اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
برای تغذیه سالم در مراسم راهپیمایی اربعین باید نکات ویژه‌ای را مد نظر قرار داد.
این متخصص قلب گفت: در مراسم اربعین امسال به دلیل پیش بینی هوای گرم، افراد و به ویژه بیماران قلبی بهتر است پیاده روی خود را در ساعات خنک و در شب انجام بدهند تا دچار گرمازدگی احتمالی نشوند.
سخنگوی قوه قضائیه گفت: اگر پلمب یا توقیف‌هایی صورت پذیرفته است بدون اطلاع و صدور دستور مربوطه از سوی قوه قضائیه بوده و ما تاکنون دستوری مبنی بر پلمب اماکن صادر نکرده‌ایم.
راه‌های امتحان‌شده و مورد اطمینان زیادی برای تقویت حافظه وجود دارد که چندتایی از آن‌ها چندین دهه است که مورد استفاده‌اند. اما دانشمندان این روز‌ها چه توصیه‌هایی دارند؟ تحقیقات زیادی باید انجام شود که معلوم شود کدام راه‌ها از همه بهترند، اما جدیدترین تحقیقات در رابطه با این تکنیک‌ها چه می‌گویند؟
تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یکی از بیماری‌های ویروسی قابل انتقال از حیوان به انسان است. این بیماری در تمام فصول سال ممکن است مشاهده شود، اما در فصل بهار و تابستان شایع‌تر است. با توجه به فرا رسیدن عید قربان و افزایش ذبح گوسفند به این مناسبت، لازم است افراد نکاتی را برای مبتلا نشدن به این بیماری رعایت کنند. در این اینفوگرافیک توصیه‌های لازم برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری توضیح داده شده است./منبع: ایسنا گرافیک: پدرام آقایی
برخورد درمانی با سنگ‌های ادراری، بر اساس محل قرار گیری سنگ و سایز آن است. سنگ‌های تا ۵-۶ میلی متر داخل کلیه معمولا به جز توصیه‌های غذایی روتین و ورزش و تحرک و سونوگرافی دوره‌ای کاری لازم ندارد. در مواردی که سایز سنگ بالای ۷-۸ میلی متر تا نهایتا ۲۰ میلی متر باشد و سنگ در کلیه باشد، امکان سنگ شکن برون اندامی و یا انحام لیزر سنگ وجود دارد. در صورتی که سنگ بالای دو سانتیمتر یا شاخ گوزنی باشد، جراحی بسته با بیهوشی از طریق ایجاد سوراخ روی کمر لازم است.
حجت الاسلام وزیری در سلسله مباحث معرفتی به موضوع کمک به زائران حج اشاره کرد و گفت: در این سفر برادری و کمک به هم نوع را تمرین کنیم.
یکی از موثرترین توصیه‌ها کاهش چربی‌های حیوانی از جمله آبگوشت، در رژیم غذایی؛ که عواقب ناشی از مصرف چنین چربی‌هایی دور است. به عنوان نمونه، تصلب شرایین نشانه‌های درد آور ندارد، اگرچه ممکن است در طول سال‌ها ایجاد شود، اما تقریباً نشانه‌ای از خود بروز نمی‌دهد. "
با وجود توصیه‌هایی که امروزه در زمینه مصرف نان‌های سبوس دار و برنج قهوه‌ای وجود دارد، اما خوب است بدانیم شکر قهوه‌ای از لحاظ تغذیه‌ای هیچ مزیتی بر شکر سفید ندارد؛ بنابراین باید نسبت به تبلیغاتی که در این زمینه انجام می‌شود، هوشمندانه‌تر رفتار کنیم.
وقتی در فضای باز، به‌ویژه در پارک و بوستان، ورزش کنید، احتمال اینکه زمان تحرک‌تان طولانی‌تر شود، بسیار زیاد است. اما ورزش در هوای بسته باشگاه یا منزل ممکن است کسالت‌آور باشد و به اندازه کافی ورزش نکنید. درضمن اگر هنگام ورزش، لذت بیشتری ببرید، وضعیت روحی و سلامت ذهن‌تان بهبود می‌یابد و از لحظات پرتحرک‌تان لذت فراوانی می‌برید.
فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: آقای خاتمی در ۱۵ نکته توصیه‌ای برای اصلاح روند ساختار موجود دادند اما می‌بینید تندروها در رسانه‌ها به چه شکل با پیشنهادات آقای خاتمی رفتار می‌کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ایام نوروز سه سال گذشته برای رعایت توصیه‌های بهداشتی جلوگیری از گسترش بیماری کرونا به مشهد سفر نکردند و سخنرانی نوروزی یکم فروردین سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱ به صورت زنده و تلویزیونی برگزار شده بود.
شاه ابراهیمی با بیان اینکه مصرف آجیل منع چندانی برای بیماران دیابتی ندارد، گفت: در خصوص آجیل و خشکبار این بیماران آزاد هستند، اما توصیه می‌شود روازنه یک مشت آجیل مصرف شود.
در این مطلب توصیه‌هایی به شما می‌کنیم که از استرس‌تان در روزهای آخر سال و طی تعطیلات کم کنید. این توصیه‌ها جدید نیستند؛ اما ارزش یادآوری را دارند. همچنین شاید در نگاه اول ساده به نظر نرسند، اما پیگیر باشید تا احساس آرامش بیشتری کنید.
در اغلب موارد دختر و پسر صلاح زندگی خود را یک چیز می‌دانند، اما والدین معتقدند که فرزندشان توانایی تصمیم‌گیری درست را ندارد و صلاح خودش را نمی‌داند و همین اختلاف نظر نسلی باعث کشمکش‌های فراوانی بین دو طرف می‌شود. البته باید یک نظارت کلی روی رفتار‌های فرزندتان در هر سن و سالی داشته باشید، اما دخالت در تمام تصمیم‌هایش، توصیه نمی‌شود.
وجود رژیم‌های غذایی و توصیه‌های مختلف درمورد کاهش وزن باعث می‌شود کم‌کردن وزن کار آسانی به نظر برسد، اما عملا کار سختی باشد. در ادامه با برخی از رایج‌ترین باور‌های نادرست درمورد کاهش وزن که متخصصان تغذیه درباره آن‌ها هشدار می‌دهند، آشنا می‌شویم.
زمستان امسال برخلاف چند سال قبل با کاهش چشمگیر دمای هوا بویژه در برخی مناطق کشور مواجه هستیم؛ موضوعی که فعالیت‌های روزمره بسیاری را دستخوش تغییر کرده است؛ اما چگونه می‌توان با رعایت اصولی ساده در تغذیه و سبک زندگی، عوارض این فصل برای سلامتی را به حداقل رساند؟
متخصصین تغذیه برای روز‌های آلودگی هوا، توصیه‌هایی دارند که اگر بتوانیم انجام دهیم، تا حدود زیادی از آسیب‌های آلودگی هوا در امان خواهیم ماند.
مهدی طارمی، خاویار ایرانی پورتو: صورتی مثل فرشته دارد، اما مثل مار نیش می زند.
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: تاکنون بسیجیان صبر تحمل کرده‌اند، اما اگر موضوع ادامه یابد از دست ما خارج خواهد شد، امیدواریم با تدابیر و توصیه‌هایی که خواهید داشت این وضعیت را به‌زودی ساماندهی کنید.
کارشناس خاورمیانه گفت: صدر به دلیل اینکه مقلد آیت‌الله حائری بوده و پدر و خاندانش بر مرجعیت آیت‌الله حائری تاکید می‌کردند، از توصیه‌های آیت‌الله حائری تاثیر گرفته و مجبور به کناره‌گیری از سیاست شد. اما عجیب نیست او مجددا با جایگاه، نقش و گفتمان جدیدی وارد سیاست شود.
یادگار امام در تجدید میثاق رییس جمهور و اعضای دولت با آرمان‌های امام راحل گفت:سید حسن خمینی: امروز روز حمایت بیشتر از دولت و خدمت بیشتر به مردم است.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: صنعت خودروسازی باید به استفاده از تفکر، ابداع و توانمندی شرکت های دانش بنیان قطعه‌ساز روی بیاورد و به رفع این معضلات بپردازد. آغاز دانش‌بنیان شدن صنعت خودرو باید از طریق داخلی‌سازی قطعات نیز انجام گیرد.
در میان همه توصیه‌هایی که رهبر معظم انقلاب در دیدار‌های مختلف با مسئولان نظام کرده است، آن که شاید بیش از همه اهمیت داشته و در دیدار دیروز هم جلوی چشم حضار قرار داشت، «نگاه به مسئولیت به عنوان یک امانت» است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ