براساس آمار بارش‌ها در کشور تا اول بهمن ۱۴۰۱، در حالی که قم با کاهش ۶۵ درصدی نسبت به میانگین درازمدت، بدترین خشکسالی را بین ۳۱ استان تجربه می‌کند، روزگار بوشهر با ۶۱ درصد بارندگی بیشتر از میانگین ۵۴ ساله، کاملاً رؤیایی است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
امروز فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌ها تشدید شده و سبب آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی شود.
بر پایه این گزارش از ۳۷ هزار و ۷۰۱ مورد طلاق به ثبت رسیده، کمترین طلاق به ترتیب مربوط به استان‌های ایلام با ۱۸۵ مورد، خراسان جنوبی ۳۱۲ و کهگیلویه و بویراحمد با ۳۷۴ مورد است.
طبق گزارش سامانه رصد ملی اشتغال، استان‌های هرمزگان، بوشهر، قزوین، کرمانشاه و سمنان بیشترین پیشرفت تعهد اشتغال را رقم زده‌اند.
پنج استان کشور طی روزهای گذشته درگیر سیل ‌و آب‌گرفتگی بودند تا سیلاب بهاره به مهمان ناخوانده خردادماه تبدیل شود، مهمانی که خسارات جدی در برخی استان‌ها برجای گذاشت.
سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در بازه زمانی نزدیک به ۷۰سال آمار فراوانی سیل در ۳۱استان را منتشر کرده که استان فارس با تعداد ۸۵۰وقوع سیل بیشترین فراوانی سیل در کشور را داشته است.
سرهنگ شیرانی گفت: بشترین علت وقوع حوادث عدم توجه به جلو، انحراف و تجاوز به چپ ناشی از عجله و شتاب در رانندگی برای سبقت غیرمجاز که منجر به شدیدترین و پرتلفات‌ترین حوادث شده است.
با توجه به برودت هوا مدارس در برخی از استان‌های کشور چهارشنبه ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۱ تعطیل و یا غیر حضوری شد.
با توجه به بارش برف و برودت هوا برخی از مدارس و مراکز آموزشی در استان‌های های کشور در نوبت صبح و بعد از ظهر سه شنبه ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۱ تعطیل و یا غیر حضوری شده است.
اسماعیل جیریایی، رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به وضعیت فعالیت مدارس استان مرکزی، اظهار داشت: فعالیت تمام مدارس نوبت صبح و عصر استان به‌دلیل برودت هوا، بارش برف و لغزندگی معابر و جاده‌ها روز دوشنبه بیست و چهارم بهمن‌ماه به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.
بارش برف و برودت سرما امروز مدارس برخی از استان‌های کشور را به تعطیلی کشاند و سبب برگزاری غیرحضوری کلاس‌های درس شد.
خطوط سراسری گاز کشور پایدار است، اما شرایط گازی کشور همچنان در مرز صرفه جویی قرار دارد، زیرا با تغییر برودت این میزان مصرف تغییر می‌کند.
بارش برف که از روز گذشته در برخی از استان‌های کشور آغاز شده سبب تعطیلی مدارس و غیرحضوری شدن کلاس‌های درس دانش‌آموزان شد. آنچه در زیر از نظر شما مخاطبان می‌گذرد آخرین وضعیت تعطیلی مدارس در برخی از استان‌های کشور است.
دانایی در پاسخ اینکه کدام ارگان‌ها مسئول رسیدگی به این موضوع هستند؟ تصریح کرد: ارگانهای مختلف از جمله وزارت بهداشت، صمت، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سازمان ملی استاندارد دخیل هستند. اگر بخشی از سختگیری‌ها در مراحل طولانی مجوز دهی را کم کنیم، اما نظارت و سخت گیری را بر مبارزه با قاچاق بگذاریم، نتیجه بهتری می‌گیریم.
سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از امشب و فعالیت آن تا جمعه در برخی استان‌ها خبر داد.
افزایش مصرف گاز در پی ورود موج بارشی جدید باعث آن شده تا فردا دوشنبه مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات تعدادی از استان‌ها تعطیل شوند.
استاندار گلستان گفت: مدارس فردا دوشنبه ۲۶ دی ماه نیز غیر حضوری و آموزش‌ها در سامانه شاد ادامه یابد. کلاس‌های دانشگاه نیز تعطیل خواهد بود و آزمون‌ها بهتر است غیر حضوری باشد. ادارات نیز کار خود را با یک ساعت و نیم تاخیر و از ساعت ۹ صبح آغاز می‌کنند.
طی روز‌های اخیر بارش نعمت الهی برف در بسیاری از استان‌های کشور موجب برودت هوا و افت شدید دما در این استان‌ها شده است؛ بر این اساس با تصمیم گیری ستاد مدیریت بحران استان و استانداری‌ها، در اغلب استان‌ها مدارس، ادارات و بانک‌ها در روز شنبه ۲۴ دی ماه تعطیل و یا دورکار شدند.
بر اساس تصمیم کارگروه سوخت آذربایجان غربی، مبنی بر پیش بینی برودت هوا و افت شدید دما و صرفه جویی در مصرف انرژی، تمامی مدارس استان آذربایجان غربی سه شنبه و چهارشنبه (۲۰ و ۲۱ دی ماه) غیرحضوری و آموزش از طریق شبکه شاد انجام خواهد پذیرفت.
به علت برودت هوا، مدارس تمامی مقاطع تحصیلی استان گلستان در دو روز آینده به صورت غیرحضوری و در بستر پیام‌رسان "شاد" برگزار خواهد شد. امتحانات نهایی طبق برنامه و به صورت "حضوری" برگزار می‌شود.
مدارس برخی استان ها بر اثر بارش برف و سرمای هوا تعطیل و به صورت غیر حضوری شد.
چک‌های وصول شده در تهران حدود ۲.۱ میلیون فقره به ارزشی بیش از ۱۷۰.۲ هزار میلیارد تومان و چک‌های برگشتی حدود ۱۴۶ هزار فقره به ارزشی بیش از ۱۴.۵ هزار میلیارد تومان گزارش شده است.
بررسی‌های آمارها نشان می‌دهد که ۹ استان از بین سایر استان‌های کشور در بهار امسال دارای بیشترین اشتغال نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستند.
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: در تهران برای اولین بار با ۴۵ شیرخوار شش ماه تا یک ساله، همراه با مادران و همسران شهدا برای مراسم همایش شیرخوارگان حسینی راهی مصلی تهران شدیم.
قنبری با تاکید بر اینکه در چند وقت اخیر از سیاست دولت در حوزه اقتصادی با شعار جراحی اقتصادی رونمایی شد، گفت: در حالی که در دولت روحانی با توجه به وضعیت اقتصادی ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف نشد، اما در دولت رئیسی هستیم علیرغم این که گفته شد تنها چهار کالایی که ارز ترجیحی آن‌ها حذف شده مشمول گرانی خواهند شد که این موضوع با یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی جبران خواهد شد، اما در عمل شاهد هستیم بیش از ۴۰۰ قلم کالا در بازار با افزایش بسیاری روبرو شدند، این درحالیست که نرخ‌ها در بازار به صورت ساعتی نیز افزایش پیدا می‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ