مرکز لرزه‌نگاری مدیترانه اروپا (EMSC) اعلام کرد: زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۱ ریشتر مناطقی از سواحل جنوب ایالت کالیفرنیا را لرزاند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مرکز لرزه‌نگاری مدیترانه اروپا (EMSC) اعلام کرد: زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۱ ریشتر مناطقی از سواحل جنوب ایالت کالیفرنیا را لرزاند.
دماوند- زمین لرزه ای به بزرگی ۳.۹ ریشتری حوالی دماوند در استان تهران را لرزاند.
بامداد امروز زلزله شدیدی هکایدو ژاپن را لرزاند.
فاصله‌های این زلزله ۱۵ کیلومتری افزر، ۳۱ کیلومتری قیر و ۵۱ کیلومتری دوزه از توابع استان فارس اعلام شده است.
رسانه‌های افغانستان از وقوع زلزله‌ ۴.۷ ریشتری در شهر کابل پایتخت این کشور خبر می‌دهند.
برخی رسانه‌های افغانستان از وقوع زلزله‌ در کابل خبر می‌دهند؛ اما مقامات دولت موقت طالبان در این باره بیانیه‌ای صادر نکرده‌اند.
۳۱ خرداد ۱۳۶۹ در نزدیکی شهر رودبار زلزله‌ ای به بزرگی ۷/۴ رخ داد. شبی که خیلی‌ها برای دیدن مسابقات فوتبال جام جهانی ۱۹۹۰ بیدار بودند. این زلزله هزاران کشته و مجروح داشت و خسارت مالی و آوارگان بسیاری برجا گذاشت.
آینده «استان‌های درگیر بالاترین نرخ فرونشست زمین» در دو سناریو بررسی شد. نتایج یک تحقیق از روند نشست زمین در پهنه‌هایی از کشور که محل سکونت نیمی از جمعیت ایران است، نشان می‌دهد، سرعت بالای برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی در این مناطق باعث شده است از یکسو میزان «افت ذخایر آبی» زیرزمین تا ۴ برابر دهه‌های قبل و از سوی دیگر، نرخ سالانه فرونشست به حداقل ۵/ ۱ برابر سال‌های گذشته برسد. این بحران انسان‌ساز براساس مطالعات تیم تحقیق، ۷تهدید زیست‌محیطی و اقتصادی برای کشور در پی دارد مگر آنکه با «تدابیر ملموس» از سمت سیاستگذار مهار شود. محققان در این مطالعه تاکید می‌کنند، بحران فرونشست برخلاف بحران زلزله، قابل کنترل است؛ اما «فرصت، محدود است». در صورتی که روند برداشت از آب‌های زیرزمینی به روال حداقل یک دهه گذشته ادامه یابد، تلخ‌ترین سناریوی پیش‌رو، «تکمیل فرآیند فرونشست» و «مرگ آبخوان‌ها» خواهد بود که باعث بحران‌های جدید زیست‌محیطی و کشاورزی می‌شود. راهکارهای دستیابی به سناریوی دوم در جمع‌بندی این تحقیق، فهرست شده است.
زلزله‌ ای به بزرگی ۴.۶ ریشتر استان قهرمان‌ ماراش ترکیه را تکان داد.
سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ ای با زلزله‌ زدگان سوریه اعلام همبستگی کرد.
درپی وقوع زلزله‌ پنج ریشتری در شهرستان خوی، سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اعزام تیم‌های ارزیاب به این مناطق خبر داد.
زلزله‌ ای به بزرگی ۴.۱ ریشتر استان آدی‌یامان ترکیه را تکان داد.
رهبر کاتولیک‌ های جهان تاکید کرد که نباید درد زلزله‌ زدگان سوریه و ترکیه فراموش شود.
وزرای امور خارجه ترکیه و مصر درباره زلزله‌ اخیر در جنوب شرق ترکیه تلفنی گفتگو کردند.
زلزله ۵ریشتری رئال در آنفیلد؛ لیورپول ویران شد
صحبت کردن درباره رفتار غیرعادی حیوانات پیش از زلزله چیز تازه‌ای نیست اما آیا علم هم آن را تایید می‌کند؟ آیا چیزی به نام «حس ششم» در حیوانات وجود دارد؟
مراسم وداع اهالی ورزش خوزستان با پیکرهای سه ورزشکار لژیونر فوت شده زلزله‌ ترکیه، سه‌شنبه ۲۵ بهمن، ساعت ۱۰ صبح در ورزشگاه تختی اهواز برگزار خواهد شد.
رهبر کاتولیک‌ های جهان امروز در سخنانی اعلام کرد: در کنار زلزله‌ زدگان ترکیه و سوریه هستیم.
رییس جمهوری ترکیه افزود: با توجه به وقوع زلزله‌ قهرمان‌ماراش، ادامه سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کاملا مجازی برگزار خواهد شد.
سخنگوی رسمی و رئیس شورای سیاسی جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء در پیام‌ هایی جداگانه ضمن تسلیت به ملت‌های سوریه و ترکیه، برای امدادرسانی به زلزله‌ زدگان اعلام آمادگی کردند.
در زمین لرزه مهیب ترکیه زوج والیبالیست ترک، جان خود را از دست دادند.
زوج والیبالیست ترک، در زمین لرزه 7.7 ریشتری ترکیه، جان خود را از دست دادند.
رئیس جمعیت هلال‌احمر، از برپایی ۷۱ اردوگاه اسکان اضطراری و اسکان بیش از ۱۰۴ هزار نفر در شهرستان زلزله‌ زده خوی خبر داد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ارتش از نخستین لحظات وقوع زلزله در خوی پای کار آمده و تمام ظرفیت‌های خود را برای امداد به مردم بسیج کرده است و خدمات به زلزله‌ زدگان ادامه دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ