وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به افزایش تولید گندم به ۱۱ میلیون تن از رشد ۲۷ درصدی تولید برنج و همچنین رشد ۲۰ درصدی تولید جو خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بر اساس گزارش فائو ، میزان تولید غلات شامل گندم، جو، برنج سفید و ذرت دانه‌ای ایران، در سال زراعی در سال زراعی «۱۴۰۲-۱۴۰۱» به ۲۱ میلیون تن افزایش یافته است.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی‏، برای رشد تولید و افزایش نرخ رشد کشاورزی باید به سمت کشاورزی دانش‌بنیان حرکت کنیم.
گندم، برنج، گوشت مرغ و... بازار ناآرامی دارند، کاهش قدرت خرید و افزایش نرخ تورم تولید و فروش آن ها را با مشکلاتی همراه کرده است.
آمار تولید گندم بر اساس میزان اراضی زیرکشت این محصول و پیش‌بینی رشدتولید گندم در ۴ استان موردبررسیِ بوشهر، مرکزی، قزوین و تهران حاکی از برآورد افزایش ۵۷درصدی میزان خرید تضمینی این محصول است.
آمار تولید گندم براساس میزان سطح زیر کشت و پیش‌بینی رشد تولید گندم در ۵ استان، حاکی از افزایش ۵۶ درصدی خرید تضمینی این محصول است.
مجری پروژه طرح توسعه میدان رسالت گفت: با استقرار دکل حفاری در مجاورت سکوی DP-R1 میدان نفتی رسالت واقع در منطقه لاوان، گامی دیگر در راستای افزایش تولید این شرکت برداشته شد.
اگرچه تولید خودرو در سال گذشته به یک میلیون و ۳۴۸ هزار دستگاه رسید و برنامه دولت افزایش مستمر تولید است اما نیمی از خانوارهای ایرانی یعنی ۱۳.۲ میلیون خانوار فاقد خودروی شخصی هستند.
شیراز- معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سال زراعی جاری با توجه به شرایط مساعد اقلیمی، پیش بینی می‌شود شاهد جهش حدود ۳۰ درصدی تولید گندم در کشور باشیم.
سخنگوی دولت از افزایش ۳۰ درصدی تولید گندم خبر داد و گفت: نرخ بیکاری در کشور از ۹.۷ درصد به ۸.۲ درصد رسیده و بیکاری حدود ۲ درصد کاهش پیدا کرده است.
سخنگوی دولت از افزایش ۳۰ درصدی تولید گندم خبر داد و گفت: نرخ بیکاری در کشور از ۹.۷ درصد به ۸.۲ درصد رسیده و بیکاری حدود ۲ درصد کاهش پیدا کرده است.
سخنگوی اقتصادی دولت گفت: با رشد ۶۰ درصدی درآمدهای بودجه ای و ۵۵ درصدی هزینه ها، ناترازی بودجه کاهش یافت.
مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، قیمت خرید تضمینی گندم به زودی در شورای قیمت گذاری بازنگری می‌شود.
اراک-رئیس بنیاد ملی گندمکاران ایران گفت: با توجه به موضوع تورم، افزایش نرخ جهانی گندم و هزینه‌های تولید باید تجدیدنظری در قیمت این محصول انجام شود.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: در خرید تضمینی گندم ۶۰ درصد رشد و در تولید محصول جو، گندم و ذرت افزایش ۲۲ درصد داشته ایم.
معاونت علمی اعلام کرد با برگزاری رویدادی در حوزه ناباروری، فرصتی جدید برای افزایش ظرفیت تولید محصولات داخلی در زمینه‌ درمان ناباروری فراهم می‌شود.
بنابر اعلام وزارت جهاد کشاورزی تولید زعفران نسبت به سال گذشته دست کم ۲۰ درصد افزایش داشته است.
با بارش‌های اخیر و افزایش سطح زیر کشت گندم، زمینه برای تولید کامل گندم نان مورد نیاز کشور فراهم شد.
بر اساس آمار ارائه شده از سوی ایمیدرو، تولید و استخراج زغال سنگ طی ۸ ماهه امسال به ترتیب ۷۲ درصد و ۸۲ درصد افزایش یافته است.
بررسی وضعیت تولید ۱۱ محصول منتخب معدنی در ۵ ماه امسال نشان می دهد که ۷ محصول معدنی افزایش تولید و ۴ محصول کاهش تولید داشته اند.
بررسی آخرین آمار مربوط به صنعت فولادسازی نشان می‌دهد که در ۵ ماه نخست امسال، اگرچه تولید فولاد رشد ۱۷ تا ۲۱ درصدی داشته اما در مقابل صادرات با کاهش قابل توجهی مواجه شده است.
اراک- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی با اشاره به تولید ۲۶۶ هزار تن گندم طی سال گذشته در این استان گفت: ظرفیت تولید گندم می تواند تا حدود ۴۰۰ هزار تن افزایش یابد.
نمایندگان مجلس در بیانیه‌ای از رئیس جمهور و وزیر کشاورزی برای برنامه‌ریزی و اقدام موثر در سال زراعی جاری و افزایش ۵۰ درصدی تولید گندم قدردانی کردند.
تولید گندله سنگ آهن شرکت‌های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی در چهار ماهه نخست ۱۴۰۱ بیش از ۷ درصد افزایش یافت و به بیش از ۱۲ میلیون تن رسید.
وزیر صمت با بیان اینکه راهکاری جلوگیری از قطعی برق، تولید برق است، گفت: هم اکنون در وزارت صنعت، معدن و تجارت تولید ۱۲ هزار مگاوات نیروگاه را شروع کردیم که نمونه آن در استان سمنان است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ