شهادت سردار سلیمانی و المهندس از سوی آمریکا صرفاً نقض حاکمیت عراق نبود بلکه عراقی ها آن ۲ تن و نیز کمیته های بسیج مردمی (حشد شعبی) را ناجیان خود از ظلم داعش می دانستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه پیشین ایران در سخنرانی در خانه اندیشمندان علوم انسانی گفت: ما خیال می‌کنیم که روسیه رفیق استراتژیک ماست، اما این استراتژیک با استراتژیکی که ما فکر می‌کنیم فرق می‌کند! شما اگر دنبال اتحاد دائمی باشید اشتباه کردید و در چاله می‌افتید. ضد آمریکایی بودن خوب است، ولی نه اینکه تبدیل شود به هدف اول منافع ملی ما. چین به روسیه اسلحه نمی‌دهد، چون اتحادی وجود ندارد. این ما هستیم که می دویم زیر سنگ تا سنگ بخورد به سرمان! چین چنین کاری نمی‌کند چون تصور صحیح دارد، ادراک درست دارد. اصلا بد و خوب نداریم در دنیا. من اصلا ضد روس نیستم، ۲۸ سفر به روسیه داشتم در زمان وزارتم. معتقدم ضد روس بودن برای ایران خطرناک است، همان طور که ضد آمریکا بودن برای ایران خطرناک است. منبع: جماران
عراقچی گفت: روسیه در اوکراین اشتباه زیاد کرده است یا آمریکا را ببینید در عراق چقدر اشتباه کرده است! این طور نیست که پشت میز مذاکره بنشینیم و تصور کنیم مذاکرات را از قبل باختیم! این کتاب ارزش مطالعه دارد و فصل اول و دوم را بسیار توصیه می‌کنم و باقی فصل‌ها برای دروس و رشته‌های تخصصی مفید است.
به دلیل یک اشتباه تایپی، میلیون‌ها ایمیل حاوی اطلاعات حساس نظامی آمریکا به یک کشور دیگر ارسال شده است.
ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر شایعات درباره توافق هسته‌ای با ایران را اشتباه و گمراه کننده خواند و گفت که واشنگتن دیپلماسی را در قبال ایران ترجیح می‌دهد و با متحدان و شرکای خود کاملا هماهنگ است.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که شایعات اخیر درباره توافق موقت با ایران اشتباه و گمراه کننده بوده و موضوع بازداشت شدگان آمریکایی در ایران، برای واشنگتن در اولویت قرار دارد.
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: حالا که طالبان به خواسته قانونی مسئولین ایرانی جواب سربالا می‌دهد و حتی حاضر نیست هیأت کارشناسی ایرانی را برای راستی‌آزمائی ادعای خشکسالی و بی‌آبی هیرمند به افغانستان راه بدهد، اصحاب تطهیر دچار انفعال شده‌اند، اما هنوز هم حاضر نیستند از مسیر نادرستی که طی کرده‌اند برگردند.
تصور می شد که سیستم های ابتدایی ضد هوایی ارتش یوگسلاوی هیچ شانسی برای آسیب رساندن به هواپیما ندارند، چه رسد به سقوط آن. به زودی ثابت شد که آمریکا اشتباه می کند.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد دلیلی برای اخراج خبرنگاران روسی از آمریکا وجود ندارد.
وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد بسته‌شدن آسمان ایالت مونتانای این کشور و ارسال جنگنده برای عملیات شناساسی به علت «خطای راداری» انجام شده و هیچ پرنده ناشناسی در این ایالت، شناسایی نشد.
احمد وحیدی روز پنجشنبه در دیدار با آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید در قم، گفت: در دوره ای برخی به اشتباه تصور می کردند که فقط از مسیر توافق با آمریکا مشکلات حل می شود در حالی که در همان سالها نیز آمریکا از هیچ خیانتی علیه ایران دریغ نکرد.
کیهان نوشت: محافل غربی، ماجرای تلخ سانحه هواپیما را بهانه‌ای برای تحت‌الشعاع قرار دادن حمله موشکی سپاه به بزرگ‌ترین پایگاه نظامی آمریکا در عراق (به تلافی جنایت ترور سردار سلیمانی) کردند.
آمریکا با ترور سردار سلیمانی اشتباه محاسباتی و خطای استراتژیک مرتکب شد؛تقویت محور مقاومت،افزایش نفوذ منطقه ای،توان موشکی و پهپادی ایران وشکست ترامپ تنها چند مورد از این رخدادها محسوب می شود.
تایلر آدامز، کاپیتان تیم ملی آمریکا، به طور تصادفی تایید کرد که این تیم در رقابت های کوپا آمه‌ریکای 2024 بازی خواهد کرد.
اینکه ایران تصور کند، با احضار سفیر چین و بازخواست او، مساله را حل کرده، اشتباه است. واضح است که چینی‌ها چرخش عیانی داشته‌اند. در برابر این چرخش، ایران هم باید چرخش خاص خود را داشته باشد.
سپ بلاتر، رئیس سابق فیفا، اعتراف کرد که اعطای میزبانی بیست‌ودومین دوره جام جهانی به قطر اشتباه بوده و در ابتدا قرار بود آمریکا میزبان باشد.
وزارت امور خارجه چین به اظهارات رئیس جمهور آمریکا مبنی بر دفاع واشنگتن از تایوان در صورت حمله احتمالی پکن به این جزیره، واکنش نشان داد.
رئیس دومای روسیه با تأکید بر اینکه همه اهداف عملیات نظامی روسیه در اوکراین محقق خواهد شد، به آمریکا درباره تداوم حمایت تسلیحاتی از کی یف هشدار داد.
پل رابرتس مقام سابق آمریکایی تاکید کرد که مهمترین اشتباه میخائیل گورباچف آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق، اعتماد وی به وعده آمریکایی ها بود.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه روز چهارشنبه از دریافت پاسخ دولت آمریکا به ‌نظرات جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل موضوعات باقی‌مانده در مذاکرات رفع تحریم، از طریق هماهنگ‌کننده اروپایی گفت‌وگو خبر داد.
یک روزنامه آمریکایی در مقاله‌ای به قلم یک ایرانی-آمریکایی به سیاست واشنگتن طی چهار دهه اخیر درباره جمهوری اسلامی ایران پرداخته و به کاخ سفید توصیه کرده است راهبرد نهایی باید براندازی باشد.
یک روزنامه آمریکایی در مقاله‌ای به قلم یک ایرانی-آمریکایی به سیاست واشنگتن طی چهار دهه اخیر درباره جمهوری اسلامی ایران پرداخته و به کاخ سفید توصیه کرده است راهبرد نهایی باید براندازی باشد.
یک روزنامه آمریکایی در مقاله‌ای به قلم یک ایرانی-آمریکایی به سیاست واشنگتن طی چهار دهه اخیر درباره جمهوری اسلامی ایران پرداخته و به کاخ سفید توصیه کرده است راهبرد نهایی باید براندازی باشد.
آخرین دور از گفت‌وگوهای غیرمستقیم میان آمریکا و ایران برای حل‌وفصل آخرین مسائل حل نشده در زمینه احیای توافق هسته‌ای، اخیراً با تسهیل‌گری اتحادیه اروپا در دوحه انجام شد. این مذاکرات نتیجه راه‌گشایی به دنبال نداشت.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ