اعلام عوامل گرانی سکه، زیان انباشته ۷۹ هزار میلیارد تومانی خودروسازان، صادرات ۲.۲ میلیارد دلاری فولاد و آمادگی برای تحویل ۱۰ هزار خودرو به جانبازان از جمله اخبار مهم این هفته حوزه صمت بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
علم‌الهدی گفت: امروز تورم کالاهای اساسی طوری است که یک خانواده نمی‌دانند آیا فردا هم می‌توانند همین ناهار امروزشان را بخورند یا نه. دولت باید این دو مشکل را حل کند. یکی از عواملی که باعث ایجاد این مشکلات شده، برخی حرکت‌های ارادی اقتصادی است. وقتی برای ریشه‌کن کردن فقر، درآمد کارگران و کارمندان را افزایش می‌دهیم، هزینه تولید هم افزایش می‌یابد و قیمت محصول بالا می‌رود و گرانی غیر قابل کنترل ایجاد می‌شود لذا باید اصلاح شود.
محسن منصوری، معاون امور اجرایی رییس جمهور با اشاره به عوامل مختلفی که در وضعیت اقتصادی امروز کشور اثرگذار است، ادامه داد: یکی از این عوامل اغتشاشات بود، پس از ناامنی‌ها شاهد گرانی دلار بودیم.
حل ریشه‌ای مشکلات خودرو در دست نمایندگان مجلس و دولتمردان است و آن‌ها می‌توانند با رفع موانع تحریمی و بانکی عوامل افزایش هزینه تولید را از بین ببرند. این مسائل نه تنها به نفع صنعت خودرو بلکه به سود تمام صنایع و اقتصاد کشور است. بنابراین به جای مواضع هیجانی بهتر است درباره سهم ۳۵ درصدی تصمیمات خود در قیمت صنعت خودرو اقدامی موثر کنند. حال باید مردان سیاست درباره سهم خود در گران شدن خودرو صحبت کنند و توضیح دهند چقدر خود را در این رابطه مسوول می‌دانند.
وزیر صمت فاصله زیاد بین تقاضا و عرضه خودرو، افزایش قیمت ارز و به دنبال آن تلاش عده‌ای برای خرید خودرو بابت حفظ ارزش دارایی و ایجاد تقاضای کاذب را از عوامل افزایش قیمت در بازار عنوان کرد.
«تسهیل و اولویت‌بخشی در صدور مجوز ساخت و ساز»، «سرعت‌بخشی به احداث مسکن روستایی» و «اعتبارزدایی از اسناد عادی» از دیگر تأکیدات رئیس شورای‌عالی مسکن در جلسه شورای عالی مسکن بود.
بهبود اقتصاد جامعه از طریق تغییر روابط و شرایط خارجی، افزایش سرمایه‌گذاری و اشتغال و کوشش برای بودجه عادلانه‌تر است که هیچ یک رخ نداده است.
رئیس اتاق اصناف ایران گفت: وقتی نرخ ارز و مواد اولیه ثابت نیست تولیدکننده محصول خود را به صورت قطره چکانی به بازار عرضه می‌کنند که یکی از پیامدهای آن گرانی کالا است.
شکست مقابل رئال مادرید برای سرمربی وایادولید هم گران تمام شد و او شغلش را از دست داد.
اسماعیل کوثری: مگر وضعیت معیشتی چگونه است؟ دلار هر چند وقت یک‌بار به‌واسطه توطئه‌های بیرونی و عوامل داخلی گران می‌شود و بعد از مدتی هم این موضوع حل می‌شود. درست است بعضی جنس‌ها گران است، ولی یارانه را هفت هشت برابر کرده‌اند، دارند سهام عدالت هم می‌دهند.
نمایندگان مردم در خانه ملت، با تکیه بر ابزار نظارتی خود در نشست امروز، استنکاف و نقض قانون عوامل اجرایی در حادثه فروریزش ساختمان متروپل را بررسی و پرونده متخلفان را به قوه قضاییه ارسال کردند.
نمایندگان مردم در خانه ملت، با تکیه بر ابزار نظارتی خود در نشست امروز استنکاف و نقض قانون عوامل اجرایی در حادثه فروریزش ساختمان متروپل را بررسی و پرونده متخلفان را به قوه قضاییه ارسال کردند.
نمایندگان مردم در خانه ملت، با تکیه بر ابزار نظارتی خود در نشست امروز استنکاف و نقض قانون عوامل اجرایی در حادثه فروریزش ساختمان متروپل را بررسی و پرونده متخلفان را به قوه قضاییه ارسال کردند.
اکبر منتجبی، سردبیر روزنامه سازندگی گفت: ظاهرا تیتر دیروز روزنامه سازندگی باعث ناراحتی وزیر ارشاد شده است. استناد تصمیم‌گیران این بود که، چون به موضوع گوشت پرداختید روزنامه توقیف می‌شود. به ما شفاهی اینطور توضیح دادند که، چرا با فونت بزرگ نوشتید طغیان گوشت؟! سوال من این است که به‌طور مثال اگر با فونت درشت‌تر بنویسیم دلار به فلان قیمت رسیده، نرخ دلار گران‌تر می‌شود؟
عضو هیات نمایندگان اتاق تهران گفت: تثبیت چندین ساله نرخ ارز و چند نرخی بودن آن دو عامل کلان بی ثباتی بازار ارز است.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران نوسانات نرخ ارز را اصلی ترین عامل گرانی سکه اعلام کرد و گفت: با توجه به بزرگ بودن حباب سکه، اگر مردم به سمت خرید مصنوعات طلا بروند، بهتر است.
طی سال جاری عوامل متعددی می‌تواند بازار طلا را تحت شعاع قرار دهد که از جمله آنها می‌توان به رکود در اقتصاد جهانی، موج شیوع کرونا در چین و تغییر در سیاست‌های بانک مرکزی آمریکا اشاره کرد.
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: حذف ارز ترجیحی واردات و تامین نهاده های دامی را برای دامداران با مشکل مواجه کرد و آنها قادر به سیر کردن دام های خود نیستند.
رئیس مرکز مبارزه با تروریسم کشورهای مشترک المنافع گفت که توانایی طالبان برای کنترل اوضاع افغانستان به دلیل عمق شکاف بین جناح های میانه رو و رادیکال در رهبری این گروه بسیار محدود شده است.
رئیس مجلس ضمن محکوم کردن جنایت دشمن در شیراز، به اعتراضات اخیر در کشور پرداخت و تاکید کرد: ما اعتراض را، نه تنها درست و عامل پیشرفت کشور می‌دانیم بلکه معتقدیم این تحرکات اجتماعی به شرط مرزبندی با خشونت‌طلبان، جنایتکاران و تجزیه‌طلبان باعث تغییر سیاست‌ها و تصمیم‌گیری‌ها خواهد شد.
معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، عقب ماندگی فناوری در خودروسازی، تحریم و انحصارطلبی خودروسازان داخلی را از جمله عوامل گرانی خودرو در کشور اعلام کرد.
امروز مطالبی همچون چرا سکه امروز گران شد؟، میزان افزایش قیمت دلار چقدر بود؟، تاریخ هاوینگ بیت کوین متاثر از چه عواملی است؟، ۱۰ خبر مهم برای بورس فردا چهارشنبه ۲۳ شهریورماه، خبری مهم برای سهامداران خودرو و نیروگاهی، شاخص کل چقدر رشد کرد؟؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
امروز مطالبی همچون چرا سکه امروز گران شد؟، میزان افزایش قیمت دلار چقدر بود؟، تاریخ هاوینگ بیت کوین متاثر از چه عواملی است؟، ۱۰ خبر مهم برای بورس فردا چهارشنبه ۲۳ شهریورماه، خبری مهم برای سهامداران خودرو و نیروگاهی، شاخص کل چقدر رشد کرد؟؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به مشکلات سرویس مدارس گفت: بعضی از عواملی که در این بخش تاثیرگذار هستند شامل بحث خارج از محدوده ترافیک بودن، داخل محدوده منطقه بودن، فاصله بین منزل و مدرسه و تعداد دانش‌آموزان در خودرو است. به عنوان مثال هزینه خودروی سواری با ۳ دانش‌آموز، از خودرویی که ۴ دانش‌آموز هستند، بیشتر است.
مشهد ـ رئیس اداره نظارت و بازرسی محصولات کشاورزی جهادکشاورزی مشهد گفت: پاره‌ای عوامل به گرانی قیمت تمام شده رب گوجه فرنگی دامن زده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ