فاطمی امین درباره تخلفات فولاد مبارکه گفت: بخش قابل توجهی از چیز‌هایی که عنوان شده، تخلف نیست. اما باید منتظر نظر قوه قضاییه باشیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر صمت گفت: دولت به جای تصدی گری باید به سمت حکمرانی برود و مشکلات موجود به دلیل رقابت دولت با بخش خصوصی بوده است.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با وزیر پیشنهادی صمت درباره کاهش تصدی‌گری دولت در بخش خصوصی صحبت کردیم که تاکید وی بر کاهش حضور دولت و کاهش مدیریت دولتی در بخش خصوصی است.
نماینده مردم کرمان در مجلس گفت: علی آبادی هم در بخش خصوصی و هم دولتی کار کرده و می تواند از طریق ایجاد ارتباط بین این دو بخش اشتغالزایی را افزایش دهد.
سیاهکلی، نماینده موافق استیضاح در ادامه جلسه استیضاح وزیر صمت گفت: دشمن تمام همت خود را صرف ناکارآمدی نظام کرده است و نظام باید مانند دیگر نقشه‌های دشمن این نقشه را نیز نقش برآب کند./ مجلس باید طرحی بیاورد تا کشور باید از شر اندرونی‌ها و گروهک‌ها نجات دهد./بنا بر نظر کارشناسان عرضه خودرو در بورس نیز چیزی در گران فروشی نداشته است.
رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور استیضاح وزیر صمت را مانع از تحقق شعار سال دانست و با توجه به کارنامه وزیر صمت، عملکرد فاطمی امین را در این مدت قابل قبول ارزیابی کرد.
از زمان روی کار آمدن ابراهیم رئیسی، نگاه و نظر او به بسیاری از حوزه‌ها از جمله اقتصاد و صنعت زیر ضرب بوده است. او گاه در دیدار با فعالان اقتصادی حامی بخش خصوصی و اقتصاد آزاد است؛ اما این گفته‌ها با عمل کابینه او چندان همسو نیست؛ موضوعی که در نهایت موجب شده است بسیاری از اعضای تیم اقتصادی و صنعتی او به حاشیه رانده یا برکنار شوند یا در لبه پرتگاه قرار گیرند. ضمن اینکه اهداف نیز محقق نشوند. سریال استیضاح وزیر صمت یکی از نشانه‌های واضح وجود مشکل در کابینه دولت سیزدهم است.
وزیر صمت از انتشار برنامه رشد تولید و مهار تورم در وزارت صمت خبر داد و گفت: حاکمیت نباید با بخش خصوصی رقابت کند.
مدیرکل صنایع لوازم خانگی وزارت صمت گفت: در نامه وزیر صمت به بانک مرکزی، درخواست تأمین هشت‌هزار میلیارد تومان برای سرمایه در گردش تولیدکنندگان لوازم خانگی از طریق بانک‌ها شده است.
فاطمیِ امین وزیر صمت که برای پاسخ به درخواست‌های مردم در مرکز ارتباطات مردمیِ ریاست جمهوری حضور پیدا کرده بود در بخشی از صحبت هایش از مردم بابت افزایش قیمتِ ناگهانیِ خودرو عذرخواهی کرد.
رشت- معاون وزیر صمت با اشاره به مانع تراشی هادر بخش صنعت، تولید و اقتصاد در سنوات گذشته گفت: با ایجاد زیرساخت های لازم در حوزه ریلی و بندری گیلان می تواند به هاب تجاری اوراسیا تبدیل شود.
وزیر صمت با بیان اینکه تورم باعث شده مردم پیشرفت ها را در زندگی خود احساس نکنند، گفت: کسری تراز تجاری واردات و صادرات به ۱.۳ میلیارد دلار کاهش یافته است.
وزیر صمت گفت: شما دیدید برای یک نوع خودرو که ۱۰ هزار تا عرضه می‌شد، حدود دو میلیون تقاضا می‌آمد. آیا واقعا دو میلیون متقاضی خودرو داریم که پاسخ خیر است؟ این نشان می‌دهد طرف تقاضا، یک هیجانی دارد. ما آشفتگی در بازار داریم که بخشی از آن با عرضه بیشتر خودرو و بخشی دیگر با انتظام بخشی و قواعد مالیاتی حل شدنی است.
وزیر صمت گفت: شما دیدید برای یک نوع خودرو که ۱۰ هزار تا عرضه می‌شد حدود دو میلیون تقاضا می‌آمد. آیا واقعا دو میلیون متقاضی خودرو داریم که پاسخ خیر است. این نشان می‌دهد طرف تقاضا، یک هیجانی دارد. ما آشفتگی در بازار داریم که بخشی از آن با عرضه بیشتر خودرو و بخشی دیگر با انتظام بخشی و قواعد مالیاتی قابل حل است.
معاون وزیر صمت گفت: ایمیدرو بسته سیاستی به‌منظور ورود به نسل چهارم صنعتی و هوشمندسازی بخش معدن و صنایع معدنی ارائه می کند.
وزیر صمت در بخش دولم سخنان خود در جلسه استیضاح با بیان اینکه ما باید مسئولان قبلی را در مورد عدم توجه به مس بازخواست کنیم، گفت: برنامه داریم در ۶ سال آینده یک میلیون تن مس تولید کنیم.
فاطمی امین نامه رئیس جمهوری خطاب به نمایندگان را قرائت کرد که در بخشی از آن آمده بود: با عنایت به اقدامات مثبت از ناحیه وزیر صمت انتظار دارم نمایندگان امکان ادامه خدمت وی را فراهم کنند.
دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور گفت: بسیاری مشکلاتی که اکنون در اقتصاد و صنعت کشور با آن دست به گریبان هستیم از اختیار وزیر صمت خارج است.
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بخشی از دلایل ریزش بازار به عدم نفع در شش الی هفت ماه گذشته باز می‌گردد، زیرا در آن زمان در اوج قیمت‌های کامودیتی‌ها می‌توانست صادرات صورت پذیرد، اما به دلیل اشتباه نابخشودنی وزیر صمت در عوارض صادراتی باعث شد که نزدیک به سه میلیون تن مقادیر فولادی در انبار‌های فولادسازان انباشته شود.
معاون وزیر صمت گفت: در هیئت وزیران مصوب شد که پرداخت تسهیلات به بخش تولید شفاف شود و بانک مرکزی موظف است سامانه‌های مبتنی بر پرداخت تسهیلات را راه اندازی کند.
معاون وزیر صمت با بیان اینکه در سال گذشته در مجموع رشد در بخش معدن اتفاق افتاده است، اعلام رشد منفی در بخش معدن را ناشی از خطای در نمونه‌گیری آماری عنوان کرد.
فاطمی امین وزیر صمت در نشست خبری گفت: بخش قابل توجهی از تخلفات اعلام شده درمورد فولاد مبارکه واقعیت ندارد.
معاون وزیر صمت گفت: خودروهای تارا، دنا و شاهین مورد توجه روسیه قرار گرفته و به احتمال زیاد بخشی از حجم صادراتی خودروها مربوط به همین محصولات خواهد بود.
همزمان با سفر رئیس جمهور و هیات همراه به استان کرمان، وزیر صمت صبح روز جمعه 21 مرداد ماه پس از حضور در مجتمع مس شهر بابک از بخش های مختلف تولیدی و طرح های توسعه مجتمع مس شهر بابک بازدید کرد.
متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ