قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق با اشاره به چالشهایی که کشورش با آن روبرو است، اعلام کرد که عراق کشوری مهم در منطقه است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سازمان هواپیمایی کشوری از ممنوعیت ورود ۱۰۹ قلم دارو و پاوربانک به کشور عراق در سفرهای اربعین ۱۴۰۲ خبر داد.
یک نماینده ائتلاف الفتح عراق نسبت به تلاش‌های آمریکا برای به دست گرفتن کنترل درآمدها و نیز منابع مهم انرژی در این کشور هشدار داد.
وزیر کشور عراق امروز نشستی را در مقر فرماندهی ستاد عملیات کربلا در راستای بررسی طرح امنیتی و خدماتی عاشورا برگزار کرد.
عراق به دنبال مجوز مجدد پلیس سوئد به هتاک به قرآن برای سوزاندن قرآن و پرچم عراق، این کشور را به قطع روابط تهدید کرد.
وزیر کشور عراق بازدیدی از مرز زرباطیه به عمل آورد و در جریان اوضاع این گذرگاه مهم عبور زائران اربعین حسینی قرار گرفت.
با بهره‌برداری از یک کارخانه دانش‌بنیان، خطوط تولید چند محصول مهم پزشکی در حوزه قلب و عروق، برای اولین‌بار در کشور راه‌اندازی شد.
نخست وزیر عراق روز شنبه در سومین کنفرانس بین المللی آب بغداد با اشاره به اینکه موضوع آب در جهان بسیار مهم و حساس شده است، از رویکرد کشورش در این زمینه پرده برداشت.
یکی از نمایندگان پارلمان عراق با اشاره به گسترش فساد مالی در این کشور به نقش مهم اشغالگران آمریکایی در این روند اشاره کرد.
«ولودیمیر زلنسکی» عراق را کشوری محوری و مهم توصیف کرد و «محمد شیاع السودانی» نیز بر ضرورت حل مسالمت‌آمیز بحران اوکراین که باعث فجایع بسیاری شده است، تأکید کرد.
وزیر امور خارجه عراق تاکید کرد که این کشور حیاط خلوت هیچ کشوری نیست و موضع بغداد در این باره شفاف است.
وزیر خارجه عربستان که به بغداد سفر کرده ست در نشست خبری با همتای عراقی خود از نقش مهم عراق در منطقه سخن گفت.
صدقیان گفت: مساله همکاری برای همه کشور‌های منطقه بسیار مهم و حیاتی است، چه برای ایران و عراق و چه برای ۶ کشور عضو شورای همکاری. مساله‌ای که مانع تشکیل چنین ساز و کاری می‌شود، فقدان اعتماد میان طرفین است. قصران در دو طرف وجود دارد. ایران در اعتماد‌سازی در بین کشور‌های جنوب خلیج‌فارس کم‌کاری کرده است.
نخست وزیر کویت با بیان اینکه کشورهای عربی به جایگاه و اهمیت کشور عراق واقف هستند، تاکید کرد: جامعه بین الملل به ثبات این کشور اهتمام می ورزد.
این سفر دیپلماتیک که در واقع اولین سفر «محمد شیاع السودانی» در مقام نخست وزیر عراق به تهران است در حالی انجام می‌شود که این روز‌ها علاوه بر مسائل جاری بین دو کشور طی سال ها، حمله‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقر گروهک‌های تروریستی در بخشی از اقلیم کردستان عراق به یکی از پرونده‌های مهم در روابط دو کشور تبدیل شده است چنان که شاید بتوان گفت سایر موضوعات بین تهران و بغداد به نوعی تحت حاشیه این موضوع قرار گرفته است.
نخست وزیر جدید عراق امروز (دوشنبه) به دعوت رسمی رئیس جمهور کشورمان به تهران سفر می‌کند و در این سفر پرونده‌های مهمی بین دو کشور مورد بررسی و گفتگو قرار خواهد گرفت.
رهبر جریان حکمت ملی عراق در دیدار با رئیس جمهور این کشور تاکید کرد که حفظ آرامش در مرحله کنونی بسیار مهم است و گفتگو با همه گروه های سیاسی باید ادامه داشته باشد.
نخست وزیر عراق با تأکید بر اینکه ایران کشوری مهم در منطقه است، گفت: شکست مذاکرات هسته ای به ضرر کل منطقه است و ما همه طرف ها را به ادامه مذاکره برای دستیابی به توافق تشویق می کنیم.
سردار نیلفروشان گفت: در عملیات موشکی اربیل تمام اسناد و مدارک ارتباطی و اطلاعاتی ما نشان می‌دهد، مرکز راهبردی صهیونیستی‌ها که در آن مبادرت به جاسوسی و هدایت ضدانقلاب و جمع آوری اطلاعات از نوار مرزی غربی کشور می‌کرد را مورد اصابت قرار دادیم.
معاون دیپلماسی اقتصادی، تجارت با عراق را بسیار مهم برشمرد و حجم صادرات ایران به این کشور را حدود ۱۴ میلیارد اعلام کرد.
وزیر خارجه عراق در جدیدترین موضع گیری درباره کویت با بیان اینکه روابط دوجانبه بین دو کشور حساس، مهم و مبتنی بر احترام متقابل است، بر لزوم ایجاد روابط اقتصادی میان دو کشور تاکید کرد.
معاون وزیر امور خارجه آمریکا با بیان اینکه حوادث اخیر عراق این کشور را در آستانه جنگ داخلی قرار داد، از نقش عراق در ایجاد همگرایی بین ایران و عربستان تمجید کرد.
مشاور وزیر کشور عراق به زائران ایرانی اربعین حسینی (ع)، توصیه کرد تا زمان تثبیت اوضاع، صبور باشند.
آخرین خبر از عراق حاکی از آن است که شمار کشته ها در نتیجه نا آرامی های اخیر در این کشور به ۳۰ نفر رسیده است.
وزیر بهداشت عراق، گفت که مهم ترین چالش پیش روی این کشور تغییرات اقلیمی است که به خطری جدی تبدیل شده و یکی از نمودهای آن طوفان های گرد و غبار است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ