معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران از طراحی اوراق گام در راستای حمایت از پیمانکاران برای نخستین بار در شهرداری تهران خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دیروز بعد از ۵ ماه اوراق مالی اسلامی منتشر شده و برخی معتقدند انتشار این نوع اوراق اولین گام به سوی سیاست انبساطی پولی است.
به گزارشبه‌منظور کمک به رونق بخش مسکن و ایجاد رقابت بیشتر، کلیه بانک‌ها و موسسات اعتباری می‌توانند با تایید بانک مرکزی نسبت به انتشار اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن اقدام کنند.
قیمت هر برگ وام مسکن (تسه) روندی کاهشی داشته و متاهل‌های ساکن تهران برای اخذ این وام باید حدود ۸۲ میلیون تومان پرداخت کنند.
بر اساس اطلاعیه شرکت فرابورس ایران، پذیره نویسی اوراق مرابحه شرکت هواپیمایی کارون آغاز خواهد شد. قبل از اعلام جزییات این پذیره نویسی اوراق مرابحه، به این مطلب می‌پردازیم که اوراق مرابحه چیست؟ و قبل از خرید اوراق مرابحه توجه به چه نکاتی ضروری است؟
۵۶سال از ورود نخستین کارگزاران بخش خصوصی به بورس تهران می‌گذرد. در آن سال‌ها چراغ بورس اوراق بهادار تهران با ورود سهام «بانک صنعت و معدن» و «نفت پارس» روشن شد و شهروندان تهرانی برای اولین بار با مقوله‌هایی همچون خرید اوراق بهادار و سود سهام آشنا شدند.
بانک مرکزی دستورالعمل اوراق «گام» را اصلاح و بازنگری کرده و برای اجرا به شبکه بانکی کشور ابلاغ کرد.
با مصوبه هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در تاریخ ۱۶ آذر ۱۴۰۱، برخی از مواد «دستورالعمل پذیرش و معاملات اوراق گواهی اعتبار مولد (گام)» اصلاح شد.
صدور اوراق گام برای حمایت از بخش‌های مختلف تولیدی در بانک صادرات ایران رشد ١٣٧ درصدی ثبت کرد.
انتشار اوراق ارزی برای پاسخ به تقاضای بازار و با توجه به سطح مطلوب ذخایر اسکناس ارز در دستور کار قرار گرفت و در زمان سررسید و بنا به درخواست دارندگان اوراق،به سهولت اسکناس آن پرداخت می‌شود.
سخنگوی بانک مرکزی از عملیاتی شدن اوراق گام در ۱۷ بانک خبر داد و اعلام کرد: حجم انتشار اوراق گام به ۳۶.۳ هزار میلیارد تومان رسید.
مجموع اوراق گام صادر شده توسط بانک‌ها از بهمن ۱۳۹۹ تا پایان مهر ۱۴۰۱ برابر با ۳۰.۲ هزار میلیارد تومان می‌باشد که بیش از ۲۱.۴ هزار میلیارد تومان آن مربوط به عملکرد ماه‌های اخیر است.
صالح آبادی گفت:در تلاشیم انتشار اوراق گام را از ۲۶ همت کنونی به عنوان یکی از ابزار تامین مالی در حمایت عملی و غیرتورمی از تولید به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برسانیم.
هزینه اوراق مسکن حدود دو هفته قبل و پس از مدت‌ها به زیر ۱۰۰ هزار تومان رسید، روندی که همچنان ادامه دارد و این اوراق در سال جاری با ۹۹ هزار تومان معامله می‌شود.
ستاد هماهنگی اقتصادی دولت شرکت‌های دولتی، سازمان امور مالیاتی و وزارت صمت را موظف کرد ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌ای از قبیل اوراق گواهی اعتبار مولد (گام) و برات الکترونیکی را بپذیرند.
بورس کالای ایران در اطلاعیه ای اعلام کرد:بازار فیزیکی در رینگ‌های داخلی و صادراتی با استفاده از اوراق گام تسویه اعتباری می‌شود.
مدیر اداره تأمین مالی زنجیره‌ای تولید بانک مرکزی جزئیات حمایت غیر تورمی بانک مرکزی از بخش تولید با انتشار اوراق گام در بورس کالا را تشریح کرد.
براساس توافق میان وزرای اقتصاد و صمت و رئیس‌کل بانک مرکزی استفاده از ابزارهای تامین مالی زنجیره‌ای با بسترسازی بورس کالا به میزان ۱۰۰ هزار میلیارد تومان هدف گذاری شد.
رئیس کل بانک مرکزی از نهایی شدن دستورالعمل استفاده از ابزارهای تأمین مالی اعتباری در معاملات بورس کالا خبر داد و گفت: از هفته آینده امکان استفاده از اوراق گام فراهم می‌شود.
رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: از هفته آینده امکان استفاده از ابزارهایی مانند اوراق گام نیز در معاملات بورس کالا فراهم می‌شود.
سخنگوی بانک مرکزی: تامین مالی غیرتورمی ‎تولید در دستور کار بانک مرکزی؛ انتشار ‎اوراق گام شتاب گرفت و بلافاصله بعد از انتشار قابل معامله در بازار سرمایه است
مدیر کل روابط عمومی بانک مرکزی گفت: انتشار اوراق گام در یک ماه اخیر به ۷ هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان رسید.
مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی در توئیتی اعلام کرد: ارزش اوراق گام در یک ماه از ۷.۵ هزار میلیارد تومان گذشت.
تیم هندبال دختران نوجوان ایران که صعود خود را به جمع ۱۶ تیم برتر جهان مسجل کرده است، در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی به مصاف تیم مقدونیه شمالی میزبان رقابت‌های جهانی می‌رود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ