یک مقام کاخ سفید مدعی شد که روسیه در تلاش است تا از ایران پهپاد نظامی برای استفاده در جنگ اوکراین خریداری کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کربی گفت: هرگونه تلاش از سوی ایران برای کند یا متوقف کردن غنی‌سازی اورانیوم، گام‌های خوبی برای منطقه محسوب می‌شود.
کاخ سفید روز سه‌شنبه با رد مداخله نظامی روسیه در کودتای اخیر در نیجر اعلام کرد که واشنگتن قصد تخلیه شهروندان خود از کشور نیجر را ندارد.
مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد این کشور برنامه‌ای برای تخلیه شهروندان خود از نیجر ندارد.
کاخ سفید چشم‌انداز تورم آمریکا را فاش کرد
مشاور امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید که اوکراین در ضدحملاتش علیه روسیه، بخش قابل توجهی از نیروهای خود را از دست داده است.
رئیس‌جمهور سابق آمریکا معتقد است در صورتی که وی در کاخ سفید بود بحران اوکراین ۲۴ ساعته حل می‌شد!
در شرایطی که کرملین می‌گوید این حمله تلفاتی نداشته و آسیبی به پوتین وارد نشده و برنامه‌های او را تغییر نداده، جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبری شورای امنیت ملی آمریکا این اتهام‌زنی را رد کرده و معتقد است که کشورش ارتباطی به این رخدادها ندارد.
کاخ سفید اعلام کرد: مذاکره جدی با پوتین برای پایان جنگ اوکراین در جریان نیست و کسی حق ندارد به آمریکا دیکته کند چه نوع کمک امنیتی در اختیار اوکراین قرار می دهد.
جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: جو بایدن رئیس جمهور امریکا در اظهارات روز گذشته خود به این امر که اکنون زمان گفتگو است اشاره‌ای نکرد.
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با خبرنگاران در کاخ سفید گفت: فکر نمی‌کنم جنگ (در اوکراین) تا زمانی که ولادیمیر پوتین (رئیس جمهور روسیه) از اوکراین خارج نشود، حل و فصل شود.
روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال از مذاکرات محرمانه مشاور امنیت ملی کاخ سفید با دستیاران ارشد پوتین پیرامون بحران اوکراین خبر داد.
کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تصمیمی برای دیدار با همتای روس خود در حاشیه اجلاس سران گروه بیست طی ماه فوریه آینده ندارد.
سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای تماس تلفنی و یا دیدار حضوری سران آمریکا و روسیه وجود ندارد.
آخرین باری که بایدن و پوتین با هم دیدار کردند، در تابستان ۲۰۲۱ در ژنو بود. اگر چه پس از آن گفتگوهای تلفنی با هم انجام دادند که آخرین آن در ماه فوریه و پیش از شروع جنگ اوکراین بود.
مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد که اگر رئیس جمهور روسیه در جنگ اوکراین از سلاح اتمی استفاده کند، ممکن است آمریکا او را ترور کند.
هماهنگ‌ کننده ارتباطات شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز ادعا کرد: «پوتین» هیچ نشانه ای از تمایل به مذاکره با اوکراین نشان نداده است!
مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید توصیه کرد که ایالات متحده کمک مالی در اختیار مخالفان دولت روسیه بگذارد تا افسران میان رتبه ارتش این کشور را برای کودتا علیه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه سازمان دهی کنند.
تارنمای هیل با واکاوی اظهارنظرهای این هفته آمریکایی‌ها در مورد تهدید مسکو، نوشت که مقام‌های واشنگتن از تهدید اخیر ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه برای استفاده از جنگ افزار هسته‌ای دستپاچه شده‌اند.
هماهنگ‌ کننده ارتباطات شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز گفت: تهدیدات «پوتین» در استفاده از سلاح اتمی را جدی می‌گیریم.
رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در کاخ سفید تاکید کرد که "کلمات و تهدید‌های بی‌ملاحظه" پوتین، آمریکا و متحدانش را مرعوب نمی‌کند. بایدن گفت: اقدامات پوتین نشانه‌ای از این است که او در حال تقلا کردن است.
دیدار روسای جمهور کشورهای مختلف با رئیس جمهور پوتین در نشست شانگهای خشم مقامات کاخ سفید را برانگیخت.
سخنگوی کاخ سفید ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را به بکارگیری انرژی به عنوان سلاح متهم کرد.
پوتین رئیس جمهور روسیه در حاشیه یک دیدار در کاخ کرملین با یک شاهین بازی کرد.
پایگاه بلومبرگ به نقل از مقامات کاخ سفید از اعلام مخالفت واشنگتن با حضور رئیس جمهور روسیه در اجلاس سران گروه بیست خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ