برای تغذیه سالم در مراسم راهپیمایی اربعین باید نکات ویژه‌ای را مد نظر قرار داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
این متخصص قلب گفت: در مراسم اربعین امسال به دلیل پیش بینی هوای گرم، افراد و به ویژه بیماران قلبی بهتر است پیاده روی خود را در ساعات خنک و در شب انجام بدهند تا دچار گرمازدگی احتمالی نشوند.
حجت الاسلام وزیری در سلسله مباحث معرفتی به موضوع کمک به زائران حج اشاره کرد و گفت: در این سفر برادری و کمک به هم نوع را تمرین کنیم.
عضو هیئت علمی دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای کنترل پرفشاری خون توصیه‌های تغذیه‌ای کاربردی عنوان کرد.
رئیس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان گفت: آب میوه طبیعی و تازه، از جمله "نوشیدنی‌ های سالم" است. آب میوه‌ها سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد ضدسرطان (رنگدانه‌های گیاهی) هستند.
متخصص و مدرس طب ایرانی گفت: فصل بهار بهترین فصل پاکسازی بدن از مواد زائد و رسوبات بدن بوده و اگر درست انجام شود سلامتی کل سال را به همراه دارد.
با افزایش سن، بدن دچار کمبود‌های تغذیه‌ای می‌شود که کیفیت زندگی را کاهش می‌دهد و به سلامت آسیب می‌رساند.
توصیه می‌شود در طول روز سه وعده غذای اصلی شامل صبحانه، ناهار و شام و دو تا سه میان وعده مصرف شود. رعایت تعداد وعده‌ها برای همه گروه‌های سنی و همه افراد خصوصاً افراد مبتلا به اضافه وزن و چاقی، بیماران دیابتی، قلبی عروقی، مبتلایان به فشار خون، کودکان، نوجوانان و سالمندان اهمیت زیادی دارد.
توصیه‌هایی درمورد مصرف دارو در ماه مبارک رمضان
اهواز - مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان ضمن ارائه توصیه‌هایی برای روز طبیعت، محیط زیست خوزستان را شکننده توصیف کرد.
به گفته مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت بیماران قلبی باید به تداخلات دارو و غذا توجه و به توصیه‌های پزشک معالج خود دقیقاً عمل کنند از سوی دیگر بیماران قلبی که سابقه جراحی یا استنت گذاری دارند، با اجازه پزشک معالج منعی برای روزه داری ندارند.
فوق تخصص اطفال کودکان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، گفت: در حساسیت نوزاد به شیر، متداول‌ترین و اولین احتمال، حساسیت به پروتئین‌های گاوی است.
شاید به دلیل مدل نامناسب خوابیدنتان، تنش یا استرس، ساعت‌های طولانی قوز کردن، استفاده از بالش زیادی نرم یا وضعیت بد بدن گردن درد بگیرید.
یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به چگونگی تغذیه برای درمان ناباروری، گفت: با رعایت توصیه‌های تغذیه‌ای بیش از ۶۵ درصد زنانی که به علت اختلال در تخمک‌گذاری نابارور هستند، درمان می‌شوند.
وجود رژیم‌های غذایی و توصیه‌های مختلف درمورد کاهش وزن باعث می‌شود کم‌کردن وزن کار آسانی به نظر برسد، اما عملا کار سختی باشد. در ادامه با برخی از رایج‌ترین باور‌های نادرست درمورد کاهش وزن که متخصصان تغذیه درباره آن‌ها هشدار می‌دهند، آشنا می‌شویم.
اهواز - فرمانده پلیس راه خوزستان گفت: تمامی محورهای خوزستان مه آلود هستند و رانندگان با احتیاط در جاده‌های استان رانندگی کنند.
زمستان امسال برخلاف چند سال قبل با کاهش چشمگیر دمای هوا بویژه در برخی مناطق کشور مواجه هستیم؛ موضوعی که فعالیت‌های روزمره بسیاری را دستخوش تغییر کرده است؛ اما چگونه می‌توان با رعایت اصولی ساده در تغذیه و سبک زندگی، عوارض این فصل برای سلامتی را به حداقل رساند؟
متخصصین تغذیه برای روز‌های آلودگی هوا، توصیه‌هایی دارند که اگر بتوانیم انجام دهیم، تا حدود زیادی از آسیب‌های آلودگی هوا در امان خواهیم ماند.
اختلال وسواس فکری یک بیماری نسبتاً شایع در حوزه سلامت روان است و انجمن روان‌شناسان آمریکا، وسواس فکری-اجباری (OCD) را این‌گونه تعریف می‌کند: "یک اختلال که با افکار مزاحم و مکرر نمود پیدا می‌کند و منجر به اضطراب و نهایتاً رفتار‌های اجباری می‌شود. "
رئیس سازمان اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه در صورت مسمومیت فرد با گازمونوکسید کربن، سریعا باید مصدوم از محیط خارج و با اورژانس تماس گرفته شود، تاکید کرد: در اقدامات بعدی علائم حیاتی مصدوم کنترل و از باز بودن راه‌های هوایی فرد اطمینان حاصل و از دادن هرگونه مواد محرک و استفراغ آور به بیمار اکیدا خودداری شود.
زمانی‌که بیش از حد گرسنه هستید به فست فود مراجعه نکنید چرا که شروع هر وعده غذایی با معده خالی می‌تواند منجر به پرخوری و انتخاب‌های ناسالم شود.
چندین کارشناس تغذیه آمریکا و جردن باروز پرافتخارترین کشتی‌گیر این کشور توصیه‌های تغذیه‌ای برای کشتی‌گیران دارند.
توصیه‌هایی برای در امان ماندن از ویروس آنفلوآنزا
توصیه‌هایی برای جلوگیری از گرمازدگی زائران اربعین حسینی
نوشیدن مایعات کافی در تابستان یکی از مهم‌ترین توصیه‌های حفظ سلامت بدن است. البته بعضی نوشیدنی‌ها علاوه بر تامین رطوبت بدن به چربی‌سوزی نیز کمک می‌کنند که در کنار تغذیه متعادل و ورزش منظم راهکار مناسبی برای رسیدن به تناسب‌اندام خواهند بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ