بوشهر- شرکت پتروشیمی پردیس بزرگ‌ترین مجتمع تولیدکننده آمونیاک و اوره در خاورمیانه و یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان این محصولات در سطح جهان با تولید بیش از پنج میلیون تن محصول در سال است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بیمه چیست؟ بیمه‌ها چطور سود می‌کنند و چه چیز‌هایی قابل بیمه کردن هستند؟ اقتصاد بیمه چطور کار می‌کند؟
غفاری با بیان اینکه هر سازمانی به طور مستقل نسخ الکترونیک را در سامانه خود اجرا می‌کند، گفت: قرار بود سامانه‌های نسخه‌نویسی با یکدیگر مرتبط شوند و پزشکان بتوانند برای بیماران تحت پوشش سایر بیمه‌ها نیز در سامانه نسخه‌نویسی کنند، اما این اتفاق هنوز رخ نداده است. با این وجود با بیمه سلامت در خصوص بیماران صعب العلاج همکاری صورت گرفته است تا بیمه‌شدگان تامین اجتماعی و بیمه سلامت توسط صندوق بیماران صعب‌العلاج پوشش داده شوند.
بعد‌ها بیمه ایرانیان مطرح و یک گام به عقب برداشته شد و بسیاری از افراد با ادعای وضعیت مالی مناسب، از پوشش خارج شدند؛ اما در طول سال‌های ۸۹ تا ۹۲ بحران‌های شدیدی در حوزه درمان ایجاد شد و در بیمارستان‌ها گاهی می‌دیدیم که بیش از ۴۰ درصد هزینه‌ها را بیماران پرداخت می‌کردند، در حالی که طبق قانون فقط ۱۰ درصد، سهم بیمه‌شدگان بود.
شاید مقامات ما نیز به این نتیجه رسیده اند که احیای برجام دیگر ممکن نیست. برخی از دلایل فنی نیز وجود دارد که می‌تواند حاکی از عدم امکان احیای برجام باشد. از جمله این موارد می‌توان به زمان گریز هسته‌ای که مبنای استراتژی برجامی آمریکا در ۲۰۱۵ بود، اشاره کرد. با توجه به پیشرفت‌های هسته‌ای ایران، گویا آمریکا دیگر احیای چنان زمان گریزی را ممکن نمی‌داند. نه تنها ایالات متحده به دلایلی که اشاره شد سعی در اجتناب از تنش دارد، بلکه شرایط اقتصادی در ایران نیز به سمتی رفته که خود را عملا ناچار از تلاش برای تخفیف تنش و برقراری آرامش می‌بیند.
در قرون وسطی و در دوران باستان، هنر جادویی «آینه بینی» رواج داشت. Scryers آینه بین‌ها افرادی بودند که با نگاه به آینه، توپ کریستالی، آب یا سطح انعکاسی آینده را پیش بینی می‌کردند یا از یک منبع مرموز راهنمایی میگرفتند. در روم باستان، آینه بین‌ها را را specularii می‌نامیدند که به کلمات لاتین «آینه» و «نگاه کردن» پیوند داشت.
تیم ملی فوتبال ایران پس از سال‌ها دوره جدید خود را با امیر قلعه‌نویی به عنوان یک مربی ایرانی آغاز کرده است.
اتاق تزریقات درمانگاه‌ها و مراکز درمانی این روز‌ها برچیده شده و نامش به «سرم‌تراپی» تغییر کرده، حالا یا مراجعه‌کنندگان خودشان تقاضای سرم دارند یا پزشکان برای‌شان تجویز می‌کنند. مراکز درمانی هم با اعلام اینکه برای سرُم تحت قرارداد بیمه‌ها نیستند، فاکتور آزاد تحویل بیماران می‌دهند تا هزینه یک سرم‌تراپی ساده حدود ۳۰۰-۲۰۰ هزارتومان آب بخورد.
نایب رئیس انجمن داروسازان ایران می‌گوید: «اگر بودجه دارو در لایجه ترمیم نشود و بیمه‌ها نتوانند پول داروخانه‌ها را پرداخت کنند، داروخانه‌ها هم به‌دلیل کمبود نقدینگی نمی‌توانند پول شرکت‌های پخش را فراهم کنند و شرکت‌های پخش هم دیگر پولی ندارند که به کارخانه‌ها بدهند، لذا تولید دارو کاهش پیدا می‌کند. از طرفی اگر داروخانه‌ها با بیمه همکاری نکنند و قیمت دارو را با مردم به نرخ آزاد حساب کنند، مردم بسیار ضرر خواهند کرد.»
رئیسی به وزیر و مسئولان بخش درمان کشور تاکید کرد تمام تلاش خود را برای کاهش هزینه‌های درمان و تأمین و پرداخت مابه‌التفاوت افزایش قیمت دارو از طریق بیمه‌ها و نظارت و کنترل قیمت دارو‌ها بکار گیرند.
رئیس جمهور بر لزوم کاهش هزینه‌های درمان و تأمین و پرداخت مابه‌التفاوت افزایش قیمت دارو از طریق بیمه‌ها و نظارت و کنترل قیمت داروها توسط وزارت بهداشت تاکید کرد.
رئیس جمهور بر لزوم کاهش هزینه‌های درمان و تأمین و پرداخت مابه‌التفاوت افزایش قیمت دارو از طریق بیمه‌ها ونظارت و کنترل قیمت داروها توسط وزارت بهداشت تاکید کرد.
عضو اتاق تهران گفت: سازمان برنامه باید ۷۰ هزار میلیارد تومان مابه التفاوت نرخ ارز را به بخش های خدماتی از جمله وزارت بهداشت و بیمه‌ها بپردازد که می‌تواند به جای پرداخت پول، اوراق منتشر کند.
مدیرکل دفتر حفاظت از زیست بوم‌ها و سواحل دریایی توضیحاتی درباره وضعیت ماهی‌های خاویاری ارائه داد و گفت: صید ماهی‌های خاویاری دریای خزر و فروش خاویار آنها ممنوع است.
مدیرکل دفتر حفاظت از زیست بوم‌ها و سواحل دریایی با اشاره به تدوین برنامه اقدام ملی حفاظت از فُک خزری از تشکیل تیم امداد و نجات ویژه برای حفاظت از تنها پستاندار دریای خزر خبر داد.
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران گفت: عدم قیمت‌گذاری اقلام دارویی، کمبود جهانی مواد اولیه، تاخیر بیمه‌ها در پرداخت تعهدات و کمبود نقدینگی شرکت‌ها در بروز کمبود دارویی موثر بوده است.
طی دو سال اخیر طرح الکترونیکی شدن نسخ و حذف دفترچه‌های کاغذی با جدیت در کشور استارت خورد تا همه چیز در بستر اینترنت شکل بگیرد و هم برای بیماران آسان باشد و هم پزشکان و بیمه‌ها، اما اکنون اینترنت که زیرساخت اصلی مورد نیاز این طرح است به دلیل ناآرامی‌های اخیر چندین روز است که دچار قطعی‌های مکرر شده و این امر باعث سرگردانی و تحمیل هزینه‌های فراوان به بیماران شده است.
نایب رئیس انجمن داروسازان ایران می‌گوید: «با توجه به آنکه اکنون بیماران تنها ۵ تا ۱۰ درصد هزینه دارو را پرداخت می‌کنند و داروخانه‌ها دارو را به قیمت آزاد خریداری می‌کنند، بیمه‌ها باید بلافاصله طلب بخش خصوصی را حداکثر ظرف یک تا دو هفته پرداخت کنند.»
در پی مباحث فراوانی که درباره حذف یا باقی ماندن ارز دارو، در دولت و مجلس مطرح بود، سرانجام دولت تصمیم گرفت از تیرماه ارز دارو را حذف کند و مابه‌التفاوت افزایش احتمالی قیمت‌ها را از طریق بیمه‌ها به مردم پرداخت کند و درواقع ارز دولتی تخصیص داده شده برای تامین دارو و مواد اولیه آن، به جای پرداخت به واردکنندگان و شرکت‌های داروسازی، به بیمه‌ها داده شود و آن‌ها هم با پشتیبانی از داروخانه‌ها، این یارانه حمایتی دارو را مستقیما در هنگام دریافت نسخه پزشکی، به خود مردم بپردازند.
مدیر کل دفتر زیست بوم‌ها و سواحل دریایی سازمان حفاظت محیط‌زیست ضمن رد خبر بزرگ شدن دریای خزر، در رابطه با این موضوع توضیحاتی داد.
با تصویب مجلس و اقدام دولت، قرار شد از امسال ارز دولتی تخصیص داده شده برای تامین دارو و مواد اولیه آن، به جای پرداخت به واردکنندگان و شرکت‌های داروسازی، به بیمه‌ها داده شود و آن‌ها هم با پشتیبانی از داروخانه‌ها، این یارانه حمایتی دارو را مستقیما در هنگام دریافت نسخه پزشکی، به خود مردم بپردازند.
رئیس خانه اقتصاد ایران و ترکیه می‌گوید که با وجود بالا رفتن تورم در ترکیه، دولت این کشور حمایت‌های متنوع خود از بازار مسکن را ادامه می‌دهد.
نان سنتی به دست همه مردم خواهد رسید، دارو از طریق بیمه‌ها با همین قیمت امروز داده و این یارانه به بیمه‌ها پرداخت می‌شود و در بنزین هم افزایش قیمت نخواهیم داشت. این کمک حمایتی معیشتی دو ماه یا سه ماه پرداخت می‌شود تا کالابرگ الکترونیکی آماده شود.
در قانون مصوب شد که ارز به بیمه‌ها انتقال یابد و دارو برای مردم گران نشود. در این رابطه ٨٠ هزار میلیارد بودجه تخصیص یافت، امروز ۱۶ تیرماه است و دریغ از یک قدم در اجرای طرح انتقال ارز دارو به بیمه‌ها که این موضوع مشکلات بسیاری برای ما به وجود آورده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ