حجت الله فیروزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با بورس تابناک گفت: مطالبه نمایندگان و جامعه این است که هر چه زودتر سهام دولتی خودروساز‌ها واگذار شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یکسال قبل بود که رئیس سازمان خصوصی سازی از شناسایی جاماندگان سهام عدالت خبر داد و گفت: باید تا پایان سال سهام عدالت به آن‌ها تخصیص پیدا کند. خاندوزی نیز وعده داد: به ازای هر نفر ۱۰ میلیون تومان از سهام شرکت‌های دولتی تخصیص یابد.
افشاگری مقام دولتی علیه سجادی: ۹۰درصد سهام استقلال و پرسپولیس هنوز مال وزارت ورزش است
کیوان زرگری، کارتونیست روزنامه هم‌میهن سهام تعلق گرفته به نوزادان را موضوع طنز خود قرار داده است.
با توجه به اینکه یک سال از دستور رئیس جمهور برای واگذاری خودروسازان می گذرد؛ معاون وزیر صمت می گوید دولت تمام کارهای مربوط به واگذاری سهام تودلی را انجام داده اما کسی حاضر به خرید نیست.
نشست علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (شنبه، ۱۳ اسفند ماه) به ریاست قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، راس ساعت ۸ و ۳۶ دقیقه با حضور ۲۲۰ نفر از نمایندگان آغاز شد. قبل از این جلسه یک جلسه غیرعلنی برگزار شد. امروز هم نمایندگان در سه شیفت صبح و عصر و شب به بررسی لایحه بودجه پرداختند
نشست علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (شنبه، ۱۳ اسفند ماه) به ریاست قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، راس ساعت ۸ و ۳۶ دقیقه با حضور ۲۲۰ نفر از نمایندگان آغاز شد. قبل از این جلسه یک جلسه غیرعلنی برگزار شد. امروز هم نمایندگان در سه شیفت صبح و عصر و شب به بررسی لایحه بودجه می‌پردازند
طبق مصوبه مجلس، هر گونه توثیق سهام شرکت‌های دولتی مشمول واگذاری نزد مؤسسات مالی و اعتباری جهت اخذ تسهیلات جز با تأیید کتبی وزیر امور اقتصادی و دارایی ممنوع است.
نمایندگان مجلس دولت را موظف کردند از محل باقی مانده سهام متعلق به دولت یا شرکت‌های دولتی نسبت به واگذاری سهام عدالت به کلیه جاماندگان مشمول دریافت این سهام اقدام کند.
به گفته مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش طرحی در زمینه رفع مشکل وام ازدواج ارائه شده که بر اساس آن افراد می‌توانند یارانه و سهام عدالت را به جای ضامن مورد وثیقه قرار دهند.
به تازگی بانک‌های دولتی و خصوصی در اطلاعیه‌ای از پایبندی به نرخ سود قانونی خبر دادند، این مساله می تواند در نهایت رشد بورس را تضمین کند، از سوی دیگر رشد بورس در ماه‌های آینده می‌تواند به عنوان یک سپر برای افزایش تورم عمل کند.
مدیرکل صنایع خودرو وزارت صمت با بیان اینکه بعد از واگذاری خودروسازان دولت به عنوان سیاست گذار حضور خواهد داشت، گفت: واگذاری سهام دولت در خودروسازان انجام خواهد شد.
اگرچه طبق دستور رئیس جمهور باید تا پایان شهریور ماه واگذاری خودروسازان تعیین تکلیف می شد اما به نظر می رسد پس از بررسی واقعیات شرکت ها، دولت به دنبال کاهش نفوذ خود به جای واگذاری سهام است.
رییس سازمان خصوصی سازی کشور گفت: این سازمان هم اکنون در حال بررسی واگذاری ۲۰ شرکت دولتی مانند استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی با رویکرد مدیریت پاداشی است.
یکی از موضوعاتی که همیشه گریبان گیر بازار سرمایه بوده است بحث دخالت دولت‌ها در شرکت‌های بورسی بوده تا جاییکه این دخالت‌ها باعث شده است تا درآمد شرکت‌های بورسی آسیب ببیند و حتی در برخی مواقع شرکت‌های بورسی متحمل زیان شده اند. اما طی سالیان گذشته ناشران هیچ موقع به فشار‌های دولتی اعتراض نکرده اند. با توجه به اهمیت این موضوع با یک کارشناس بازار سهام به بررسی این موضوع پرداخته ایم.
وزیر اقتصاد گفت: طبق مصوبه شورای‌عالی اصل ۴۴، شرکت‌های دولتی که سهام آنها در وثیقه بانک‌هاست، یک ماه مهلت دارند تا آن را با وثایق دیگری جابه‌جا کنند و سهام مربوطه برای واگذاری، آزاد شود.
با تصویب هیات وزیران، باقیمانده سهام متعلق به دولت در برخی شرکت‌ها و بانک‌های دولتی به صورت مستقیم به افراد فاقد سهام عدالت که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی قرار دارند، واگذار می‌شود.
گزارش سازمان برنامه از عملکرد منابع و مصارف بودجه در ۵ ماه اول سال جاری در ستاد اقتصادی ارائه و دستگاه‌های دولتی مکلف شدند در حوزه‌های مرتبط با فروش اموال و سهام پیگیری جدی تر به عمل آورند.
رئیس سازمان خصوصی سازی ضمن تشریح آخرین وضعیت شناسایی جاماندگان سهام عدالت، گفت: بزرگترین مانع در واگذاری سهام دولت در سایپا و ایران خودرو وثیقه بودن این سهام است.
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اعلام اینکه دولت قصد جابه‌جایی وزیر صمت را دارد، گفت: شاید به دلیل جابه‌جایی وزیر صمت واگذاری سهام دولتی ایران خودرو و سایپا به تعویق بیفتد.
گروه خودروسازی سایپا در راستای سیاست های دولت سیزدهم مبنی بر توسعه روابط اقتصادی، صنعتــی و تجاری با کشــورهای همســایه، همکاری های خود را با کشــورهای آسیای میانه به ویژه بازار روسیه وارد فاز جدیدی کرد.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران گفت: به کمک خریدهایی که از بورس داشته ایم توانستیم ۳۰ درصد هزینه‌های خود را کاهش دهیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اعلام برخی تحریم‌های یکجانبه جدید آمریکا علیه تجارت با کشورمان گفت: اعتیاد کاخ سفید به تحریم‌ها و استفاده ابزاری از آنها، شاخصی از نظام سلطه آمریکا است.
پس از گذشت بیش از ۵ سال از توقف نماد آکنتور، زمزمه‌هایی مبنی بر بازگشایی نماد شنیده می‌شد، اما امروز ۲۲ اسفندماه خبر‌های جدیدی از این نماد شنیده شد که در مطلب زیر به جزییات این خبر می‌پردازیم.
ارتقای سلامت، موتور محرکه کارآفرینی در حوزه بهداشتی و آرایشی

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ