وزیر آموزش و پرورش گفت: مشخص شده عامل مسمومیت‌ها در مدارس ویروسی، میکروبی و پرتویی نیست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سید حسن موسوی چلک می‌گوید: «به عنوان یک مددکار اجتماعی که سال‌ها در این حوزه مشغول به کار بوده‌ام، می‌گویم که فشار روی مردم زیاد است، انواع بحران‌های سیاسی و اجتماعی داریم، سیل و زلزله و حوادث غیرمترقبه داریم، فشار‌های فراوان اقتصادی و بیکاری و تورم داریم، با افزایش اختلالات روانی روبه‌رو هستیم، امید کم است و همه این عوامل مردم را به سمتی می‌کشاند که بخواهند برای فرار به سمت مشروبات الکلی بروند. این آمار‌ها و مسمومیت‌های ناشی از مصرف الکل اصلا دور از انتظار نیست.»
فرهیختگان نوشت: شوربختانه باید اعتراف کرد که در سطحی از حکمرانی مواجهه با رسانه همواره به رویکرد‌های حذفی و انفعالی فروکاسته شده و به جز مواردی که موضوع ربطی به رهبری داشته و ایشان هوشمندانه ابتکار عمل را در مدیریت فضا به دست گرفته‌اند، نقطه عزیمت نظام در اغلب موارد حرکت از «پله دوم» و رویکرد «پاسخگویی» بوده است.
نماینده نوشهر گفت: در جلسه غیرعلنی یکشنبه مجلس درباره دستگیری عوامل مسمومیت دانش‌آموزان بحثی صورت نگرفت.
وزارت کشور با اعلام شناسایی و بازداشت بیش از ۱۰۰ نفر از عوامل موثر در حوادث اخیر مدارس، اعلام کرد: تعدادی از روی شیطنت یا ماجراجویی و عده‌ای هم با انگیزه‌های معاندانه و با هدف ایجاد رعب و وحشت و ایجاد بدبینی نسبت به نظام وجود دارد.
علم الهدی در واکنش به توطئه اخیر دشمن در مسموم‌سازی دانش‌آموزان مدارس دخترانه اضافه کرد: شما ببینید دشمن تا کجا در ناامیدکردن ما عمل می‌کند، تا حدی که به جان دختران معصوم و بی‌گناه ما افتاده‌اند و حتی در دبستان‌ها، هراس مسمومیت‌سازی را به جان و دلشان انداخته تا حس امنیت را از مردم ما بگیرند.
فرمانده سپاه گفت: سپاه آماده هرگونه همکاری برای تسریع در تعقیب ماجرای مسموم سازی کودکان و برخورد جدی با عوامل ایجاد ناامنی روانی نزد خانواده های ایرانی است.
فرمانده کل سپاه در پیامی با تبریک روز سربازان گمنام امام زمان (عج ) به وزیر اطلاعات تأکید کرد: سپاه آماده هرگونه همکاری برای تسریع در تعقیب ماجرای مسموم‌سازی کودکان و برخورد جدی با عوامل ایجاد ناامنی روانی نزد خانواده‌های ایرانی است.
متخصص عفونی با تاکید بر اینکه درباره مساله مسمومیت دانش‌آموزان دختر در کشور باید متخصصان حوزه سم شناسی و مسمومیت نظر بدهند، می‌گوید: در حوزه مسمومیت نمی‌توانم نظر بدهم، اما در هرحال شواهد و قرائن نشان می‌دهد آنچه که بر سر دانش‌آموزان می‌آید نمی‌تواند عامل ویروسی داشته باشد، هرچه هست باید یک نوع سم باشد.
سخنگوی سپاه گفت: در جریان مسمویت‌های اخیر دانش آموزان صرف نظر از اینکه عوامل چیست این مساله مطرح است که با عرض شرمندگی بعضی‌ها در داخل بدشان نمی‌آید که بگویند این مسمومیت‌ها کار نظام است که دقیقا مانند حرف حاج قاسم بود. حالا اصحاب رسانه به این مسئله فکر کنید که چه اتفاقی افتاده است؟ برخی از اصحاب رسانه همگام با دشمنان می‌تازند.
بیژن پیروز، کارشناس شبکه افق گفت: زن‌ها و دختر‌ها بو را بهتر احساس می‌کنند و بیشتر تحت تاثیر عوامل و محرک‌های محیطی قرار می‌گیرند بنابراین در اینگونه حملات، بیشتر قربانیان هم زنان و دختران هستند.
این ماجرا بیشتر جنس اتفاقات امنیتی تروریستی با عقبه سیاسی و امنیتی دارد. ما واقعا در ایران جریان مذهبی که تا این اندازه سازمان یافته و پیچیده عمل کنند، نداریم. اما مشخصا واضح است که این پروژه دختران ما را هدف قرار داده است و سعی دارد خانواده‌های آن‌ها را بترساند.
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت که بررسی‌ها حکایت از آن دارد که موضوع مسمومیت دانش آموزان به خارج از کشور بر می‌گردد البته که باید عواملی که در داخل کشور این مسائل را به وجود آورده‌اند هم شناسایی شوند.
بر اساس گزارش‌های پزشکی و بیمارستانی حال عمومی دانش‌آموزان در حال حاضر مساعد است و تلاش برای شناسایی عامل این مسمومیت‌ها ادامه دارد.
یک عضو حزب مؤتلفه گفت: در اینکه این اقدامات مسمومیت‌های اخیر از سوی دشمنان انقلاب اسلامی و توسط عوامل ضد انقلاب در داخل دنبال می‌شود هیچ تردیدی وجود ندارد چرا که اسناد و مدارک متعددی در این رابطه وجود دارد.
فراتر از تمامی اخبار‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، خبرسازترین رخداد هفته جاری، مربوط به تلف شدن «پیروز» توله‌یوز ایرانی‌ای بود که در ماه‌های گذشته معروفیت خاصی پیدا کرده بود. پس از چند روز انتشار اخبار نگران‌کننده از تداوم بیماری و نارسایی‌های کلیوی، در سه‌شنبه (۹ اسفند) بعد از تلاش نافرجام دامپزشکان در اتاق عمل، پیروز تلف شد
حسین الله کرم به چهار روایت از جمهوری اسلامی، جریان انقلابی، غربگراها، آمریکا و ضدانقلاب در مسمومیت‌های اخیر اشاره کرد.
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: بر هیچکس پوشیده نیست که کارگزاران نظام با دستگاه‌های عریض و طویلی که در اختیار دارند به راحتی می‌توانند ظرف چند روز عوامل مسمومیت دانش‌آموزان را کشف کنند و تمام ریشه‌های مربوط به آن را بخشکانند.
عادل فردوسی‌پور به اتفاقات اخیر در مدارس دخترانه واکنش نشان داد.
عادل فردوسی‌پور به اتفاقات اخیر در مدارس دخترانه واکنش نشان داد.
وحیدی در مورد عوامل این ماجرا گفت: براساس بررسی ها عامل خاصی را هنوز پیدا نکرده ایم که بگوییم ماده خاصی بوده که در نتیجه آن چنین اتفاقاتی افتاده است.
وزیر کشور گفت: درصد بالایی از آنچه که تحت عنوان عارضه مسمومیت مطرح شده بود بالای نود درصد مربوط به عوامل خارجی نبوده است.
اخیرا تشویق به تعطیلی مدارس در شبکه‌های مجازی به دلیل مسمومیت‌ها و ناامن بودن مدارس به کرات از زبان اپوزیسیون برانداز تکرار شده است. طبیعی است که خانواده‌ها نیز نگران از تکرار چنین اتفاقاتی، تمایل به فرستادن فرزندان خود به مدارس نداشته باشند. خرابکاری از سوی طیف‌های تندرو خودسر داخلی را که در صدد جایگزینی جمهوری اسلامی با خلافت یا امارت اسلامی از نوع طالبان و جلوگیری از تحصیل دختران دانش‌آموزند، نباید از نظر دور داشت.
افزایش روز به روز تعداد مصدومان استقلال باعث شده تا مدیران باشگاه به دنبال مقصر بگردند.
نیروهای یگان ویژه پلیس در ماموریت‌های خود در جریان اغتشاشات اخیر برای دقت و سرعت عمل بیشتر در برقراری نظم و امنیت از پهپادها استفاده می‌کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ