انتظار و توقع آن است که حراست‌ها در سازمان‌ها بیشتر فعال شوند؛ یکی از وظایف حراست‌ها، پیشگیری از برخی تخلفات اداری و پیگیری و گزارش موضوع تخلف است؛ وزیر دادگستری موضوع تحرک بیشتر حراست‌ها و بازرسی‌های درون سازمانی و هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری در دستگاه‌های مختلف را پیگیری کند و دستگاه نظارتی قوه قضائیه نیز این مهم را مورد عنایت قرار دهد
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وقتی مردم احساس بی‌عدالتی می‌کنند، احساس رنجش را تجربه می‌کنند. این باعث می‌شود آن‌ها به کسانی که فکر می‌کنند باعث تبعیض علیه‌شان هستند از راه‌های متفاوتی حمله‌ور شوند.
عباس عبدی نوشت: فقر نیز یکی از عوامل بروز این وضع است، ولی مهم‌تر از آن اختلال در قواعد حقوقی و عرفی حاکم بر روابط مردم و نیز غیبت حکومت و دولت است و اگر هم حکومت غایب نباشد به راحتی می‌توان گفت که سوگیری و تبعیض در داوری‌ها منع از مواجهه عادلانه خواهد شد.
ری-رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه دشمن از کارآمد بودن ما در دستگاه قضایی و دیدن حل مشکلات مردم ناامید می شود گفت: امروز بهترین خدمت به امام و رهبری خدمت به مردم است.
آیت الله جوادی آملی بیان داشت: بر خلاف آنچه ما خیال می‌کنیم مردم عرفی اند، مردم متفکر و فقهی هستند! لذا اگر مردم ببینند در یک فضای زنده نفس می‌کشند که در آنجا نه اختلاسی هست، نه نجومی، نه گرانی و نه تبعیض، به قانون احترام می‌گذارند، به فکر دیگران احترام می‌گذارند، هر چند شاید خود آن عقیده را قبول نداشته باشند!
آیت الله جوادی آملی بیان داشتند: بر خلاف آنچه ما خیال می‌کنیم مردم عرفی اند، مردم متفکر و فقهی هستند! لذا اگر مردم ببینند در یک فضای زنده نفس می‌کشند که در آنجا نه اختلاسی هست، نه نجومی، نه گرانی و نه تبعیض، به قانون احترام می‌گذارند، به فکر دیگران احترام می‌گذارند، هر چند شاید خود آن عقیده را قبول نداشته باشند!
دلشاد تهرانی به مفهوم و نگاه اصلاحی امام علی (ع) نسبت به «تبعیض» اشاره کرد و گفت: تبعیض ظلمی است که حکومت را از درون مانند خوره می‌خورد، سرمایه اجتماعی را نابود می‌کند، مردم را مایوس می‌کند، توانمندان را کنار می‌زند، ناتوانان را جلو می‌آورد و دارایی‌های عمومی را به غارت می‌برد بنابراین تبعیض بزرگترین ظلم است.
مرتضی نبوی گفت: ما مسئله کرامت انسانی و حفظ حرمت شهروندی و احترام به مردم و یکسان نگاه‌کردن به کل مردم ایران را باید بیشتر مورد توجه قرار دهیم و نباید در مواجهه با اقلیت‌های مذهبی که نسبت به شیعیان در اقلیت هستند، تبعیضی قائل شویم. این از شعار‌های اصلی و مهم انقلاب ما بود. در مورد اقوام دیگر و اصلاً همه شهروندان کشور - از این جهت که انسان هستند - باید از کرامت انسانی، آزادی‌های قانونی، حق انتخاب شغل و ارتقای آن برخوردار باشند.
معین‌الدین سعیدی درباره «پیشنهاد» ارائه سیم‌کارت بدون فیلتر به گردشگران خارجی گفت: این اتفاق اخیر حتی اگر در حد یک پیشنهاد هم باشد، از یک نگاه و رویکرد آکنده با تبعیض حکایت دارد یعنی این‌که خارجی‌ها و توریست‌ها می‌توانند چنین دسترسی داشته باشند، درحالی که برای مردم عادی ما این دسترسی‌ها را محدود کرده‌ایم و به نوعی می‌توان گفت شرم آور است.
عبدی نوشت: چنین تبعیض هایی فقط ناشی از منافع قدرت و بی اعتمادی مطلق به مردم و بیگانگی حکومتگران از جامعه است.
عبدی نوشت: چنین تبعیض هایی فقط ناشی از منافع قدرت و بی اعتمادی مطلق به مردم و بیگانگی حکومتگران از جامعه است.
سید محمد خاتمی نوشت: جناب دکتر عباس شیبانی، انسان شریف، مومن و پاکباخته که عمر شریف خود را در مبارزه با بیداد و تبعیض و دفاع از حق و حقیقت و حرمت مردم گذراند و همواره برای بهبود زندگی بخصوص برای مستضعفان کوشید دیده از دار فانی فروبست و بدیدار معبود خود شتافت.
رئیس مجلس گفت: نیازمندیم امر شفافیت که یک امر ملی است را یکپارچه و بدون تبعیض به‌صورت ممتد ادامه دهیم. ما در حوزه خصوصی و زندگی شخصی مردم حق ورود نداریم.
کاپیتان تیم ملی کاراته گفت: تبعیض بین رشته‌های مختلف وجود دارد اما صحبت از پاداش در این شرایط سخت اقصتادی مردم خوشایند نیست.
وی با اشاره به آیه شریفه «لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ» بر ضرورت مردمی‌سازی اجرای قانون اساسی، تأکید کرد و اظهار داشت: اگر دستگاه‌های آموزشی مفهوم و اجرای عدالت را به مردم آموزش دهند چنین مردمی قطعاً فقر، فساد و تبعیض را برنمی‌تابند و خودشان برای اجرای آن پیش‌قدم خواهند شد و در هر بخشی که مردم در آن نقش و مشارکت داشته‌اند، شاهد موفقیت بوده و خواهیم بود.
نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: درد امروز پرستاران صرفاً فقر نیست، بلکه اعتراض آنها به تبعیض است و اینکه چرا شایسته‌سالاری مورد توجه قرار نمی‌گیرد.
نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: ارجاع اصلاح قانون اسقاط خودرو یک تبعیض ناروا است. چرا که بسیاری از رانندگان کامیون و مردم مدتهاست معطل و منتظر آن هستند.
حتی اگر در خوش‌بینانه‌ترین حالت فرض کنیم مردم به لحاظ درآمدی در وضعیت مناسبی به سر می‌برند، مساله مهم دیگر فساد و تبعیض است که در شرایط فعلی و با همه‌گیرشدن فضای مجازی و رسانه‌های فراگیر امکان اطلاع مردم در اقصی نقاط کشور از رویداد‌های پشت پرده کشور فراهم شده است.
گرانی، بیکاری، فقر، تبعیض و ضعف مدیریت، اموری هستند که مستقیماً به زندگی و معیشت مردم مرتبطند. اینها زمینه‌ساز نارضایتی می‌شوند و دشمن از همین زمینه است که بهره‌برداری می‌کند و هنگامی که موجی به راه افتاد، بر آن موج سوار می‌شود و درصدد تحقق اهداف خود برمی‌آید.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس گفت: باید بدانیم بسیاری از نارضایتی‌ها در میان اقشار با قدرت اقتصادی و معیشتی پایین ناشی از بی توجهی‌ها و ناکارآمدی‌ها در سطوحی از حاکمیت و مدیریت کشور است و از همین منظر باید تلاش شود ریشه‌های فقر، فساد و تبعیض خشکانده شود.
وی با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم گفت: تورم و گرانی افسار گسیخته، در کنار رانت و تبعیض و اختلاس و افزایش روزمره هزینه مسکن و بیکاری، وضعیتی اسف‌بار برای مردم ایجاد کرده است که با هیچ منطقی قابل توجیه نیست.
رئیس قوه قضاییه گفت: مردم از تبعیض گلایه دارند و توقع رفع تبعیض دارند؛ مردم از بکارگیری نیرو‌های غیرشایسته برای برخی پست‌ها گله‌مند هستند و اعتقاد دارند فلان مسئول توانمندی و تجربه لازم را ندارد و مسئولیت‌هایی به این افراد فاقد تجریه و توانمندی سپرده می‌شود.
انتظار و توقع آن است که حراست‌ها در سازمان‌ها بیشتر فعال شوند؛ یکی از وظایف حراست‌ها، پیشگیری از برخی تخلفات اداری و پیگیری و گزارش موضوع تخلف است. وزیر دادگستری موضوع تحرک بیشتر حراست‌ها و بازرسی‌های درون سازمانی و هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری در دستگاه‌های مختلف را پیگیری کند و دستگاه نظارتی قوه قضائیه نیز این مهم را مورد عنایت قرار دهد.
عدالت آنگاه تحقق می‌یابد که حق هرصاحب حقی به او داده شود و کدام حق بالاتر از حق حاکمیت انسان بر سرنوشت خود که اگر بود فساد از میان برمی خیزد و فقر و محرومیت و تبعیض محو می‌شود و پیشرفت همه جانبه رو می‌نماید و مقاومت و مقابله در برابر کژتابی ها، بدرفتاری‌ها و توطئه‌هایی که از بیرون و درون بهروزی مردم و اعتلای میهن را هدف قرار می‌دهد پدید می‌آید و پایدار می‌شود.
وزیر خارجه آفریقای جنوبی امروز در حضور همتای آمریکایی خود، با انتقاد از تبعیض موجود در عرصه بین‌المللی تأکید کرد که درد و رنج‌های مردم فلسطین نادیده گرفته می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ