وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد اخبار مربوط به تخلیه سفارت این کشور در بغداد صحت ندارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سفارت روسیه در واشنگتن امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: استفاده از سلاح‌های خوشه‌ای توسط رژیم کی‌یف علیه غیرنظامیان نشان می‌دهد که آمریکا در حال از دست دادن کنترل بر دست نشانده‌های خود است.
فرزند آیت‌الله مصباح یزدی (ره) در آیین افتتاحیه بیست و هشتمین دوره طرح ولایت گفت: در جریان انقلاب دانشجویانی داشتیم که انقلابی بودند و بسیار پر شور ظاهر شدند و از دیوار سفارتخانه آمریکا بالا رفته و این مرکز جاسوسی را با قاطعیت تسخیر کردند، ولی چند سالی نگذشت که از کار خود توبه کردند و با همان آمریکا دست سازش و دوستی دادند.
مسأله آوارگان سوری در لبنان در کنار اعلام آمادگی عشایر سوری برای مبارزه با اشغالگران آمریکایی همراه با ارتش سوریه، از مهم‌ترین محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.
«درست است که ایران می‌توانست خوشحالی خود از خروج آمریکا از منطقه را دیرتر عیان کند و سفارت را تحویل طالبان ندهد، اما مشکل اصلی ناشی از تغییر مولفه‌های بین المللی و منطقه‌ای است که در سایه حضور طالبان در افغانستان دیده می‌شود. لحظه‌ای که طالبان موفق به فتح کابل شد و تصاویری از خروج هواپیمای آمریکایی منتشر شد که مردم افغانستان از آن آویزان شده بودند، اعلام کردم که خروج نیرو‌های ایالات متحده از افغانستان به این شکل که طالبان بتواند بدون هیچ زحمتی افغانستان را تسخیر کند، موضوعی بسیار حساسیت برانگیز است.»
یک پایگاه خبری فرانسوی گزارش داد که آمریکا در حال آماده سازی یک مرکز اطلاعاتی جدید در داخل سفارت خود در بیروت است که به واشنگتن اجازه می دهد کل منطقه را از نزدیک زیر نظر داشته باشد.
خوب می‌دانیم که بسیاری از اشغالگران سفارت آمریکا بعد‌ها به صف اصلاح‌طلبان پیوستند و تجدیدنظری جدی در کارنامه سیاسی خود داشتند. خیل کثیری از مردم هم شهامت آن‌ها را ستودند و بابت صداقت‌شان تشویق‌شان کردند. امروز هم این مردم همان مردم هستند، اما مدافعان عجول طالبان همان صداقت و شهامت را دارند که بگویند: ما اشتباه کردیم؟ مدافعان طالبان به‌ظاهر از جمهوری اسلامی هم دفاع می‌کنند، اما از یاد می‌برند که جمهوری اسلامی اگر مقبولیتی پیدا کرد به‌دلیل مرزبندی با اسلام طالبانی بود.
یکی از نمایندگان سابق پارلمان عراق تاکید کرد که دولت این کشور باید به اقدامات خرابکارانه سفارت آمریکا و سفیر این کشور در بغداد واکنش نشان دهد.
مقامات آمریکایی از بسته شدن سفارت این کشور در سودان و خارج کردن کارمندان آن در سایه تداوم درگیری‌های مسلحانه در این کشور خبر دادند.
کارکنان سفارت آمریکا در خارطوم مجبور شده‌اند همزمان با ادامه درگیری‌ها به مکانی امن و مخفی پناه ببرند.
سفارت انگلیس در بیروت از اتباع کشورش در لبنان خواست به دنبال تنش های مرزی و تبادل آتش در مرزها با اسرائیل، هوشیاری خود را حفظ کنند.
جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، از «سفارش بزرگ» و «بزرگ‌ترین معاملات تاریخ بوئینگ» استفاده کرد. یک مقام دیگر آمریکایی هم بوئینگ را «نهنگ سفید» نامید. بااین حال، به نظر می‌رسد توافق با بوئینگ بخشی از توافق آمریکا- عربستان برای تشویق این پادشاهی باشد تا دست از برنامه هسته‌ای خود بکشد.
سفارت آمریکا در ژاپن اعلام کرد که ژاپن با افزایش هزینه های نظامی خود، رویکرد خود در این زمینه را تغییر داده است.
سفارت آمریکا در کشور آفریقایی کنیا به اتباع خود درباره حملات تروریستی هشدار داد و از آنها خواستار که کمال احتیاط را رعایت کنند.
سفارت ونزوئلا در آمریکا پس از انحلال «دولت موقت» گوایدو فعالیت خود را متوقف کرد.
سفارت آمریکا در پاکستان امروز در بیانیه ای هشدار امنیتی را در ارتباط با تردد کارکنان سفارت خود در اسلام‌آباد صادر کرد.
در پی اعتصاب گسترده کامیون‌داران در اردن ایالات متحده امریکا سفر کارمندان خود به ۴ استان اردن را ممنوع اعلام کرد.
به دنبال کشف یک بسته انفجاری در سفارت آمریکا در مادرید، پلیس اسپانیا ساختمان و منطقه مذکور را به محاصره خود درآورد.
به دنبال کشف یک بسته انفجاری در سفارت آمریکا در مادرید، پلیس اسپانیا ساختمان و منطقه مذکور را به محاصره خود درآورد.
به دنبال کشف یک بسته انفجاری در سفارت آمریکا در مادرید، پلیس اسپانیا منطقه را به محاصره خود درآورد.
عبدالحسین روح الامینی از دانشجویان پیرو خط امام گفت: نه کسی می‌توانست امام را کانالیزه کند، نه می‌توانست ایشان را دور بزند. هر کسی که این ادعا را کرده خودش کانالیزه بوده. امام در حیات سیاسی خود از روزی که در قم یکه و تنها بودند تا تبعید تا پاریس و بعد از برگشتن به ایران آن‌چنان با قدرت، درایت و هوشیاری عمل می‌کردند که نظیر ندارد.
سفارت آمریکا در قاهره به اتباع خود در مصر درباره نزدیک شدن به محلهای برگزاری تجمع های اعتراضی احتمالی هشدار داد.
سفارت آمریکا در روسیه ضمن درخواست از اتباع این کشور برای ترک فوری روسیه، از بازداشت دو شهروند آمریکایی در اعتراضات مسکو خبر داد.
برخی منابع گفته اند که پست سفیر آمریکا در روسیه ممکن است برای چندین ماه خالی بماند.
سفارت روسیه در واشنگتن اعلام کرد آمریکا در حالی خشونت را در یک نقطه از جهان محکوم می کند، که در نقطه دیگری از دنیا خود حامی آن است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ