وزیر امور خارجه کشورمان در جریان سفر به عربستان با محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور دیدار و گفتگو کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
خبرگزاری رسمی دولت عربستان «واس» امروز جمعه، ۱۸آگوست گزارشی از جزئیات دیدار «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران با «محمد بن سلمان»، ولی عهد سعودی در جده را منتشر کرد. براساس این گزارش، در این دیدار علاوه بر رایزنی درخصوص تحولات منطقه‌ای، بین‌المللی و تلاش‌های انجام شده در این زمینه‌ها، روابط دوجانبه عربستان و جمهوری اسلامی ایران، فرصت‌های آتی همکاری‌های دو کشور و راه‌های توسعه آن بررسی شد.
کرملین از گفتگوی تلفنی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و ابراهیم رئیسی همتای ایرانی او و رایزنی درباره مسائل مشترک و همکاری‌های دوجانبه خبر داد.
سفیر ایران در بغداد و نخست وزیر عراق در یک نشست دوجانبه در خصوص گسترش همکاری‌های فیمابین در زمینه‌های مختلف به ویژه برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) بحث و تبادل نظر کردند.
بازگشت ایران و عربستان به مناسبات دوجانبه با بازگشایی سفارتخانه‌ها و سرکنسولگری‌ها، نقطه عطفی در بن‌بست روابط دو قدرت خاورمیانه است که می‌تواند دربردارنده یک ارزش استراتژیک نیز باشد و آن شکل‌دهی به همکاری‌های منطقه‌ای میان بازیگرانی است که از «منازعه-رقابت-همکاری» تهران و ریاض متاثر می‌شوند. در همین چارچوب، سفیر ایران در عربستان که روزهای پایانی هفته جاری وارد ریاض می‌شود و ماموریت دیپلماتیک خود را آغاز می‌کند، در گفت‌وگویی به ابعاد و زوایای احیای روابط جمهوری اسلامی و پادشاهی سعودی پرداخت.
بازگشت ایران و عربستان به مناسبات دوجانبه با بازگشایی سفارتخانه‌ها و سرکنسولگری‌ها، نقطه عطفی در بن‌بست روابط دو قدرت خاورمیانه است که می‌تواند دربردارنده یک ارزش استراتژیک نیز باشد و آن شکل‌دهی به همکاری‌های منطقه‌ای میان بازیگرانی است که از «منازعه-رقابت-همکاری» تهران و ریاض متاثر می‌شوند. در همین چارچوب، سفیر ایران در عربستان که روزهای پایانی هفته جاری وارد ریاض می‌شود و ماموریت دیپلماتیک خود را آغاز می‌کند، در گفت‌وگویی به ابعاد و زوایای احیای روابط جمهوری اسلامی و پادشاهی سعودی پرداخت.
در دیدار مسئولان شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی با دستیار وزیر علوم مالزی بر توسعه همکاری‌های دوجانبه بین ایران و مالزی تاکید شد.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با نخست وزیر عراق بر لزوم تداوم همکاری‌های دو جانبه جهت خنثی سازی طرح‌های ثبات زدای دشمنان جهان اسلام و در رأس آن‌ها، رژیم صهیونیستی تاکید کرد.
فرمانده کل انتظامی کشور از همکاری‌های دوجانبه ایران و روسیه در زمینه جرائم سازمان یافته، حفاظت از تأسیسات مهم دولتی و مبارزه با تروریسم خبر داد.
رئیس جمعیت هلال‌احمر در دیدار با همتای عربستانی در مکه مکرمه، درباره توسعه همکاری‌های دوجانبه در راستای ارتقاء خدمات بهداشتی، درمانی و امدادی به حجاج ایرانی گفتگو کرد.
بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس، فرمانده فراجا در جریان این سفر علاوه بر ملاقات با مسئولان انتظامی کشور روسیه و مذاکره برای توسعه همکاری‌های پلیسی، تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه پلیسی در زمینه مبارزه با تروریسم، قاچاق انسان، مواد مخدر و همکاری علمی پژوهشی پلیسی امضاء خواهد کرد.
علیرضا بیکدلی، معاون کنسولی وزیر امور خارجه درسخنانی در مراسم بازگشایی سفارتخانه ایران در ریاض گفت: «امروز، روزی مهم در تاریخ روابط ایران و عربستان است. از حضور در کشور دوست و برادرمان عربستان بسیار خشنود هستیم. با برافراشته شدن پرچم ایران در عربستان و پرچم عربستان در ایران، همکاری دوجانبه میان دو کشور به اوج خود خواهد رسید. در مرحله آتی شاهد صفحه جدیدی از روابط دوجانبه و منطقه‌ای و همکاری‌های گسترده خواهیم بود.»
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: علاوه بر روابط دوجانبه، درباره همکاری‌های منطقه‌ای و فرامنطقه مذاکره شد. مصمم هستیم همکاری‌های خود را ذیل سازمان‌های منطقه و فرامنطقه گسترش دهیم.
وزیر دادگستری از امضای ۱۴ سند همکاری بین ایران و سوریه در راستای ارتقای همکاری‌های دوجانبه بین ایران و روسیه خبر داد.
جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه برای تقویت و توسعه همکاری‌های دوجانبه تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
سفیر جدید ایران در نیوزلند در آستانه عزیمت به محل ماموریت با وزیر امور خارجه دیدار و درباره وضعیت روابط دو کشور و مهمترین محورهای همکاری‌های دو جانبه گفتگو کرد.
در دیدار رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا با فرمانده نیروی مبارزه با مواد مخدر پاکستان (ANF) هر دو مقامات بر افزایش همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند.
رئیس جمهوری به نگاه مشترک چین و ایران در زمینه مبارزه با یکجانبه‌گرایی در جهان، حفظ استقلال و ضرورت قدرتمند شدن اشاره کرد و افزود: ظرفیت‌های متقابل دو کشور فرصت بسیار مناسبی برای گسترش همکاری‌های مشترک هم در سطح آسیا و هم در عرصه دو جانبه ایجاد کرده است.
کنعانی تاکید کرد: همکاری‌های دوجانبه ایران و دولت‌های دیگر در زمینه‌های مختلف از جمله همکاری‌های متعارف دفاعی، در چارچوب منافع و مصالح مشترک و منطبق بر حقوق و تعهدات بین‌المللی بوده و علیه هیچ کشور ثالثی نیست و آمریکا خود بیش از هر کشور دیگری دارای قرارداد‌های فروش و همکاری‌های نظامی و دفاعی در منطقه است و با استقرار پایگاه‌های متعدد و پرشمار نظامی در منطقه، ریسک صلح و ثبات منطقه‌ای را افزایش داده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سئول آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با کره جنوبی بویژه در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات را اعلام کرد.
رئیس جمهور گفت: آمادگی ایران جهت تقویت هر چه بیشتر همکاری‌های همه جانبه با جمهوری خلق چین در قالب ساز و کارهای دوجانبه و در چارچوب ترتیبات و نهادهای چند جانبه مورد تأکید است.
شورای ملی سیاست‌گذاری همکاری‌های دوجانبه ایران و عراق تشکیل می‌گردد
وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در دیدار دادستان کل جمهوری آذربایجان بر تقویت همکاری‌های دوجانبه تاکید کرد و گفت: طرف‌ ثالث نباید در روابط مناسب دو کشور دخالت داشته باشد.
رئیس جمهور با ابراز خرسندی از روابط بسیار خوب ایجاد شده میان شرکت‌های تجاری ایران و مالزی اظهار داشت: موضوعات مختلفی در جهت توسعه همکاری‌های دوجانبه وجود دارد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران و وزیر توسعه دیجیتال، نوآوری و صنعت فضایی قزاقستان بر توسعه همکاری‌های دوجانبه تأکید کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ