آماده‌سازی جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش برای یک تمرین تاکتیکی ۹۲ فروند هواپیمای جنگنده‌ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای حضور در یازدهمین رزمایش اقتدار هوایی فدایان حریم ولایت آماده شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شب گذشته در نمایشگاه هوایی «میشیگان» یک فروند میگ ۲۳ ساخت شوروی هنگام اجرای حرکات نمایشی سقوط کرد و خلبان و سرنشین توانستند با خروج اضطراری خود را نجات بدهند. گفته می‌شود این هواپیما روی یک پارکینگ سقوط کرده و به چند دستگاه خودرو آسیب زده اما کسی مجروح یا کشته نشده.
فرود تماشایی جنگنده F18 ارتش ایالات متحده بر روی ناو هواپیمابر را از نمای داخل کابین خلبان ببینید. منبع: خبرآنلاین
در این ویدئو تصاویری هولناک از لحظه برخورد جنگنده سوخو ۳۵ با پهپاد MQ-9 را بر فراز سوریه ببینید.
در این ویدئو تصاویری از پرواز و خودنمایی جنگنده F-16I سوفای اسرائیلی را بر فراز جنین در بامداد امروز ببینید.
بمبی با وسعت انفجار بالا که توسط جنگنده های روسی به شهر ادلب سوریه اصابت کرد، ساکنین را ترساند. قابل ذکر است که تروریست‌های داعشی در این منطقه ساکن هستند.
تجاوزات نظامیان صهیونیست به جنین در کرانه باختری همچنان ادامه دارد و آمار شهدا به چهار نفر و مجروحان به ۴۵ نفر افزایش یافته است. تداوم درگیری‌ها در جنین، باعث شده است صهیونیست‌ها از جنگنده‌های آمریکایی اف ۱۶ استفاده کنند. منبع: تسنیم
جت‌های جنگنده با سرعتی برابر سرعت صوت حرکت می‌کنند که سبب شکستن دیوار صوتی خواهد شد. منبع: خبرفوری
ساعاتی پیش یک فروند جنگنده F-۱۸ هورنت نیروی هوایی اسپانیا از اسکادران ۱۵ پایگاه هوایی ساراگوسا در حین پرواز دچار نقص فنی شد و سقوط کرد. در ویدئو چتر خلبان پس از اجکت (بیرون پریدن از هواپیما) دیده می‌شود.
ویدئویی از پشتیبانی نزدیک جنگنده A-10 نیروی هوایی آمریکا در افغانستان و شلیک مهمات شدیدالانفجار PGU-13/B با گاتلینگ 30 میلی متری GAU-8/A اونجر را ببینید.
بیانیه مذکور در ادامه اضافه می کند: جنگنده رهگیر میگ- ۳۱ حین پرواز آموزشی در مکانی متروکه در شمال منطقه مورمانسک روسیه سقوط کرد.
دیروز یک جنگنده روسی به اشتباه شهر «بلگورود» در شرق روسیه را بمباران کرد، اکنون مقامات این منطقه می‌گویند یک بمب ۵۰۰ کیلوگرمی عمل‌نشده در محل حادثه کشف شده و برای خنثی‌سازی به محل نظامی انتقال داده شده است. منبع: چند ثانیه
یک فروند جنگنده سوخو ۳۵ نیروی هوایی روسیه دو بمب افکن بی-۵۲ آمریکا را بر فراز دریای بالتیک رهگیری و از نزدیک شدن آن‌ها به حریم هوایی روسیه جلوگیری کرد.
از این رویارویی هوایی به عنوان جدی‌ترین مقابله و برخورد نزدیک میان نیرو‌های هوایی روسیه و آمریکا پس از آغاز جنگ اوکراین یاد شده و نگرانی‌ها نسبت به تشدید تنش میان این دو قدرت اتمی را بالا برده است.
فردیناند مارکوس جونیور رئیس جمهور فیلیپین روز سه شنبه در یک رژه نیروی هوایی فیلیپین یک هواپیمای جنگنده FA-۵۰ را هدایت کرد. بلافاصله پس از ورود مارکوس به پایگاه نیروی هوایی کلارک در بامبانگا سوار این جنگنده شد و پرواز کرد.
دن بوون، مشاور بالون استراتوسفر در گفتگو با NPR گفت: «ما آماتور‌ها قبل از ساقط شدن بالون یوکان، در حال تماشای K ۹ YO-۱۵ بودیم که به سمت آلاسکا می‌رفت.»
جنگنده مافوق صوت KF-۲۱ کره جنوبی پرواز آزمایشی خود را با موفقیت انجام داد.
یوروفایتر تایفون یک جنگنده چند منظوره و چند ملیتی اروپایی است که از دو موتور، باله‌های کانارد و بال‌های سه گوش بهره می‌برد. تایفون به منظور برتری هوایی و توسط کنسرسیومی متشکل از چند شرکت اروپایی تولید می‌شود.
یوروفایتر تایفون یک جنگنده چند منظوره و چند ملیتی اروپایی است که از دو موتور، باله‌های کانارد و بال‌های سه گوش بهره می‌برد. تایفون به منظور برتری هوایی و توسط کنسرسیومی متشکل از چند شرکت اروپایی تولید می‌شود.
ارتش آمریکا اعلام کرد هفته گذشته یک جنگنده چینی در دریای چین جنوبی در فاصله ۳ متری هواپیمای نیروی هوایی آمریکا پرواز کرده و هواپیمای آمریکایی برای جلوگیری از برخورد با جنگنده مجبور شده مانور گریز انجام دهد.
نخستین جنگنده جت بدون سرنشین ترکیه تست پروازی خود را با موفقیت انجام داد.
خلبان یک جنگنده سوخو ۲۵ روسیه پس از اینکه چرخ‌های این هواپیما باز نشد تصمیم گرفت بدون چرخ روی باند فرودگاه بنشیند.
یک هواپیمای نظامی روسیه از نوع سوخو-۳۰ روز یکشنبه بر روی یک ساختمان مسکونی دو طبقه در شهر ایرکوتسک سیبری سقوط کرد و دو خلبان آن کشته شدند.
یک فروند هواپیمای نظامی روسیه دوشنبه گذشته به یک ساختمان مسکونی در شهر بندری ییسم در جنوب منطقه کراسنودار روسیه اصابت کرد.
یک فروند جنگنده سوخو ۳۴ روسیه در مناطق مسکونی شهر ییسم سقوط کرد. طبق اولین اطلاعات منتشر شده توسط خبرگزاری اینترفکس این جنگنده از نوع سوخو۳۴ بوده است. جنگنده روسی روی مناطق مسکونی شهر سقوط کرده و گفته می‌شود خلبان روسی از این حادثه جان سالم به در برده است. هنوز اطلاعاتی از میزان تلفات جانی این حادثه منتشر نشده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ