صادرات فولاد ایران در ۴ ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد رشد کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان ماشین‌سازی گفت: سالانه حدود ۲۵۰ میلیون دلار صادرات رسمی در این حوزه داریم و برنامه داریم این میزان صادرات به یک میلیارد دلار سالانه طی ۵ سال برسد.
سازمان توسعه تجارت ایران در نامه ای به گمرک ایران موضوع لغو ممنوعیت صادرات برخی از کالاها را اعلام کرد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: طبق قانون بودجه ۱۴۰۲، دولت مکلف به صادرات روزانه ۱.۴میلیون بشکه نفت شد که با تلاش های وزارت نفت توانسته‌ایم از مرز ۱.۴ میلیون بشکه عبور کنیم.
قائم مقام باشگاه تجار ایران و آفریقا گفت:  بیش از نیمی از صادرات غیر نفتی ایران به قاره آفریقا  در فروردین ماه امسال مربوط به محصولات آهنی و فولادی بوده است .
بررسی آمار مربوط به واردات و صادرات فولاد در سال ۱۴۰۱ حکایت از آن دارد که اگرچه واردات در این حوزه رشد قابل توجهی داشته اما در مقابل صادرات در مجموع با کاهش ۴ تا ۱۸ درصدی مواجه شده است.
طبق آمار، در سالی که گذشت نسبت به سال ۱۴۰۰، میزان صادرات فولاد ایران افت قابل توجهی را تجربه کرده است. در مجموع قریب به ۱۴ میلیون و ۶۴۰ هزار تن انواع اقلام فولادی (شمش، محصولات و مقاطع فولادی و آهن اسفنجی) صادر شده که نسبت به میزان صادرات صورت گرفته در مدت مشابه سال ۱۴۰۰، افت چهار تا ۱۸ رصدی رخ داده است.
مدیر اداره پایش بازار ارز بانک مرکزی گفت: براساس مصوبه بانک مرکزی مدت زمان بازگشت ارز صادرات شرکت‌هایی از جمله شرکت‌های پتروشیمی، فولادی و پالایشی از ۱۲۵ روز به ۸۰ روز کاهش یافته است.
نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس گفت: دولت تدابیری چون تشکیل بازار مبادله ارزی را انجام داده و تصمیماتی هم برای بازگرداندن دلارهای ناشی از صادرات فولاد و پتروشیمی اتخاذ شده است.
به عقیده کارشناسان، با حذف ارز نیمایی، درآمد پتروشیمی‌ها و صنایع صادرات محور افزایش می‌یابد و بخش قابل توجهی از مردم، سهامداران عدالت یا بازنشستگان که سهامدار شرکت‌های پتروشیمی، فولادی و غیره هستند، از رشد سودآوری شرکت‌‌های بزرگ بورسی منتفع می‌شوند.
میزان تولید در مجتمع فولادصنعت بناب در 9 ماه منتهی به پایان آذر 1401 با وجود مشکلاتی همچون قطع برق و گاز، در مجموع به 702 هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از 10 درصد افزایش داشت.
کارشناس انرژی گفت: با توجه به رکودی که برای صنایع در اروپا پیش آمده است و با کاهش تولید صنایع انرژی بر روبرو شده است، فرصتی برای کشورهای دارای منابع مانند ایران به منظور توسعه بازارهای صادراتی شان ایجاد شده است.
امیر صباغ گفت: ایران سال ۲۰۲۲ با صادرات ۷ میلیون تن چدن و فولاد خام در مکان شانزدهم بزرگ‌ترین صادرکنندگان فولاد جهان قرار گرفت.
تولیدکننده فولادگفت: کاهش تولیدفولاد درسایر کشورهابه دلیل کمبودانرژی سبب شده تاصنایع فولاد ایران، پیشنهادات گسترده‌ای برای صادرات این محصول استراتژیک به مقصدکشورهای اتحادیه اروپاداشته باشد.
بررسی آخرین آمار مربوط به صنعت فولادسازی نشان می‌دهد که در ۸ ماه نخست امسال، تولید فولاد رشد ۱۴ تا ۲۰ درصدی داشته و در مقابل صادرات اغلب محصولات فولادی کاهش یافته است.
در هفت ماه امسال، همگام با افزایش تولید فولاد، بخش قابل توجه این تولید صرف مصارف داخلی شده و بخش کمتر به سمت بازارهای صادراتی حرکت کرده است.
بررسی آخرین آمار مربوط به صنعت فولادسازی نشان می‌دهد که در ۷ ماه نخست امسال، تولید فولاد رشد ۱۲ تا ۱۹ درصدی داشته و در مقابل صادرات کاهش یافته و مصرف داخلی رشد کرده است.
مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت از مصوبه جدید کمیته مدیریت بازار این وزارتخانه برای الزام صادرکنندگان محصولات فولادی به دریافت گواهی صادراتی از بورس کالا خبر داد.
اعلام عوامل گرانی سکه، زیان انباشته ۷۹ هزار میلیارد تومانی خودروسازان، صادرات ۲.۲ میلیارد دلاری فولاد و آمادگی برای تحویل ۱۰ هزار خودرو به جانبازان از جمله اخبار مهم این هفته حوزه صمت بود.
معاون انجمن فولاد با بیان اینکه با یک فرصت سوزی بزرگ خسارت یک میلیارد دلاری به کشور وارد شد، گفت: در نیمه نخست سال صادرات ۲.۲ میلیارد دلار بود تا پایان سال به ۵ تا ۵.۵ میلیارد دلار می رسد.
بررسی آخرین وضعیت صادرات فولاد و محصولات فولادی نشان می‌دهد که در نیمه نخست سال جاری صادرات فولاد میانی و محصولات فولادی به شکل قابل توجهی کاهش یافته است.
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بخشی از دلایل ریزش بازار به عدم نفع در شش الی هفت ماه گذشته باز می‌گردد، زیرا در آن زمان در اوج قیمت‌های کامودیتی‌ها می‌توانست صادرات صورت پذیرد، اما به دلیل اشتباه نابخشودنی وزیر صمت در عوارض صادراتی باعث شد که نزدیک به سه میلیون تن مقادیر فولادی در انبار‌های فولادسازان انباشته شود.
افزایش تولید و کاهش صادرات فولاد، ورود خودروهای خارجی به بازار از آذر ماه، توسعه تجارت ایران و تایلند و افزایش 45 درصدی صادرات به کشورهای دریای خزر از جمله اخبار مهم این هفته حوزه صمت بود.
بررسی آخرین آمار مربوط به صنعت فولادسازی نشان می‌دهد که در ۵ ماه نخست امسال، اگرچه تولید فولاد رشد ۱۷ تا ۲۱ درصدی داشته اما در مقابل صادرات با کاهش قابل توجهی مواجه شده است.
شیراز - رئیس مجمع نمایندگان فارس گفت: سهم ایران در انرژی گاز دنیا باید افزایش داشته باشد و باید به طور نیابتی صادرکننده گاز به اروپا باشیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ