طبق مصوبه مجلس، بانک مرکزی می‌تواند به دولت تنخواه پرداخت کرده یا اوراق مالی قابل معامله در بازار سرمایه منتشره از سوی خزانه را در عرضه اولیه از دولت خریداری کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
متاسفانه ما در بخش سیاست گذاری‌های پولی نیز، مشکلاتی جدی داریم. در این حوزه برای تامین کسری بودجه سیاست‌های درستی را اتحاذ نکرده ایم. ما از بدترین محل‌ها یعنی چاپ پول و استقراض از بانک مرکزی استفاده کرده ایم که هر دو تورم زا است و باعث رشد نقدینگی و افزایش پایه پولی بدون ایجاد ارزش افزوده شده است. نکته دیگر این که متاسفانه، دولت بزرگ‌ترین مصرف کننده است که نتوانسته کنترل درستی داشته باشد. در نهایت تمام این سیستم سیاست گذاری‌های اقتصادی و پولی، همزمان در یک چرخه رو به نزول قرار گرفته است. این بدترین اتفاقی است که می‌تواند برای یک دولت رخ دهد.
یکی از معاونان بانک مرکزی در دوره ریاست عبدالناصر همتی درباره اینکه آیا می‌توان مکانیسم جدیدی را به جای شیوه‌ای که در دولت حسن روحانی با عراق شکل گرفت، جایگزین کرد؟ گفت: «به‌هیچ‌وجه امکان‌پذیر نیست و حتی یک ریال را هم نمی‌توانند جابه‌جا کنند. نزدیک به دو سال است که دولت سیزدهم بر سر کار آمده، مگر مدعی نیستند که طرح دولت قبل درست نبود پس چرا تاکنون طرح جدیدی را ارائه نکرده‌اند؟»
رئیس قوه قضائیه گفت: بانک مرکزی می‌تواند از اضافه برداشت بانک‌ها جلوگیری کند. چنانچه در این راستا نیاز به اصلاح قانون است، باید اقدامات مقتضی صورت گیرد.
رئیس قوه قضائیه گفت: بانک مرکزی می‌تواند از اضافه برداشت بانکها جلوگیری کند. چنانچه در این راستا نیاز به اصلاح قانون است، باید اقدامات مقتضی صورت گیرد.
در صورت مسدودسازی بخشی از مبلغ چک در حساب جاری صادرکننده آن توسط سامانه محچک، این شخص می‌تواند با واریز مبلغ کسری چک نسبت به رفع سوءاثر چک اقدام کند.
رئیس صندوق بین‌المللی پول گفت: این نشست شروع مجدد از سرگیری تعاملات بانک مرکزی ج.ا.ا با صندوق بین‌المللی پول میباشد و می‌تواند به ارائه تصویری مثبت از اقتصاد ایران بیانجامد.
بهادری جهرمی گفت: مسئله مجلس این بوده که خود دولت نمی‌تواند نرخ ثابتی را مشخص کند. بانک مرکزی مطابق چارچوب صلاحیت قانونی این امر را پیش می‌برد؛ بنابراین تغییری در نرخ‌ها ایجاد نمی‌کند و مبنا همان نرخی است که بانک مرکزی اعلام می‌کند.
در حالی که بانک مرکزی در پی سیاست کاهش تقاضای ارز و اسکناس خارجی در بازار آزاد است، اجرای قانون افزایش بازیکن خارجی می‌تواند تقاضای چشمگیری را روانه این بازار کند. آیا فدراسیون تاییدیه لازم را از مدیران اقتصادی دولت اخذ کرده؟ قطعا باید منابع لازم برای خرید بازیکن و مربی خارجی را پیش‌بینی کرد و سپس تیم‌ها را از چاله بازیکن داخلی به چاه خارجی انداخت. ۱۰۰ بازیکن خارجی حدود ۵۰ میلیون دلار ارز می‌برند...
نایب‌رییس هیات‌مدیره بانک تجارت با اشاره به اینکه ارز دیجیتال بانک مرکزی می‌تواند کارگشا و تحول‌آفرین باشد، ضرورت توجه به مشتریان در هنگام اجرای این طرح را مورد تاکید قرار داد.
نایب‌رییس هیات‌مدیره بانک تجارت با اشاره به اینکه ارز دیجیتال بانک مرکزی می‌تواند کارگشا و تحول‌آفرین باشد، ضرورت توجه به مشتریان در هنگام اجرای این طرح را مورد تاکید قرار داد.
کارشناس امور بانکی گفت: تلاش‌های زیادی در سطح منطقه جهت وارد کردن منابع ارزی به چرخه کشور صورت گرفته است که این مساله نیز با تقویت عرضه می‌تواند بازار را به سمت تعادل پیش ببرد.
فرزین رئیس بانک مرکزی گفت: افرادی که ۲هزار دلار دریافت کرده اند فعلا آیین نامه اجازه نمی‌دهد این افراد ارز دولتی دریافت کنند.
نمایندگان محترم گمان می‌کنند که اگرتمام کارکنان و کارشناسان بانک مرکزی و سازمان برنامه را که به تعبیر آنان تیم دولت قبلی است عوض کننددلار سرخم می‌کند و گوش به فرمان دوستان می‌شود و بدون توجه به تورم خود را به همان قیمت دلخواه می‌رساند.
رئیس سابق بانک مرکزی گفت: با صراحت بگویم. دوستان دولت فکر کردند توافق نزدیک است. گفتند ارز ۴۲۰۰ تومانی را برداریم تحریم هم که برداشته می‌شود، مشکل افزایش قیمت پیدا نمی‌کنیم. اما به هر دلیلی توافق انجام نشد و گرفتاری‌های جدید پیش آمد. حالا مدام می‌گویند گذشتگان بانی وضع موجود هستند. پس شما برای چه آمدید رئیس جمهور شدید؟ پس چرا در جلسات مناظره می‌گفتید ما می‌آییم وضع را درست می‌کنیم؟
امروز مطالبی همچون شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را پرداخت نکرده اند کدامند؟ + فیلم، رشد چشمگیر ارزش سهام عدالت در معاملات امروز، ۱۰ خبری که می‌تواند بر روند بورس فردا تاثیر بگذارد، خبر‌های مهم برای شرکت‌های پتروشیمی، مجمع دسبحان ۱۴۰۱ | آیا افزایش سرمایه تصویب شد؟؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
یک گروه در داخل فکر کردند می‌توانند بار وزارت مسکن و رفاه و بانک مرکزی و مجلس صیانت محور و... را هم بیندازند گردن طارمی و آزمون و بیرانوند و... و از آن‌ها انتظار داشتند در رقابت با هری کین و گرت بیل و پولیشیچ انتظارات جامعه درخصوص شعار‌های محقق‌نشده نجومی دولت و مجلس و... را تعدیل کنند.
وزیر صمت گفت: مراکز رسمی استخراج بیت کوین که زیرنظر وزارت صمت فعالیت می‌کنند و دارای مجوز هستند، با هماهنگی که با بانک مرکزی انجام شده عملا می‌توانند از بیت کوین برای واردات خودرو استفاده کنند.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: یکی از مقوله‌های مهم طرح مجلس برای بانکداری موضوع اقتدار بانک مرکزی است که مواد مناسبی در آن دیده شده است و می‌تواند به اقتدار بانک مرکزی کمک کند.
بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که این کشور می‌خواهد برای روز مبادا ارز چند کشور دوست را ذخیره کند.
معاون وزیر صمت از نخستین ثبت سفارش رسمی و موفق واردات با رمزارز به ارزشی معادل ۱۰ میلیون دلار خبر داد. اقدامی که رئیس کل بانک مرکزی نیز درباره آن اظهار داشت: دارندگان رمزارز‌هایی که مجوز قانونی داشتند، طبق قانون می‌توانند رمزارز استخراجی خود را برای واردات اعلام کنند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: عرضه خودرو در بورس کالا منجر به ایجاد رقابت بین عرضه کنندگان و همچنین شفافیت اطلاعات معاملات می‌شود.
دولت هنوز زمان دقیق واریز یارانه نقدی تیرماه ۱۴۰۱ را اعلام نکرده است، اما بررسی ما نشان می‌دهد که دولت در ماه های اخیر، بیستم هر ماه یارانه نقدی را به حساب سرپرستان خانوار واریز کرده است؛ بنابراین به نظر می‌رسد که حدود سه هفته دیگر دولت برای واریز یارانه مرحله ۱۳۷ دست به کار خواهد شد.
شاید خیلی‌ها ندانند، یکی از کسانی که کارخانه آجر را راه انداخت و سال‌هاست در آن‌جا فعالیت می‌کند، محمود کریمی است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به منابع بانک‌ها، اظهار کرد: منابع بانک‌های دولتی ته کشیده و دولت هر چه به آن‌ها فشار بیاورد مجبور می‌شوند از بانک مرکزی استقراض کنند و بدهکار بانک مرکزی شوند یعنی استقراض غیر مستقیم، که به نفع دولت نیست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ