اوضاع معلولین ضایعه نخاعی به ویژه پس از گرانی‌های چندین باره در کشور، چندان مناسب نیست. در همین دو سال تنها حدود ۱۷۰ نفر از افراد تحت پوشش مرکز حمایت از معلولین ضایعه نخاعی به علت زخم بستر و عفونت‌های ناشی از نبود لوازم بهداشتی فوت کرده‌اند. آمار طلاق و خودکشی هم در میان این افراد بیشتر شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عباس عبدی نوشت: زندگی در حال بازگشت به گذشته است و عمده‌ترین دغدغه مردم تهیه خوراک خواهد شد، به عبارت دیگر در حال عقبگرد به تامین نیاز‌های اولیه هستیم و نیاز‌های بعدی که با توسعه اقتصادی اهمیت بیشتری یافته است، در حال فراموشی و به حاشیه رفتن هستند.
در سال ۱۴۰۰ مردم متوجه شدند همه طراحی‌ها صورت گرفته تا یک نفر بر صدر بنشیند. حتی افراد هم طیف کاندیدای مورد نظر شورای نگهبان، نقش یار کمکی را بازی می‌کردند. نظام انتخاباتی کشور از جهت آزادی، رقابتی بودن و... دوره به دوره محدودتر شده است. البته گاهی اوقات که فضای سیاسی به دلایل گوناگون باز‌تر شده، (مجاس ششم، مجلس دهم) تبلور آن در انتخابات هم نمایان شده است.
فرهنگ و روابط اجتماعی یک کشور را نمی‌توان در ده، بیست و سی سال از میان برداشت و نیاز به سیاست‌های بلندمدت تربیتی و فرهنگی دارند. اما آنچه مسلم است اینکه با نولیبرالیسم یعنی با داروینیسم اجتماعی و نخبه‌گرایی اقتصادی و فرهنگی، حتی یک مورد موفقیت‌آمیز هم که اندکی پایداری در آن دیده شود، نداشته‌ایم؟ این نکته‌ای است که تاریخ چهل ساله نولیبرالیسم از بریتانیای تاچر و آمریکای ریگان تا آمریکای ترامپ و همه کشور‌های جهان سومی که به دام آن افتاده‌اند، به ما نشان می‌دهند.
رئیس قوه قضاییه گفت: دشمنان برای پیشبرد توطئه‌ها و نقشه‌های خود روش‌های مختلفی را به کار می‌بندند؛ در برخی موارد، راهبرد دشمن ایجاد اختلاف میان مردم و دوقطبی‌سازی و چندقطبی‌سازی است.
عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به ضروروت برخورد با سوداگران و قیمت‌گذاری‌های کاذب در بنگاه‌های املاک و سایت‌ها گفت: تا تصویب نهایی طرح ساماندهی املاک مسکونی به منظور جلوگیری از افزایش قیمت‌‌گذاری‌های کاذب و کاهش تلاطم بازار باید قیمت از سایت‌ها حذف شود.
مهم‌ترین اقدام استفاده از ظرفیت‌های مدنی و مردمی برای بررسی این پدیده و اظهارنظر مستقل نسبت به آن است. اولیای مدرسه، آموزگاران، دانش‌آموزان و اولیای آنان، پزشکان مستقل و روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها، نقش اصلی را خواهند داشت و نیرو‌های انتظامی، امنیتی و قضایی و اداری باید همراه و در خدمت این مجموعه و نه در برابر آنان باشند. اگر گروه اول از فرآیند رسیدگی حذف شدند، پس از آن هیچ انتظاری نداشته باشید که مردم ادعا‌های رسمی را باور کنند.»
آیت الله سعیدی با تأکید بر اینکه کشور مانند یک خانه بزرگ است، گفت: همانطور که در خانه پدر، مادر، برادر و خواهر وجود دارد، کشور هم پدر دارد و آحاد مردم هم برادران و خواهران همدیگر هستند و نباید به بهانه‌های مختلف روی هم برچسب بزنند و با هم به دعوا و درگیری بپردازند.
تاجرنیا درباره اینکه چه عواملی سبب شده که حرکت‌هایی مانند مسمومیت سریالی دانش آموزان رخ دهد، گفت: وقتی با نگاه‌هایی که مبتنی بر آزادی سبک زندگی است یا دیدگاه‌هایی که به نوعی برگرفته از حق انتخاب مردم هست، برخورد سختی می‌کنند، تفکرات افراطی و تندرو به نوعی احساس می‌کنند که زمینه برای فعالیت آن‌ها وجود دارد. این مجموعه‌ها ممکن است که هیچ ارتباطی با حاکمیت نداشته باشند، اما در چنین فضایی احساس می‌کنند که بایستی دیدگاه‌های خود را به کرسی بنشانند.
روزنامه جوان نوشت: اگر دولت می‌گوید من دلار را برای نیاز‌های مشخص در دو سامانه «نیما» و «مرکز مبادله ارز و طلا» تأمین می‌کنم و دلار خارج از این دو سامانه نباید موضوعیت داشته باشد، اما همچنان مردم ریال خود را می‌دهند و دلار را به هر قیمتی شده می‌خرند، یعنی اعتماد مردم به بازار آزاد و دلالان دلار بیشتر از حرف دولت است و این باید چاره شود.
نماینده مردم رشت در مجلس گفت: علی رغم اینکه وزیر جهاد کشاورزی قول داده بود قیمت نهاده‌های کشاورزی برای محصولات کشاورزی استراتژیک افزایش پیدا نکند، اما این وعده محقق نشده است.
اصولگرایان در تاکتیکی جدید از وحدت حزبی منصرف‌شده‌اند و می‌خواهند نهاد‌های مردمی را به نفع خودشان سازماندهی کنند. مانیفست اصولگرایی- انقلابی به تمرکز و توجه به نهاد‌ها و گروه‌های مردم نهاد رسیده است. خواه نامش همان باشد که الهیان می‌گوید و «حکمرانی مردم پایه» را هدف قرار دهد یا به قول قالیباف «حکمرانی نو» در دستورکار باشد. در زمانه عسرت رای باید هر رای را غنیمت شمرد حتی اگر به این قیمت که اصولگرایان از زنان سخن بگویند و با واژه‌هایی همچون ان. جی. او که تا دیروز نهاد جاسوسی بود و نامش اسم مکروه، آشتی کنند.
بر پایه کدامین منطق و دانش حقوقی، چنین بیانیه‌ای صادر کرده‌ای؟ این بیعت برای سلطنت است یا وکالت برای رهبری آزادی و دموکراسی؟ در کنار نامفهومی واژه وکالت در این بیانیه، هنوز هم نگاه‌های دیکتاتورمآبانه در کلام‌تان موج می‌زند که سر خود بریدید و دوختید و به رفراندوم گذاشتید.
از تزریق واکسن گرفته تا افراط گرایی خشونت آمیز باور‌های توطئه با بی اعتمادی به نهاد‌های اصلی یا شخصیت‌های قدرتمند مرتبط هستند.
محمدرضا فرزین در حاشیه جلسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ تاکید کرد: ما در سیاست‌های خودمان قطعاً با انضباط پولی در بانک‌ها تلاش می‌کنیم که تورم را کاهش دهیم، ولی در سیاست‌های مالی و سیاست‌های که در لایحه بودجه گنجانده می‌شود، اعم از سیاست‌هایی در زمینه درآمد و هزینه‌ها هم باید به ما کمک کند تا ما بتوانیم تورم سال آینده را کاهش دهیم.
رسانه‌های لندن‌نشین در حالی مردم ایران را به کُشتار و جنگ داخلی دعوت می‌کنند که مقامات انگلستان علنا دستور سرکوب و برخورد تجمعات را صادر کرده و معترضان خیابانی را از قدرت قانون می‌ترسانند.
نماینده مردم اسدآباد در مجلس گفت: دامداری در حال نابودی است، نهاده‌های دامی ۵ تا ۶ برابر گران شده اند و این موضوع دامداران را گرفتار کرده است.
نماینده مردم سروستان در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۳ آبان امسال می‌تواند با حضور گسترده، برنامه‌ریزی منظم و یک کار متفاوت نسبت به گذشته، تمامی نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کند.
نماینده مردم رفسنجان در مجلس گفت: در حوادث اخیر کشور نیروی انتظامی، سپاه و بسیج قوی وارد میدان شدند، سینه سپر کرده و نقشه های شوم دشمن را نقش بر آب کردند.
دبیر شورای نگهبان گفت: همه دشمنان ایران به میدان آمدند تا با سوءاستفاده از اعتراضات به وجود آمده، کشور را به سوی ناامنی ببرند که با رهنمودهای رهبری و بصیرت مردم، نقشه‌های آنها ناکام ماند.
خمین - نماینده مردم خمین در مجلس گفت: شفافیت و اقناع افکار عمومی موجب جلب اعتماد مردم و افزایش سرمایه اجتماعی می‌شود و نقشه‌های براندازانه دشمن را خنثی می‌کند.
در شرایطی که ظاهرا مقدمات برچیدن ستاد ملی مقابله با کرونا فراهم می‌شود، این ستاد به ریاست رئیس جمهور تشکل جلسه داد و رئیسی گفت: «تزریق دوز یادآور» و «کنترل مبادی ورودی کشور» ۲ موضوع مهم برای مقابله با ویروس کرونا در شهریور ماه است. با توجه به تردد زائران اربعین و افزایش مسافرت‌ها در روز‌های پایانی تابستان لازم است همه مردم شیوه نامه‌های بهداشتی را با جدیت بیشتری رعایت کنند.
دو دستور کار مقابله با کرونا در ماه جاری: «تزریق دوز یادآور» و «کنترل مبادی ورودی کشور»/ ماموریت ویژه به دو وزارت خانه برای سال تحصیلی آتی/ مردم شیوه نامه‌های بهداشتی را با جدیت بیشتری رعایت کنند/ ضرورت ثبت‌نام زوار اربعین در سامانه «سماح»
رئیس جمهور تاکید کرد: با توجه به تردد زائران اربعین و افزایش مسافرت ها در روزهای پایانی تابستان لازم است همه مردم شیوه نامه‌های بهداشتی را با جدیت بیشتری رعایت کنند.
تیم فرهاد مجیدی امروز به طور رسمی اولین بازی‌اش در لیگ امارات را برگزار می‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ