دبیرکل ناتو از توافق صربستان و کوزوو در مورد مسائل مرزی و عبور و مرورها استقبال کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نمایندگان کشورهای عضو ناتو و اوکراین، راهکارهای موجود در واکنش به پایان توافق صادرات غلات را مورد بررسی قرار می‌دهند.
زلنسکی و دبیر کل ناتو درباره اجرای دوباره «توافق صدور غلات» مذاکره می‌کنند.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: سیاست همسایگی دولت جمهوری اسلامی ایران، علاوه بر اینکه مناسبات سیاسی دوجانبه ایران و همسایگان را در این مقطع ارتقا داد، بسترساز ثبات و مشوق همکاری‌های اقتصاد
ناتو رزمایش دریایی پوزیدون ۲۰۲۳ خود را در رومانی آغاز کرده است.
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که ایالات متحده و متحدان آن قصد دارند از ناتو به عنوان ابزار اصلی هژمونی در امور جهانی، بازدارنده سایر مراکز نظم جهانی چند قطبی در حال ظهور استفاده کنند.
رئیس جمهور و وزیرخارجه آمریکا از توافق ترکیه برای عضویت سوئد در ناتو استقبال کردند.
روزنامه ژاپنی اعلام کرد به اطلاعاتی دست یافته که نشان می‌دهد ناتو تصمیم به افتتاح دفتر در توکیو را به زمان نامعلومی به تعویق انداخته است.
دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) می‌گوید که این ائتلاف نظامی در اجلاس پیش رو در لیتوانی، درباره طرح سه‌مرحله‌ای الحاق اوکراین به ناتو مذاکره خواهد کرد.
ناتو برای مهار مسکو از طریق مرزهای شمالی تازه این سازمان در فنلاند و سوئد در فکر اجرای طرح‌های گسترده‌‏ای است تا عقب‏‌ماندگی ۱۰ ساله‌‏اش نسبت به روسیه را در این حوزه جبران کنند.
دبیرکل ناتو از کشورهای عضو خواست تا وابستگی به واردات چین را کاهش دهند و از صادرات فناوری‌های پیشرفته به چین خودداری کنند.
روسای جمهور ایران و کوبا با توجه به توانمندی‌های ایران در زمینه نانوتکنولوژی و نیز توانمندی‌های کوبا در عرصه بایوتکنولوژی، با تشکیل کارگروه مشترک همکاری‌های فناورانه موافقت کردند.
نیروهای موسوم به صلحبانان ناتو حصارهای امنیتی اطراف شهرداری شمال کوزوو را برداشتند.
ائتلاف نظامی ناتو قصد دارد نیروهای بیشتری را به شمال کوزوو بفرستد.
رویترز در گزارشی نوشت اعضای ناتو، از آمریکا گرفته تا فنلاند، زمان زیادی برای اجماع لازم به منظور انتخاب دبیرکل جدید تا ژوییه ندارند. آن‌ها همچنین می‌توانند از ینس استولتنبرگ بخواهند دوره خود را برای چهارمین بار تمدید کند.
بنا به گفته منابع آگاه، ناتو همچنان قصد دارد از پذیرش درخواست عضویت اوکراین خودداری کند.
پس از پیوستن رسمی فنلاند به ناتو، رسانه‌های این کشور اعلام کردند که فنلاند و آمریکا در حال انعقاد توافق نظامی هستند که به واشنگتن اجازه می‌دهد که نیروها و تسلیحاتش را در خاک فنلاند مستقر کند
آمریکا همگام با توافق به اصطلاح «به اشتراک‌گذاری هسته‌ایِ» ناتو، ده‌ها کلاهک هسته‌ای در سراسر اروپا مستقر کرده اما آیا از موقعیت مکانی آنها اطلاعاتی وجود دارد؟
عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان به موضع گیری درباره توافق ایران و عربستان پرداخت و از کشورهای سازشکار خواست که سفیران رژیم صهیونیستی را اخراج کنند.
آلمان و لیتوانی در خصوص استقرار سامانه های پدافند هوایی در جناح شرقی ناتو به توافق رسیدند.
دبیرکل ناتو اعلام کرد که با رئیس جمهور ترکیه برای برگزاری نشست سه جانبه اواسط ماه مارس میان ترکیه، فنلاند و سوئد به توافق رسیده است.
آمریکا ژانویه۱۹۷۳ توافق خروج از ویتنام را امضا و شرکای خود در ویتنام جنوبی را رها کرد؛آگوست۲۰۲۱ تاریخ در افغانستان تکرار شد و آمریکا همچنان بدون داشتن هیچ درکی از جنگ‌ها،در آن مداخله می‌کند.
آمریکا ژانویه۱۹۷۳ توافق خروج از ویتنام را امضا و شرکای خود در ویتنام جنوبی را رها کرد؛آگوست۲۰۲۱ تاریخ در افغانستان تکرار شد و آمریکا همچنان بدون داشتن هیچ درکی از جنگ‌ها،در آن مداخله می‌کند.
دبیرکل سازمان ملل متحد و سازما پیمان آتلانتیک شمالی بدون اشاره به اقدامات خصمانه اوکراین، از روسیه خواستند تا توافق غلات با کی یف را ازسربگیرد.
نخست وزیر سوئد امروز در سخنانی اعلام کرد که کشورش به توافق ناتو با ترکیه پایبند است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ