به نظر می رسد نخستین ماموریت روسیه به ماه پس از حدود نیم قرن با چالشی جدی روبرو شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سازمان فضایی روسیه اعلام کرد ماموریت لونا ۲۵ به طور موفقیت آمیز به مدار ماه رسیده و به نظر می رسد فضاپیما در وضعیت مناسبی است.
چهار خدمه این پرواز نماینده چهار آژانس فضایی مختلف هستند. یاسمین مقبلی از ناسا فرمانده ماموریت، آندریاس موگنسن از آژانس فضایی اروپا خلبان آن و ساتوشی فوروکاوا از سازمان فضایی ژاپن به همراه کنستانتین بوریسوف از آژانس فضایی روسیه متخصصان پرواز در این ماموریت خواهند بود.
جمهوری آفریقای جنوبی هیئتی را به روسیه و اوکراین اعزام کرده است تا مقدمات ماموریت صلح برای پایان دادن به جنگ روسیه و اوکراین ایجاد شود.
در وضعیت جدید و نقش روسیه و چین: بازگشت غرب به برجام ناممکن خواهد بود؛ برجام به لحاظ تکنیکی و زمانی قابلیت دوام ندارد؛ امید باقیمانده در جعبه پاندورا ازبین رفته است؛ و این هم که آمریکا دیپلماسی را تنها راه‌حل مساله هسته‌ای میداند، چیزی جز مذاکره «مستقیم و جامع» با ایران نیست.
معاون شورای امنیت روسیه می‌گوید که ماموریت این کشور در مقایسه با آغاز عملیات نظامی در اوکراین کاملا دستخوش تغییر شده است.
محمد محبی، ستاره آماده این فصل استقلال، در ترکیب ثابت تیم ملی ایران مقابل روسیه قرار گرفته است.
آخرین تمرین تیم ملی پیش از دیدار برابر روسیه برگزار شد.
دو هواپیمای فضایی، X-۳۷B توانسته‌اند ۶ ماموریت با مدت زمانی که به تدریج طولانی‌تر شدند را به پایان برسانند و در آخرین ماموریت، آن‌ها به مدت ۹۰۸ روز در مدار زمین بوده و در نوامبر۲۰۲۲ به زمین نشستند.
فرمانده نیروهای زمینی ارتش اوکراین در بحبوحه گمانه‌زنی‌ها درباره شکست مقاومت شهر کلیدی «باخموت»، برای بالا بردن روحیه سربازان و ارائه تاکتیک‌های راهبردی به این منطقه سفر کرد!
سفر رابرت مالی در واقع نشانه‌ای از عزم آمریکا برای اجرایی کردن پروژه استراتژی یکپارچه موشکی است. تمرکز دولت بایدن بر تهدیدهای اصلی و در حال وقوع برای آمریکا به‌خصوص در منطقه حیاتی خلیج‌‌‌فارس است که دلمشغولی و همزمان تردیدهای شرکای عرب آمریکا از تعهدات ایالات‌‌‌متحده را به دنبال داشته است. به‌خصوص که روند همکاری‌‌‌های شورای همکاری خلیج‌‌‌فارس و در راس آنها عربستان سعودی با چین و روسیه در حال افزایش است.
«سازمان فضایی فدرال روسیه» (Roscosmos) روز ۱۱ فوریه اعلام کرد که کنترل‌کنندگان ماموریت در مسکو متوجه کاهش فشار در فضاپیمای رباتیک «پراگرس ۸۲» (Progress ۸۲) شده‌اند.
شمخانی در دیدار با ایگور لویتین دستیار ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به تلاش مشترک دو کشور برای سرعت بخشیدن به تکمیل کریدور شمال- جنوب اظهار کرد: ساخت راه آهن رشت- آستارا به عنوان تکمیل کننده کریدورشمال - جنوب که قرار است با سرمایه گذاری روسیه انجام شود تحولی راهبردی در مبادلات تجاری و ترانزیت کالا در منطقه ایجاد خواهد کرد.
مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که حضور ماموران آژانس در نیروگاه های هسته ای اوکراین، به منظور تضمین امنیت هسته ای در میانه درگیری های روسیه و اوکراین است.
وزیر دفاع اوکراین اعتراف کرد که این کشور به نیابت از ناتو با روسیه می‌جنگد و از «غرب متمدن» انتظار دارد که در عوض برای کی‌یف تسلیحات و مهمات فراهم کند.
رئیس جمهور روسیه وزیر دفاع این کشور را مامور کرد تا گزارشی از آخرین وضعیت ارائه خدمات به نظامیان روسی حاضر در جنگ را به وی ارائه کند.
پس از ردیابی نشتی در یک کپسول سایوز که فضانوردان را به ایستگاه فضایی برده بود، روسیه تصمیم دارد با انجام یک ماموریت نجات ۳ خدمه را به زمین بیاورد.
پوتین روز چهارشنبه به منظور تعیین ماموریت های ارتش روسیه در سال آینده میلادی، نشستی را با فرماندهان نظامی ارشد این کشور برگزار می کند.
بر اساس اعلام دفتر ریاست جمهوری روسیه، پاشینیان و پوتین درباره آخرین وضعیت کریدور «لاچین» و ماموریت نیروهای حافظ صلح روسیه بحث و تبادل نظر کردند.
نخست وزیر ارمنستان امروز در نشست مشترک کمیته های پارلمانی این کشور اعلام کرد: پیشنهاد تمدید ماموریت را مطرح کرده اما این پیشنهاد پذیرفته نشده است.
نخست وزیر ارمنستان اعلام کرده که آماده است تا ماموریت صلحبانان روسیه را تا ۲۰ سال تمدید کند.
موشک Soyuz-۲.۱ a که حامل فضاپیمای MS-۲۲ است از مرکز فضایی بایکونور سفر خود به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی را آغاز کرد. خدمه فضاپیمای روسی متشکل از فضانوردان آژانس فضایی روسکاسموس روسیه، سرگئی پروکوپیف (Sergey Prokopyev) و دیمیتری پتلین (Dmitry Petelin) و فضانورد ناسا فرانسیسکو روبیو (Francisco Rubio) است. ماموریت فضایی آن‌ها تا روز ۲۸ مارس به مدت ۱۸۸ روز به طول خواهد انجامید. این فضاپیما علاوه بر سرنشینان خود، حدود ۱۲۰ کیلوگرم محموله را نیز به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد برد.
نماینده دائم روسیه در بروکسل اعلام کرد به واسطه رویکرد ضد روسی غرب، ماموریت این کشور در اتحادیه اروپا با دشواری هایی مواجهه است.
نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین از بازگشت دائمی کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به نیروگاه اتمی زاپروژیا خبر داد.
وزارت خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد که ماموریت آژانس بین المللی برای بازدید از نیروگاه اتمی زاپروژیا بدون کارشکنی صورت گیرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ