رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور استیضاح وزیر صمت را مانع از تحقق شعار سال دانست و با توجه به کارنامه وزیر صمت، عملکرد فاطمی امین را در این مدت قابل قبول ارزیابی کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دقایقی پیش جلسه علنی مجلس شورای اسلامی آغاز شد و بررسی تقاضای استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در دستورکار قرار گرفت.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: قرار است روز یکشنبه هفته آینده جلسه استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در صحن مجلس برگزار شود.
فرهیختگان نوشت: چطور استیضاح وزیر ناکارآمد را مترادف دعوا با دولت تعبیر می‌کنید؟... عقب‌نشینی مجلس از به کاربردن ابزار قانونی خود با این استدلال که مانع از حرکت دولت نشود، نشان می‌دهد درک صحیحی از تعابیر همدلی و عدم مانع‌تراشی در ذهن برخی از بهارستان‌نشینان به وجود نیامده است.
اعلام وصول استیضاح وزیر صمت در اواخر فروردین ماه حواشی زیادی در پی داشت. در حالیکه یک نماینده شب گذشته از منتفی شدن این ماجرا خبر داده بود، نماینده ای دیگر این موضوع را تکذیب کرد. یک عضو کمیسیون صنایع مجلس نیز گفت که هیچ امضایی از استیضاح وزیر صمت پس گرفته نشده است و آئین‌نامه اجازه پس‌گرفتن امضا را نمی‌دهد.
مطابق با ماده ۲۲۳ آئین نامه داخلی مجلس، وزیر صمت حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز موظف به حضور در مجلس و ارائه توضیحات در جلسه علنی خواهد بود.
محمد رشیدی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۲۸ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: طرح استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت طی نامه مورخ ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ کمیسیون صنایع و معادن پس از بررسی‌های لازم مطابق ماده ۲۰۱ آئین نامه داخلی مجلس که با امضای ۴۰ تن از نمایندگان تقدیم هیات رئیسه شده بود، اعلام وصول می‌شود.
در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام وصول شد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در جلسه امروز این کمیسیون تقاضای استیضاح وزیر صمت بررسی شد و نمایندگان حاضر در جلسه با آن موافقت کردند.
حسینعلی حاجی دلیگانی گفت: استیضاح سید رضا فاطمی‌امین؛ وزیر صمت در کمیسیون صنایع و معادن مجلس پس از صحبت‌های طراحان استیضاح و پاسخ‌های وزیر بررسی شد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از بررسی طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه روز یکشنبه هفته آینده کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر داد.
نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استیضاح دوم وزیر صمت در نوبت مجلس است، گفت: وزیر صمت یک مرتبه در مجلس استیضاح شده و اکنون مجددا استیضاح دوم ایشان در نوبت است و در این زمینه بحث واردات خودرو یکی از اصلی‌ترین مسائلی است که در استیضاح ایشان مطرح خواهد شد.
استیضاح سیدرضا فاطمی‌امین وزیر «صمت» سه شنبه ۱۰ آبان در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی قرار گرفت که در پایان نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مخالفت با استیضاح سیدرضا فاطمی‌امین، مجددا به او رای اعتماد دادند و با ۸۴ رای موافق، ۱۸۲ رای مخالف، ۶ رای ممتنع و ۲ رای باطله از مجموع ۲۷۴ او در وزارت صنعت، معدن و تجارت ابقا شد.
جلسه بررسی استیضاح رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت سیزدهم با حضور مخبر معاون اول رئیس جمهور و برخی وزرای کابینه آغاز شد.رئیس مجلس شورای اسلامی استقبال و دیدار با نخست وزیر ارمنستان را دلیل عدم حضور رئیس جمهور در جلسه استیضاح وزیر صمت بیان کرد.
طرح استیضاح وزیر صمت به رای مجلس گذاشته شد و نمایندگان با استیضاح سیدرضا فاطمی‌امین مخالفت کردند.
قاطبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی توضیحات فاطمی امین درباره عملکردش در وزارت صمت را قانع‌کننده دانستند و به استیضاح وی رأی منفی دادند.
سخنگوی هیات رئیسه مجلس از تغییر زمان برگزاری جلسه استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت خبرداد و گفت: با هماهنگی دولت استیضاح فاطمی امین، از روز یکشنبه ۸ آبان ماه به جلسه علنی روز سه شنبه ۱۰ آبان موکول شد.
موسوی درباره حضور رئیس جمهور در جلسه استیضاح خاطرنشان کرد: طبق آیین نامه داخلی مجلس، رئیس جمهور می‌تواند در این جلسه حضور یافته و یک ساعت زمان نیز برای دفاع از وزیر خود دارد.
علیرضا سلیمی گفت: طبق آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی ۱۰ روز پس از اعلام وصول طرح استیضاح وزیر، جلسه علنی مجلس برای استیضاح وزیر مربوطه برگزار می‌شود.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه امروز این کمیسیون به منظور پاسخگویی به سوالات نمایندگان استیضاح کننده خبر داد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: چند ماه پیش بحث استیضاح کنندگان وزیر صمت مسکوت ماند و الان مشروعیت وی بر این وزارتخانه زیر سوال است.
شاخص کل در هفته گذشته جز دو روز پایانی آن روزهای خوبی را پشت‌سر نگذاشت، درحالی که بازار در سه روز متوالی شاهد کاهش نسبی قیمت ها بود، اما سرانجام شاخص در ارتفاع یک میلیون و ۲۸۴‌ هزار واحدی قرار گرفت.
بازار امروز ۱۸ تیر ۱۴۰۱ در یک ساعت ابتدایی چندان به مانند روز‌های گذشته چنگی به دل نمی‌زند و شاخص کل تنها ۰.۰۲ درصد رشد داشته است و شاخص کل هموزن نیز ۰.۱ درصد کاهش را تجربه کرده است. در این بازار، اما گروه محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر توانسته است عملکرد خوبی را داشته باشد و نظر حقیقی‌ها را به خود جلب کند. این نماد غذایی را بخریم؟
رابطه دولت سیزدهم و مجلس یازدهم در سال جدید وارد فاز تازه‌ای شده، به طوری که این روز‌ها درخواست استیضاح ۴ وزیر در هیات رییسه دریافت و استیضاح وزیر صمت هم پس از کش و قوس‌های فراوان هفته گذشته اعلام وصول شد. بر اساس قانون هیات رییسه مجلس درخواست نمایندگان برای استیضاح وزیر صمت را که ۳۴ امضا داشت به کمیسیون تخصصی صنایع و معادن ارجاع داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ