معاون وزیر صمت گفت: در هیئت وزیران مصوب شد که پرداخت تسهیلات به بخش تولید شفاف شود و بانک مرکزی موظف است سامانه‌های مبتنی بر پرداخت تسهیلات را راه اندازی کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
خزانه داری کل کشور در بخشنامه ای اعلام کرد که باید پرداخت‌های مزایای غیرمستمر نقدی و غیرنقدی کارکنان دولت در سامانه های مربوطه بارگذاری شود.
کارشناس اقتصادی گفت: اجرای فاز اول سامانه‌ مودیان یک سری داده‌ها در اختیار سیاست گذار قرار داد که‌ می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. یکی از رویکردهای مهم در زمینه‌ شفافیت مالی اشخاص حقوقی و حقیقی به رفتار در آوردن اشخاص و مقابله با فرار مالیاتی است.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آمار اشتغال به تفصیل در «سامانه ملّی رصد اشتغال» شفاف‌سازی می‌شود.
معاون اول رئیس جمهور گفت: اجرای پروژه سامانه مودیان گامی در جهت شفاف سازی و جلوگیری از فساد است.
وزارت اقتصاد با انتشار سیاهه ابرشرکت‌های دولتی، بازیگران زیان‏ده و بدهکار را معرفی کرد. کالبدشکافی آمار موجود در صورت‏های مالی شرکت‌های دولتی نشان می‌دهد که در سال۱۴۰۰، ۱۰شرکت بزرگ دولتی با حدود ۵/ ۹۰همت زیان، در مجموع ۹۹درصد از کل زیان‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین در همان سال، میزان بدهی ۱۰شرکت دولتی، ۸۹درصد از کل بدهی شرکت‌های دولتی را تشکیل می‌دهد. می‏توان بخش مهمی از مشکلات شرکت‌های دولتی را به عدم الزام به شفافیت و ارائه آمار‌ها در سال‌های گذشته نسبت داد که سبب شده است مدیریت آن‌ها در زمینه عملکرد مالی، از کیفیت و کارآیی لازم برخوردار نباشد. در سال‌های گذشته، دسترسی به اطلاعات و آمار و ارقام این شرکت‌ها بسیار سخت بود تا جایی که حتی نمایندگان مجلس برای دسترسی به اطلاعات حداقلی از عملکرد آن‌ها مجبور بودند این موارد را مستقیما از طریق وزرای مربوطه پیگیری کنند. انتشار عمومی صورت‏های مالی این شرکت‌ها از طریق سامانه کدال، یک اقدام مثبت در جهت شفاف‌سازی خواهد بود.
مدیرکل حوزه ریاست و ارزیابی عملکرد شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: این شرکت، دسترسی شفاف و بی‌واسطه به اطلاعات را از حقوق شهروندی و مبارزه با فساد در جامعه می‌داند.
در راستای ایجاد فضای رقابتی سالم و شفاف برای عموم مردم از این به بعد حراج‌های سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی به‌صورت الکترونیکی و از طریق سامانه تدارکات الکتروینکی دولت برگزار می‌ شود.
با فراهم شدن امکان ثبت رأی نمایندگان مجلس در سامانه پارلیران، شمار نمایندگانی که آراء خود را شفاف کردند، به ۲۰۸ نفر رسید.
وزیر صمت گفت: سامانه شفافیت فروشگاهی تکمیل‌کننده سامانه جامع تجارت است که انتهای زنجیره تولید را شفاف می‌کند.
وزیر صمت گفت: سامانه شفافیت فروشگاهی تکمیل‌کننده سامانه جامع تجارت است که انتهای زنجیره تولید را شفاف می‌کند.
سامانه شفاف فروشگاهی اطلاعات دقیقی از جزئیات گردش کالا از مبدا تولید تا مصرف به منظور تنظیم بازار، محاسبات مالیاتی مبارزه با تخلفات گرانفروشی، احتکار و ... را در اختیار مسئولان قرار می دهد.
پس از راه‌اندازی سامانه شفافیت نمایندگان مجلس، آرای قالیباف نیز شفاف شده و در این سامانه در دسترس عموم مردم قرار گرفته است.
همزمان با راه‌اندازی سامانه اعلام آرای نمایندگان و انتشار داوطلبانه این آرا، آرای رئیس مجلس شورای اسلامی نیز شفاف شد.
همزمان با راه‌اندازی سامانه اعلام آرای نمایندگان و انتشار داوطلبانه این آرا، آرای رئیس مجلس شورای اسلامی نیز شفاف شد.
نمایندگان مصوب کردند تا حقوق خود و مدیران قوه مقننه برای نظارت عموم مردم به طور شفاف و ماهانه در سامانه سازمان اداری و استخدامی کشور قرار گیرد.
حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی توضیح داد: برای اینکه ماجرا شفاف و مشخص باشد که منابع حاصل از املاک مازاد صرف هزینه‌های جاری نمی‌شود، در سامانه پروژه‌هایی که قرار است منابع در آنجا هزینه شود نیز مشخص شده است. مدارس خیرساز نیز در لیست این پروژه‌ها قرار گرفته و قرار است با این منبع تکمیل شوند؛ بنابراین این مدارس مازاد نیستند و خیرین به اشتباه گمان کردند مازاد هستند.
نماینده آباده با بیان اینکه اعضای کمسیون در راستای شفافیت مجلس نیز مصوبه‌ای داشت، تصریح کرد:با مصوبه اعضا مقرر شد که حقوق نمایندگان و مدیران مجلس برای نظارت عموم مردم بطور شفاف و ماهانه در سامانه سازمان اداری و استخدامی کشور قرار گیرد.
رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران از برگزاری جلسات آموزش برای فعالان حوزه سکه صنف طلا خبرداد.
نماینده مردم کاشمر در مجلس گفت: در سامانه مجلس این اجازه داده شده که نمایندگانی که می‌خواهند آرا و مطالب خود را شفاف کنند که سایر قوا نیز باید نسبت به اجرای شفافیت اقدام کنند.
شقاقی با اشاره به اینکه صورت‌های مالی شرکت‌ها و بانک‌های دولتی که در کدال منتشر شده است، دارای ابهام زیادی است، گفت: این صورت‌های مالی به هیچ عنوان شفاف نبوده و مبهم هستند، از سویی حسابرسی شرکت‌های دولتی با استاندارد‌های ملی و بین المللی فاصله بسیار زیادی دارد و اگر قرار بود حسابرسی استانداردی از این بنگاه‌ها انجام شود، زیان آن‌ها به مراتب از آن چیزی که در سامانه کدال منتشر شده، بیشتر خواهد بود، اما به هر حال این موضوع یک گام رو به جلو از سوی وزیر اقتصاد برای شفافیت عملکرد شرکت‌های دولتی است و به نوعی یک شروع خوب است که باید استمرار پیدا کند.
اگرچه کارگروهی به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رصد این اقدام ارزشمند دولت و مجلس در این آیین نامه در نظر گرفته شده و مسئول اجرای این آیین نامه نیز بالاترین مقام اجرایی هر دستگاهی در نظر گرفته شده اما باید در نظر داشت که با توجه ابعاد بسیار عظیمی که این ردیف می‌تواند داشته باشد، انتظار می‌رود این موضوع در قالب یک سامانه شفاف عملیاتی شود و مشخص باشد دستگاه‌ها برای چه اثری چه میزان هزینه می‌کنند؟
اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام «شفاف سازی دارایی‌ها و بدهی‌های نهادهای عمومی غیردولتی و ارائه گزارش سالانه به دولت برای درج در ترازنامه مالی کشور» را تصویب کردند.
اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام «شفاف سازی دارایی‌ها و بدهی‌های نهادهای عمومی غیردولتی و ارائه گزارش سالانه به دولت برای درج در ترازنامه مالی کشور» را تصویب کردند.
به گزارش سازمان هواشناسی در جنوب سیستان و بلوچستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال و شرق خوزستان، غرب و جنوب فارس، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پیش بینی می شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ