ضیائیان گفت: طی امروز و فردا (۲۳ و ۲۴ بهمن) بندرعباس با دمای ۲۶ درجه سانتیگراد گرمترین و ارومیه با دمای ۱۰- و ۹- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
«WISE J ۰۶۲۳» دمایی در حدود ۷۰۰ کلوین دارد که معادل ۴۲۰ درجه سانتیگراد یا تقریبا برابر با دمای یک اجاق پیتزاپزی تجاری است: از نظر استاندارد‌های انسانی بسیار گرم، اما برای یک ستاره بسیار سرد است.
آب و هوای این شهر خشک و کوهستانی است. به طوری که در تابستان آب و هوای خنک و خشک دارد و در زمستان سرمای سوزناک بر آن حاکم است. دمای تبریز در گرم ترین حالت ممکن به 30 ال 40 درجه و در سردترین حالت بین 10- تا 5 درجه سانتی گراد می رسد. بهترین زمان سفر به تبریز از اواسط بهار تا اواخر تابستان است.
اردبیل به شهر بدون کولر شهرت دارد و تابستان‌های آن آنقدر خنک است که بسیاری از مردم هیچ نیازی به وسایل سرمایشی پیدا نمی‌کنند. زمستان‌های این شهر واقعا استخوان سوز است و دمای آن در سردترین روز‌های سال به ۸ الی ۱۱ درجه زیر صفر نیز می‌رسد. تابستان و بهار بهترین زمان سفر به اردبیل است.
پیش‌تر، محققان پایین‌ترین دمای این منطقه را منهای ۹۳ درجه سانتیگراد ثبت کرده بودند، اما یافته‌های تازه نشان می‌دهد که دمای هوا در این منطقه حتی از این هم می‌تواند پایین‌تر رود و چنانچه چند روز آسمان منطقه صاف و هوا خشک باشد، دمای هوا ممکن است به منهای ۹۸ درجه سانتیگراد هم برسد.
۱۶۲ نفر به دلیل برودت هوا در افغانستان، از ۱۰ ژانویه (ظرف ۱۸ روز اخیر) تاکنون جان خود را از دست داده‌اند.
طبق اعلام سازمان هواشناسی، سراب در آذربایجان شرقی با دمای منفی ۲۵/۶ درجه سلسیوس سردترین شهر کشورمان است. نهایت سرما در آذربایجان‌شرقی را در این ویدئو ببینید.
«سراب» در آذربایجان شرقی با دمای ۲۵/۶- درجه سلسیوس سردترین شهر و پس از آن «خیرآباد» در زنجان با دمای ۱۹/۶- و «بابارشانی» در کردستان با دمای ۱۸/۷- در رده‌های بعدی سردترین شهر‌های کشور قرار گرفتند.
محمد امیدفر گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته جلفا با دمای مثبت ۱۰ درجه گرم‌ترین شهر استان و سراب با دمای منفی ۲۵ درجه سردترین شهر استان و کشور بوده است.
ساکنان شهرکرد و بلداجی با ۲۵ درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین ایستگاه‌های استان گزارش شده‌اند. درختان یخ زده شهرکرد را در این ویدئو ببینید.
ضیائیان گفت: طی امروز و فردا (۲ و ۳ بهمن) بندرعباس با دمای ۲۳ درجه سانتیگراد گرمترین و شهر کرد با دمای ۲۲- و ۲۱- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور هستند.
صبح امروز شهرکرد با دمای منفی ۲۵ درجه سانتی‌گراد سردترین مرکز استان در کشور بود.
آناستازیا که با دو روسری، دو جفت دستکش و چندین کلاه و شنل بیرون است می‌گوید: «نمی‌توانی با این سرما بجنگی. یا به همان نسبت لباس می‌پوشی یا عذاب می‌کشی. بعد از مدتی دیگر سرما را در شهر احساس نمی‌کنی. شاید هم فقط مغزت است که تو را برای آن آماده می‌کند و می‌گوید همه چیز نرمال است.»
رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان سراب با دمای منفی ۲۰ درجه سانتی گراد، دوباره سردترین شهر کشور شد.
در ایامی که بیشتر شهرهای کشور با برودت هوا همراه شده و برفی و بارانی است؛ شهرهای استان هرمزگان از جمله جزیره ابوموسی گرم‌ترین دما را دارد.
امروز زابل در شمال سیستان و بلوچستان سردترین روز خود در ۱۵ سال اخیر را با دمای ۱۱.۲- درجه سلسیوس تجربه کرد که سومین یخبندان شدید این شهر در حدود ۶۰ سال اخیر به شمار می‌رود.
کارشناس هواشناسی گفت: در حال حاضر همزمان با گستردگی بارش برف و کولاک فریمان با ۲۹ درجه زیر صفر سردترین نقطه کشور محسوب می‌شود.
رئیس اداره هواشناسی فریمان از شکسته شدن رکورد کمترین دمای ثبت شده در این شهر خبر داد و گفت: بامداد امروز پنجشنبه کمترین دمای سال زراعی جاری با ۲۸.۶ درجه زیر صفر به وقوع پیوست.
سردترین روز پایتخت از ابتدای سال رقم خورد
صبح امروز کمینه دمای هوا در ۳۶۰ شهر و ایستگاه هواشناسی در ۲۸ استان کشور به زیر صفر درجه رسید که در این بین «بویین ومیان‌دشت» در اصفهان با دمای ۱۹.۹- درجه سلسیوس سردترین شهر کشور شد.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود.
سازمان هواشناسی آخرین وضعیت جوی و هوای کشور را اعلام کرد.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۳۷ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای یک درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ