عضو هیات عامل و معاون بانکی و اعتباری صندوق توسعه ملی گفت: در این بین مشکلات برخی نهادها مانند نیروگاه ها و وزارت نیرو به صندوق منتقل شده و پول صندوق پرداخت نمی شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
صندوق بین‌المللی پول پیش بینی رشد اقتصادی ایران را افزایش داد
صندوق بین المللی پول نسبت به رکود اقتصادی و سیاست‌های اقتصادی ایتالیا هشدار داد.
گویا تحفه سفر رئیس کل بانک مرکزی به واشنگتن، ورود ارز به مبلغ ۲۴ میلیارد دلار است. بخشی از آن از محل آزادسازی ارز‌های بلوکه‌شده ایران در دو کشور کره‌جنوبی و عراق است و بخش دیگر نیز از صندوق بین‌المللی پول خواهد بود.
صندوق پول عربی پیش‌بینی کرد که نرخ رشد اقتصادی کشورهای عربی در سال ۲۰۲۳ حدود ۳.۴ درصد باشد و در سال ۲۰۲۴ به ۴ درصد افزایش یابد.
در حالی که کاخ سفید و کنگره بر سر سقف بودجه پرداخت دولت در حال مناقشه‌اند، صندوق بین المللی پول هشدار داده که با وضعیت افزایش معوقات مالی کنونی، آمریکا به بحران اقتصادی بدتری دچار خواهد شد.
خیلی صریح باید گفت که ایده‌های خوب، یا تصویب نمی‌شود یا اگر شد به مرحله اجرا نمی‌رسد، یا اگر هم برسد (مثل این صندوق) با فاصله زیاد از اهدافش عمل خواهد کرد. به این علت روشن که آن پول و ارزی که در صندوق توسعه ملی است، قدرت دارد و این ساختار سیاسی اجازه نمی‌دهد که پول و قدرت مستقل در جایی وجود داشته باشد، پس تخصیص آن براساس اولویت‌های سیاسی و کوتاه‌مدت و نه اقتصادی و بلندمدت انجام خواهد شد.
رئیس کل صندوق بین‌المللی پول می‌گوید که جهان در خطر شکل‌گیری بلوک‌های اقتصادی رقیب قرار دارد.
رئیس صندوق بین‌المللی پول می‌گوید که روند فاصله گرفتن از دلار آمریکا هم‌اکنون در جریان است اما هنوز جایگزینی برای اسکناس سبز آمریکا وجود ندارد.
رئیس مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس گفت: اولین صندوق‌های سهامی که در سال ۱۳۸۷ تأسیس شدند، ۵۰۰ تا ۶۰۰ برابر بازدهی داشته‌اند. این سود در هیچ بازاری اتفاق نیفتاده است.
بسته کمکی صندوق بین‌المللی پول به اوکراین اعلام شد
در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ برخلاف دولت‌های گذشته، دولت به پرداخت ۴۰ درصدی سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی پایبند است.
دبیر کل ناتو به عنوان نامزد اصلی تصدی ریاست صندوق بین المللی پول معرفی شد.
صندوق بین‌المللی پول با پرداخت وام ۳ میلیارد دلاری ۴۶ ماهه به مصر موافقت کرد.
سرپرست وزارت دارایی دولت نجات ملی یمن، توافق برای پرداخت یک میلیارد دلار از صندوق پول عربی به دولت مورد حمایت عربستان را غیرقانونی عنوان کرد.
رئیس صندوق بین المللی پول درباره وقوع جنگ سرد مجدد در صورت تداوم رویاویی بین آمریکا و چین هشدار داد.
صندوق بین‌المللی پول در گزارشی اعلام کرده زمستان امسال بیش از نیمی از اقتصادهای اروپایی به خاطر تاثیرات جنگ، رکود را تجربه خواهند کرد.
در صورت واریز منابع حاصل از مالیات معاملات اوراق بهادار و باقیمانده تعهدات صندوق توسعه ملی، حداقل ۱۱ هزار میلیارد تومان به صندوق تثبیت بازار (بیش از ۲ برابر خروج پول از بازار سرمایه در مهر ماه) به این صندوق واریز خواهد شد.
صندوق بین‌المللی پول در بیانیه ای از تصویب پرداخت ۱.۳ میلیارد دلار به اوکراین خبر داد.
وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که ۳.۵ میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده بانک مرکزی افغانستان را به صندوقی امانی در سوئیس منتقل می‌کند.
موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و ششمین روز تیر ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نیز به نقل از منابع امنیتی و اطلاعاتی در دولت آمریکا نوشت: «در حمله روز یکشنبه آمریکا به کابل در افغانستان، ایمن الظواهری سرکرده سازمان تروریستی القاعده کشته شده است».
به گفته رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس؛ تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت یکی از اقدامات کوتاه مدت در نیمه دوم امسال خواهد بود
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در معاملات هفته‌ای که گذشت روندی نزولی داشت و با قرار گرفتن در ارتفاع یک‌ میلیون و ۲۷۹ هزار واحدی به کار خود پایان داد.
حق مسکن به همان ۶۵۰ هزار تومان بازگشت

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ