رهبر انقلاب، معارف اهل‌بیت را مجموعه‌ای کامل از همه نیازهای مختلف آحاد بشر و جوامع بشری خواندند و گفتند: جوامع اسلامی امروز به همه ابعاد معارف اهل‌بیت نیاز جدی دارند و مجمع جهانی باید با برنامه‌ریزی دقیق و صحیح و استفاده از شیوه‌های معقول و ابزارهای تأثیرگذار، این وظیفه سنگین را انجام دهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد شب گذشته در رأس هیأتی سیاسی وارد باکو پایتخت جمهوری آذربایجان شد.
آزاد کردن دانه درشت‌هائی که با سوء‌استفاده از موقعیت خود در دستگاه قضائی مرتکب فساد شده‌اند، برای افکار عمومی غیرقابل قبول است. کسی که با آنهمه مفاسد و محکومیت‌های مالی هنوز هم می‌تواند از عهده ۳۰۰ میلیارد تومان وثیقه برآید، قطعاً حامیانی هم وجود دارد که برای خارج ساختن او از زندان تلاش‌های موفقی! می‌کنند. مردم با مشاهده چنین اقداماتی، می‌پرسند چه کسی باید به کسانی کمک کند که به اتهام اعتراض به انواع مفاسد اکنون در زندان‌ها هستند و دست‌شان از همه جا و همه چیز کوتاه است؟
فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات محمدحسین میثاقی جهت تنویر افکار عمومی بیانیه‌ای منتشر کرد.
نعمت احمدی گفت: نمی‌شود صرفا به دلیل زاویه سیاسی به این راحتی تمام ساختار‌های سیاسی، امنیتی و اطلاعاتی ایران را زیر سؤال ببریم. اگر با آقای حسن روحانی زاویه سیاسی داریم، خوب از آقا انتقاد کنید، نه اینکه با یک اتهام‌زنی و بدون هیچ‌گونه سند و مدرکی کل ساختار جمهوری اسلامی ایران تحت‌الشعاع قرار بگیرد؛ چون این آقا هشت سال رئیس‌جمهور بوده است و در کل ۴۴ سال هم در پست‌های کلیدی نظامی، دفاعی، امنیتی و دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران حضور داشته است. نمی‌شود که یکباره او را جاسوس بخوانیم؛ یعنی هیچ‌کدام از این نهاد‌ها و ارگان‌های اطلاعاتی در این ۴۴ سال نفهمیدند حسن روحانی جاسوس بوده است و اکنون حسن رحیم‌پورازغدی این را فهمیده؟! اینکه نمی‌شود، همین‌طور و بدون سند و مدرکی هرکسی را خواستیم متهم کنیم.
دادستان کل آمریکا روز جمعه به وقت محلی با تکرار اتهام زنی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران و در هراس از نفوذ منطقه‌ای ایران ادعا کرد: آمریکا عملیات بزرگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران برای قاچاق سلاح جنگی به یک گروه شبه نظامی در یمن را مختل کرده است.
شریعتمداری نوشت: شیخ عبدالحمید در جریان اغتشاشات اخیر ضمن حمایت از تروریست‌های آشوبگر، اتهامات ناروا و عجیب و البته مضحک آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد. نظیر، بی‌گناهی تروریست‌هایی که به قتل شهروندان اعتراف کرده بودند، ادعای تجاوز به بازداشت‌شدگان! و ده‌ها ادعای دروغ دیگر... حالا جای این سؤال است که با توجه به موارد یاد شده هنوز هم می‌توان آقای عبدالحمید را یک عالم دینی و معتقد به باور‌ها و عقاید برادران و خواهران اهل سنت دانست؟!
مشاور سابق ظریف با بیان این که هدف پارلمان اروپا از تحریم سپاه، جمهوری اسلامی ایران است، گفت: تصور نمی‌کنم اروپایی ها آماده باشند که گام‌های عملی و فراتر بردارند، حتما متوجه تبعات و پیامدهای منفی این موضوعات هستند.
رهبر انقلاب، به روز رسانی انجمن‌های اسلامی با حفظ اصول و مبانی را الزام دیگری برای شرایط امروز دانستند و خاطرنشان کردند: برخی اصول و مفاهیم ثابت و ماندگارند؛ همچون اصل عدالت که از هزاران سال قبل بوده و کهنه نمی‌شود؛ اما در شکل اجرای عدالت امکان تغییر و نوآوری وجود دارد.
رهبر انقلاب، به روز رسانی انجمن‌های اسلامی با حفظ اصول و مبانی را الزام دیگری برای شرایط امروز دانستند و خاطرنشان کردند: برخی اصول و مفاهیم ثابت و ماندگار هستند همچون اصل عدالت که از هزاران سال قبل وجود داشته و کهنه نمی‌شود اما در شکل اجرای عدالت امکان تغییر و نوآوری وجود دارد.
در مجموع ۶۸ نفر از اهالی رسانه برای پوشش خبری یک رزمایش عازم بندرعباس می‌شوند، تا از آنجا به چابهار بروند. مقدمات برای سفر آماده شده و هواپیمای ترابری ارتش جمهوری اسلامی ایران با مدل C-۱۳۰ ماموریت انتقال خبرنگاران را برعهده گرفته است. درست زمانی که همه آماده‌ی سفر هستند، هواپیما پنج ساعت تأخیر می‌کند و مسافران بالاخره عازم می‌شوند. چیزی از بلند شدن هواپیما نمی‌گذرد که نقص فنی در یکی از چهار موتور هواپیما مسافران را وحشت‌زده می‌کند. هواپیما تغییر جهت می‌دهد و دوباره به سمت فرودگاه مهرآباد بازمی‌گردد، اما با یک موتور خاموش سه کیلومتر نزدیکتر از باند فرودگاه و در شهرک توحید تهران سقوط می‌کند.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان از صدور صدور کیفرخواست توماج صالحی به اتهام افساد فی‌الارض، فعالیت تبلیغی علیه نظام، تشکیل و اداره دسته‌جات غیر قانونی به قصد برهم زدن امنیت کشور، همکاری با دولت متخاصم علیه جمهوری اسلامی و نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از طریق فضای مجازی و تحریک و ترغیب افراد به اعمال خشونت آمیز خبر داد.
جمهوری اسلامی در مناقشۀ بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقۀ قره‌باغ، به‌طور رسمی طرف باکو را گرفته، با این حال، دولت الهام علی‌اف مدعی است که تهران به دلیل روابط گرم و صمیمانه اش با ارمنستان عملاً در کنار ایروان قرار گرفته است.
سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر بی‌طرفی فعال جمهوری اسلامی ایران در قبال جنگ اوکراین تصریح کرد: اظهارات احساسی و اتهام زنی های غیرمستند، کمکی به حل بحران اوکراین نمی کند.
ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی این اقدام آمریکا در اعلام تحریم علیه برخی شهروندان و شرکت‌های ایرانی به اتهام واهی دست داشتن در حملات سایبری و نسبت دادن اقدامات ادعایی مطرح شده علیه آنان به دولت و نهاد‌های جمهوری اسلامی ایران را، قویا محکوم کرد.
ناصر کنعانی گفت: اعلام حمایت فوری آمریکا از اتهام واهی دولت آلبانی به جمهوری اسلامی ایران و اقدام سریع بعدی واشنگتن در تحریم مجدد و مکرر وزارت و وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران با توسل به همان اتهام واهی و اثبات نشده، بخوبی گویای آن است که طراح این سناریو نه دولت آلبانی، بلکه دولت آمریکاست.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با همتای چینی درباره مذاکرات رفع تحریم تصریح کرد: آمریکا باید از کاربرد ادبیات ابهام در متن فاصله بگیرد تا توافق در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نتیجه برسد.
سخنگوی وزارت امور خارجه، اتهامات بی پایه و اساس شورای امنیت ملی آمریکا و وزارت خارجه بریتانیا علیه جمهوری اسلامی ایران درخصوص حمله سایبری ادعایی به آلبانی را مردود خوانده و به شدت محکوم کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه، اتهامات بی پایه و اساس شورای امنیت ملی آمریکا و وزارت خارجه بریتانیا علیه جمهوری اسلامی ایران درخصوص حمله سایبری ادعایی به آلبانی را مردود خوانده و به شدت محکوم کرد.
الهام علی اف با حضور در بخش صنایع هوایی جمهوری اسلامی ایران، از تجهیزات و تولیدات داخلی کشورمان بازدید کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی ماده ۱۸ طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران را برای رفع ابهام به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع داد.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اتهام زنی به جمهوری اسلامی ایران تنها در راستای منحرف کردن افکار عمومی ملت‌های منطقه و جهان از واقعیت‌های بحران یمن است.
این اقدام با هدف القای دخالت جمهوری اسلامی ایران در روند سیاسی عراق و اتهام زنی به ایران در حالی صورت می‌گیرد که مسئولان و شخصیت‌های عراقی از جمله سید مقتدا صدر رهبر جریان صدر و نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون بار‌ها تاکید کرده‌اند که ایران مداخله‌ای در روند سیاسی عراق نکرده است.
خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که تاکنون 20 شرکت اروپایی برای خرید گاز روسیه به روبل در گازپروم بانک این کشور حساب روبلی باز کرده‌اند.
جواد امام در یادداشتی نوشت: جالب اینجاست در همین هفته‌های اخیر تاج زاده، مواضع مطلوبی در برابر براندازها، سلطنت‌طلب‌ها و منافقان داشته و از موجودیت جمهوری اسلامی مردم ایران دفاع کرده است. این حفاظت، کاری است که قاعدتا صدا و سیما ‌باید آن را انجام می‌داده، اما در غفلت صدا و سیما، چهره‌ای چون تاجزاده روبه‌روی منافقان و سلطنت‌طلب‌ها و براندازها می‌ایستد و اعلام می‌کند که این نظام اصلاح‌پذیر است و می‌توان بر بلندای آن مطالبات بحق ملت را محقق کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ