میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر مالکیتی سازمان بنادر و دریانوردی طی ۵ ماه ابتدای امسال، معادل ۶۲ میلیون و ۸۶۵ هزار و ۲۸۸ تن بود که در قیاس با مدت مشابه سال گذشته، رشد ۳ درصدی داشته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون گفت: در دولت سیزدهم برای نزدیک به ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات از سوی این صندوق ضمانت نامه صادر شد که نسبت به قبل رشد ۵۹ درصدی را تجربه کرد.
مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده بانک رفاه کارگران برگزار و صورت‌های مالی این بانک به تایید و تصویب مجمع رسید.
مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی گفت: با ۴۸ درصد رشد در حوزه تولید ناوگان باری در دولت سیزدهم توانستیم اقدامات مهمی انجام دهیم و فروش بلیت‌های ترکیبی قطار کربلا از یک‌شنبه ۱۰ صبح آغاز می‌شود.
رقم تلفات در تصادفات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۲.۴ درصد بیشتر شده است.
سخنگو صنعت برق گفت: افزایش ۵ هزار مگاواتی مصرف برق در روز جاری یک رشد ۷.۲ درصدی را نشان می‌دهد که در مقایسه با رشد مصرف‌های ۲، ۳ و ۴ درصد، عدد بزرگی محسوب می‌شود.
مدیرکل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت از رشد ۲۴ درصدی صادرات ایران به عراق در ۳ ماهه ابتدایی ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
سحابی گفت: از ابتدای سال جاری تا ۳۱ خرداد شبکه بانکی ۲۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج اعطا کرده است. در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با رشد ۸ درصدی اعطای اعتبارات مواجه شدیم.
طهماسب مظاهری گفت: چیزی که امروز در کشور شاهد هستیم تورم ما سالانه ۳۰ تا ۴۰ درصد رشد کرده و رشد تولید سالانه ۲ تا ۳ درصد، یا باید رشد تولید را بالا ببریم یا رشد نقدینگی را پایان ببریم.
خرید تضمینی محصول راهبردی گندم از کشاورزان با افزایش ۴۴.۵ درصدی و با ۹۵۰ هزار تن رشد نسبت به بازه زمانی مشابه سال قبل، از مرز ۳ میلیون تن گذشت.
در صورت ادامه وضع موجود، در بهترین حالت، همین تورم ۴۰ تا ۵۰ درصدی که در چند سال گذشته داشتیم تکرار خواهد شد و رشد اقتصادی نیز زیر ۳ درصد خواهد بود اگر به زیر صفر نرسد، هر چند این وضع نیز پایدار نخواهد ماند و کشور را به سوی تورم‌های بالاتر و رشد منفی سوق خواهد داد. نتیجه می‌گیریم که کار خیلی خیلی سخت‌تر از آن است که دولت و طرفدارانش تصور کنند.
در صورت ادامه وضع موجود، در بهترین حالت، همین تورم ۴۰ تا ۵۰ درصدی که در چند سال گذشته داشتیم تکرار خواهد شد و رشد اقتصادی نیز زیر ۳ درصد خواهد بود اگر به زیر صفر نرسد، هر چند این وضع نیز پایدار نخواهد ماند و کشور را به سوی تورم‌های بالاتر و رشد منفی سوق خواهد داد. نتیجه می‌گیریم که کار خیلی خیلی سخت‌تر از آن است که دولت و طرفدارانش تصور کنند.
‌تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱ مبلغ ۴۴.۴۸۵/۳ هزار میلیارد ریال است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ ۱۳.۸۶۳/۶ هزار میلیارد ریال معادل ۴۵.۳ درصد افزایش داشته است.
آلبرت بغوزیان، کارشناس اقتصادی در مورد ادعای تحقق ۹۷ درصدی بودجه سال ۱۴۰۱ از سوی رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: اعلام این رقم به این معنی است که درآمد‌هایی که در بودجه سال قبل پیش‌بینی شده بود با هزینه‌هایی که برای سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته بودند تنها ۳ درصد اختلاف داشته و کسری بودجه چندانی نداشته‌ایم و رشد نقدینگی هم از جانب کسری بودجه نبوده است.
عبدی نوشت: وضعیت تورم، سرمایه‌گذاری، نابرابری و خط فقر و اشتغال ناامیدکننده است. به علاوه و مهم‌تر اینکه به عللی شاید سال آینده از همین رشد ۳ درصدی هم خبری نباشد و برخی پیش‌بینی‌های مراکز معتبر، این رشد را خیلی کمتر، حتی نزدیک به صفر ارزیابی می‌کنند. از این رو انتظار می‌رود که دولت محترم هم‌زمان دو اقدام را در دستور کار خود قرار دهد. اول و مهم‌تر از هر گام دیگری حل مساله سیاست خارجی و برجام است. بدون این گام هیچ اتفاق چشمگیری رخ نخواهد داد.
بررسی صورت‌های مالی ۳ خودروساز بزرگ کشور (ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو) در ۱۱ ماهه امسال بیانگر فروش یک میلیون و ۳۸ هزار دستگاه خودرو است که نسبت به پارسال رشد ۱۲ درصدی را نشان می دهد.
تحقق رشد اقتصادی ۳ درصدی در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ در امتداد رشد اقتصادی مثبت سال‌۱۴۰۰ (معادل ۴.۴ درصد)، حکایت از بهبود عملکرد فعالیت‌های اقتصادی در کشور به رغم تداوم تحریم‌های اقتصادی دارد.
امروز مطالبی همچون قیمت دلار چقدر شد؟، عرضه مجدد ربع سکه در بورس کالا، پیش بینی بورس | فردا بازار سرمایه صعودی خواهد بود؟، خبر‌های مهم از افزایش سرمایه کدام شرکت‌ها منتشر شد؟، ۱۰ خبر مهم برای بورس فردا ۴ بهمن، نحوه خرید و قیمت ربع سکه در بورس اعلام شد، در عرضه اولیه غدانه به هر صندوق چند سهم رسید؟، عرضه ۳ خودرو در بورس متوقف می‌شود؟، رشد ۵۰ درصدی نماد تحلیل شده نبض بورس؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
وزارت صمت در گزارشی ضمن تشریح جزئیات تولید و صادرات مواد معدنی در نیمه نخست سال جاری، از رشد ۳ درصدی صادرات سیمان، رشد ۱۶۲ درصدی صادرات گندله آهن و کاهش ۴۱ درصدی صادرات سنگ آهن خبر داد.
سخنگوی وزارت صمت ضمن اشاره به رشد ۳ درصدی تولید پوشاک در ۷ ماهه امسال، گفت: در این مدت یک و نیم میلیارد دلار پوشاک قاچاق وارد کشور شده است.
رشد ۳۰ درصدی تولید سایپادیزل در ۵ ماهه نخست سال/کاهش ۷۰ درصدی تعهدات معوق محصول ولوو در ۳ سال اخیر/ بهبود مستمر کیفی محصولات تولیدی از ابتدای سال جاری تاکنون/ برنامه‌های سایپادیزل برای توسعه سبد محصول
گروه صنعتی ایران خودرو موفق شد با برنامه‌ریزی در حمل و تحویل به موقع خودروها به مشتریان، میزان حمل موثر از کارخانه تا محل نمایندگی‌ها را در چهار ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به میزان ۳۰ درصد افزایش دهد.
تمجید کارلو آنچلوتی از سه ستاره خط میانی تیمش توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.
امروز دو خبر درباره حذف حجم مبنا و تغییراتی در دامنه نوسان رسانه ای شد. در گفتگو با برزو حق شناس از کارشناسان بازار سرمایه به این پرسش پاسخ داده ایم که آیا حذف حجم مبنا و بازتر شدن دامنه نوسان برای بازار سرمایه خوب است یا بد؟
منابع خبری از آغاز رزمایش مشترک رژیم صهیونیستی و آمریکا در دریای سرخ خبر دادند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ