارند. آن‌ها افرادی را به خدمت می‌گیرند و برای اقدامات تروریستی تامین مالی انجام می‌دهند و در خاک سوئد تبلیغ ترور می‌کنند. آن‌ها نمی‌خواهند که سوئد عضو ناتو شود.»
بلینکن در نشست خبری مشترک با همتای ترکیه‌ای‌اش گفت: «ما اطمینان داریم که خیلی زود هر دو کشور را رسما در جمع ناتو می‌پذیریم. وقتی این اتفاق بیفتد، امنیت همه کشور‌های عضو از جمله ایالات متحده و ترکیه، تقویت می‌شود.» در برابر چاووش اوغلو گفت: «متاسفانه حامیان پ‌ک‌ک همچنان در سوئد حضور دارند. آن‌ها افرادی را به خدمت می‌گیرند و برای اقدامات تروریستی تامین مالی انجام می‌دهند و در خاک سوئد تبلیغ ترور می‌کنند. آن‌ها نمی‌خواهند که سوئد عضو ناتو شود.»
وزیر خارجه اوکراین می گوید این کشور با پیوستن به ناتو بهترین تضمین امنیتی را دریافت خواهد کرد.
ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو دو روز پیش گفته بود نیاز‌های تسلیحاتی اوکراین فراتر از سطح تولید صنایع دفاعی کشور‌های غربی است. وی افزوده بود که اوکراین سریعتر از آنچه متحدانش برای تامین سلاح در توان دارند مجبور به مصرف مهمات و سلاح می‌شود.
تحلیلگر یک موسسه تحقیقاتی مستقر در کره شمالی می‌گوید که دبیرکل ناتو احتمالا به ژاپن و سئول برای تامین تسلیحاتی اوکراین، فشار وارد خواهد کرد.
خبرگزاری‌های محلی هند ویدئویی را در حساب‌های توییتر خود منتشر کردند که نشان می‌دهد رهبر حزب DMK و وزیر توسعه لبنیات تامیل نادو هند، به سمت کارگران و اعضای حزبش به دلیل تأخیر آن‌ها در آوردن صندلی سنگ پرتاب می‌کند. او خم شد و پس از برداشتن یک سنگ آن را به سمت یک کارگر پرتاب کرد و گفت برو صندلی بیاور! اعضا و روسای احزاب، به ویژه حزب بهاراتیا جاناتا در همان ایالت، این وزیر را به دلیل عدم احترام وی به کارگران مورد انتقاد قرار دادند.
سخنگوی دوما روسیه می‌گوید که اقدام آمریکا و ناتو در تامین تسلیحات برای اوکراین با هدف حمله به خاک مسکو، به واکنش تلافی‌جویانه روسیه و استفاده از جنگ‌افزارهای قدرتمندتر می‌انجامد.
رئیس جمهور فرانسه بار دیگر تاکید کرد که غرب و به ویژه ناتو باید نه تنها به کی‌یف بلکه به مسکو نیز تضامین امنیتی ارائه دهند.
محققان یک شرکت دانش بنیان تولید کننده پوشش‌های نانو سیلیکونی« RTV » کاربردی در صنعت برق قراردادی در راستای تامین این پوشش ها در صنعت برق منعقد کردند.
نیوریورک‌تایمز در گزارشی با اشاره به تعدد تسلیحات ارسالی به اوکراین از سوی غرب، نوشت که ارتش اکثر کشورهای عضو ناتو دیگر قادر به تامین سلاح برای کی‌یف نیستند.
معاون وزیر خارجه روسیه می‌گوید که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) سازمانی است که نمی‌تواند بدون دشمن‌تراشی، موجودیتش را تضمین کند.
دبیرکل ناتو می‌گوید که تأمین سامانه‌های پدافند هوایی برای اوکراین، اولویت اصلی غرب محسوب می‌شود.
کیسینجر گفت که نمی‌داند امکان صلح با رهبر روسیه وجود دارد یا خیر، اما تاکید کرد که غرب «باید به دنبال فرصتی برای تدابیری باشد که آزادی اوکراین را تضمین کند» و این کشور را بخشی از سیستم اروپایی نگه دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ