سخنگوی دولت گفت: توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و پیشرفت بر پایه علم، از کارویژه‌های دولت است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مسیر رشد شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا و نوآور و حضور شرکت‌های توانمند دانش‌بنیان فناور به عنوان بازوی اصلی توسعه فناوری در صنعت بزرگ‌ترین اقدام اصلاحی در جهت تحول اکوسیستم اقتصاد دانش‌بنیان و تکمیل زنجیره ارزش در صنایع بزرگ کشور و حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن اقتصاد ملی است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در دو سال اخیر سهم محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات کشور رشد بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده است
کارشناس حوزه علم و فناوری گفت: هدف از اصلاحات حوزه نظام ارزیابی و همچنین تغییر نظام حمایتی مبتنی بر قانون جدید جهش تولید دانش‌بنیان، ایجاد پویایی بیشتر در نظام پشتیبانی شرکت های دانش بنیان برای توسعه و آماده سازی آنها برای تبدیل شدن به بازوی اصلی تحقیق و توسعه و و توسعه فناوری در صنعت است.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: بنای ما در دوره جدید فعالیت صندوق نوآوری تمرکز بیشتر بر توسعه خدمت گرنت است، چرا که شرکت‌های دانش‌بنیان از ظرفیت‌ خوبی در زمینه تحقیق و توسعه برخوردارند.
مشکلات و چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی در نشستی با حضور دبیر و مدیران ستاد توسعه فناوری‌های پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی بررسی شد.
در راستای ارائه خدمات حمایتی، شرکت‌های دانش بنیان از سوی معاونت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی حمایت‌های قضایی و حقوقی می‌شوند.
«فراخوان شناسایی شرکت‌های توانمند در حوزه مطالعات زمین‌شناسی و ژئوفیزیک برای شناسایی منابع آب ژرف» توسط ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی منتشر شد.
با توجه به آغاز به کار ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی ریاست جمهوری،طرح‌های توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان این حوزه با توجه به نیازها و تقاضاهای داخلی حمایت می‌شوند.
یازده خدمت صادراتی قابل ارائه به شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌شود تا بازار بین‌المللی کسب‌وکارهای دانشی توسعه بیشتری یابد.
مشاور وزیر و مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری گفت: در سال جاری پایلوت‌های هوشمند آبیاری را با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان، حدود ۲ هزار هکتار توسعه می‌دهیم.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری از توسعه شهرک‌های مولد و دانش‌بنیان، به منظور حمایت از بازار رسانی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور خبر داد.
به منظور توسعه بازار صادراتی شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و فناوری و با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری پایگاه تجاری و فناوری بغداد راه‌اندازی شده است.
حمیدرضا سلیمانی گفت: توسعه نوآوری‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای کاشت یک میلیارد درخت با استفاده از ظرفیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۱۴۰۲ برنامه‌ریزی شده است.
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: سال ۹۹ درآمد شرکت‌های دانش‌بنیان به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان و سال ۱۴۰۰ به ۳۰۰ هزار میلیارد تومان رسید.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری طی حکمی «سرپرست معاونت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان» را منصوب کرد.
یک نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نقش فعالان زیست بوم نوآوری در کشور را ایجاد یک مسیر میانبر برای توسعه متوازن و پایدار کشور توصیف کرد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: استفاده از توان داخلی به‌ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان باید از سوی طرح‌های توسعه‌ای صنعت پتروشیمی مورد توجه قرار گیرد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو ضمن تاکید بر استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه زیرمجموعه‌های ایران‌خودرو، بر انجام فعالیت در حوزه‌های تخصصی و پرهیز از موازی‌کاری تاکید کرد.
شرکت‌های دانش‌بنیان با فعالیت در زمینه توسعه فناوری‌های نوین کشاورزی و تولید کودهای ریزمغذی و سموم زیستی باعث توسعه بخش کشاورزی در کشور شده‌اند.
سرپرست معاونت علمی و فناوری گفت:توسعه حمل و نقل هوایی عمومی را با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان دنبال می‌کنیم.
سخنگوی دولت گفت: هیئت‌وزیران آئین‌نامه اجرایی قانون جهش تولیددانش‌بنیان مبنی‌بر توسعه صنایع دانش‌بنیان باانرژی‌های تجدیدپذیر وتوسعه بازار تولیدبرق پاک ازطریق شرکت‌های دانش بنیان،راتصویب کرد.
سخنگوی دولت گفت: هیئت وزیران قانون جهش تولید دانش‌بنیان مبنی بر توسعه صنایع دانش‌بنیان با انرژی‌های تجدیدپذیر و توسعه بازار تولید برق پاک از طریق شرکت‌های دانش بنیان، را تصویب کرد.
سخنگوی دولت گفت: هیئت وزیران قانون جهش تولید دانش‌بنیان مبنی بر توسعه صنایع دانش‌بنیان با انرژی‌های تجدیدپذیر و توسعه بازار تولید برق پاک از طریق شرکت‌های دانش بنیان، را تصویب کرد.
سخنگوی دولت گفت: هیئت وزیران قانون جهش تولید دانش‌بنیان مبنی بر توسعه صنایع دانش‌بنیان با انرژی‌های تجدیدپذیر و توسعه بازار تولید برق پاک از طریق شرکت‌های دانش بنیان، را تصویب کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ