رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا امروز رئیس جمهور روسیه را به استفاده کردن از انرژی به عنوان سلاح متهم کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون سیاسی رییس جمهور گفت: در گفت‌وگوی تلفنی امروز عصر بین رؤسای جمهور ایران و روسیه، دو طرف تحولات قفقاز و پیشرفت توافقات اقتصادی به خصوص در زمینه کریدور شمال-جنوب و انرژی را مرور کردند.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران، نظارت بر توسعه بیشتر پیوندهای فدراسیون روسیه و ایران در بازرگانی، انرژی، حمل و نقل و حوزه های زیست محیطی را تأیید کردند.
رئیس جمهور در گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور روسیه بر اجرایی شدن طرح‌های مختلف همکاری فی‌مابین به‌ویژه در حوزه ترانزیت و انرژی تأکید کرد.
سخنگوی کرملین گفت که رئیس جمهور روسیه برنامه ای برای دیدار مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در آینده نزدیک ندارد.
روسای‌ جمهور ایران و روسیه در تماسی تلفنی به گفت‌وگو درخصوص انرژی و وضعیت سوریه پرداختند.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که پوتین در صورت لزوم با گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفتگو خواهد کرد، اما برنامه ای در این ارتباط نیست.
کاخ کرملین اعلام کرد که روسای‌جمهور ایران و روسیه در تماسی تلفنی در خصوص مسائل انرژی و ترابری گفت‌وگو کردند.
ولادیمیر پوتین در یک مراسم جشن در کرملین درحالی که شامپاین می‌نوشید تاکید کرد که به حمله به زیرساخت‌های انرژی اوکراین ادامه دهد.
مدیرکل آژانس انرژی اتمی با اشاره به آگاهی رئیس جمهور روسیه از جزئیات و وقایع جاری نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا، از این موضوع ابراز تعجب کرد.
شایعات در مورد استفاده رئیس جمهور روسیه از بدل خود ابتدا در ماه ژوئیه و پس از ورود این مرد ۶۹ساله به تهران برای شرکت در نشستی با حضور سران آغاز شد. او در تهران بیش از حد معمول رفتاری غیر ماهرانه داشت و بیش از گذشته پر انرژی و پرتحرک بود.
دستیار وزیر انرژی آمریکا بر تعهد این کشور برای کمک به حل بحران انرژی در قاره اروپا تاکید کرد.
روزنامه نگار آمریکایی نوشت: اگر پوتین صادرات نفت و گاز را به مدت ۳۰ یا ۶۰ روز به همه کشورهای حامی اوکراین متوقف کند، بمب انرژی را منفجر کرده و به عنوان هدیه کریسمس به غرب تقدیم خواهد کرد.
رئیس جمهور ترکیه به اظهار نظر درباره موضوعات مختلفی از جمله بحران اوکراین و انرژی اروپا، روابط با سوئد و پرونده خرید جنگنده های اف 16 از آمریکا پرداخت.
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: پوتین به کاری که انجام می‌دهد بسیار مطمئن است و من از اطلاعات دقیق او در مورد نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا شگفت زده شدم
رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ابراز خوش‌بینی نسبت به ایجاد منطقه حفاظت‌شده در اطراف نیروگاه اتمی زاپروژیا، گفت که قصد دارد هرچه سریع‌تر با رئیس جمهور روسیه دیدار کند.
رئیس جمهور روسیه می‌گوید دلیل بحران انرژی اروپا، سیاست‌های غرب بوده و حملات تروریستی به نورد استریم، با هدف قطع دسترسی اروپا به منابع ارزان انرژی انجام شده است.
رئیس جمهور روسیه در دیدار با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ضن ابراز نگرانی از وضع نیروگاه زاپروژیا در شرق اوکراین، بر حق برابر همه کشورها برای استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی تأکید کرد.
رئیس جمهور روسیه در دیدار با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی بر حق همه کشورها برای برخورداری از فرصت‌های برابر در بهره برداری صلح آمیز از انرژی اتمی تأکید کرد.
سخنگوی دفتر ریاست‌ جمهوری روسیه از دیدار مدیرکل آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی با پوتین در سنت پترزبورگ خبر داد.
پوتین و بن‌سلمان امیدوارند که تورم ناشی از افزایش قیمت انرژی را تشدید کنند تا در انتخابات ماه آینده آمریکا به جمهوری‌خواهان تحت رهبری ترامپ برای در دست گرفتن کنترل مجلس نمایندگان کمک کنند.
سازمان انرژی هسته‌ای اوکراین، اِنِرگواتوم، به نوبه خود فرمان ولادیمیر پوتین را «باطل و بی اعتبار و پوچ و ناموزون دانست».
با این وجود، مهم‌ترین عامل برای گسترش سریع بهره برداری از نفت، گاز، انرژی خورشیدی، بادی، زمین گرمایی، آبی یا انرژی هسته‌ای این است که به شرکت‌هایی که آن را دنبال می‌کنند (و بانک‌های یکه آنان را تامین مالی می‌کنند) این اطمینان را بدهیم که اگر میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری کنند دولت به آنان کمک خواهد کرد تا به سرعت خطوط انتقال و خطوط لوله بسازند تا انرژی خود را به بازار برسانند.
سخنگوی کاخ سفید ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را به بکارگیری انرژی به عنوان سلاح متهم کرد.
یک کارشناس اروپایی در زمینه امنیت انرژی تاکید کرد: اتحادیه اروپا در شرایط کنونی در وضعیت بغرنجی قرار گرفته، چون هر لحظه ممکن است پوتین ضربه نهایی را در جنگ انرژی وارد کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ