برادران پناهیان را شاید بتوان تندترین منتقدان دولت روحانی دانست. به کار بردن اصطلاحات عجیبی در ارتباط با عملکرد دولت، برادران پناهیان را در سال پایانی کار دولت روحانی در مرکز توجه قرار داده بود: «روی کره مریخ، یک استانی است که در آن دکل نفتی قرار دارد و کارکنان اون مجتمع‌ها برای خودشان آب شیرین‌کن دارند و روستا‌های اطراف اون مجتمع‌ها در حال هلاک شدن از بی‌آبی هستند. من بودم، استاندار آن استان ر‌ا به گاری می‌بستم و می‌گفتم که هر روز باید بروی برای این مردم آب بیاوری»
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نماینده مردم شبستر در مجلس گفت: دولت انقلابی باید با اقدام هتک حرمت به قرآن کریم که در سوئد انجام شد، برخورد جدی کند.
مرور سخنرانی‌ها و اظهارات مومن‌نسب وجود یک موضوع مشترک در گفته‌های او را اثبات می‌کند؛ او عموما آمار‌هایی را ارایه می‌دهد که منبعی ندارد به این معنی که با جست‌وجوی گفته‌های وی تنها همان اظهارات مومن‌نسب منبع قرار می‌گیرد.«ساخت ۵ اپلیکیشن بومی جایگزین برای اینستاگرام»، یا طرح داده‌هایی مشابه اینکه «۳۰درصد دانش‌آموزان به بازی‌های اینترنتی معتادند»، «۱۴۵ دلار در آمد اسراییل از عضویت هر کاربر در وایبر» یا «۱۲۰۰ آسیب روانی و جسمی در فضای مجازی شناسایی شده» از مواردی است که البته منبعی جز خود مومن نسب ندارد.
«آن زمان (اوایل انقلاب) روزنامه اطلاعات به لحاظ خبری روزنامه چندان مطرحی نبود؛ اما کانون کسانی بود که از فضای رسمی رانده شده بودند. درواقع رانده‌شدگان فضای رسمی شامل دانشمندان و متفکران و اهالی فرهنگ و حتی بعضی از سیاسیون به معنای انقلابیون سال ۵۷، کانونشان روزنامه اطلاعات بود. بعضاً مطلب می‌نوشتند، پاورقی می‌نوشتند، یادداشت‌هایی داشتند یا جایی در روزنامه به احترامشان داده بودند یا کتاب و یادداشت‌هایی از آن‌ها و یا در مورد آن‌ها منتشر می‌شد. خود ایشان شخصاً با آن‌ها ارتباط داشت و احترام می‌گذاشت به افرادی که از دانشگاه رانده‌شده یا چهره‌های هنری و... بودند. ایشان واقعاً انسان‌گرا و انسان‌دوست بودند. اگر شما به دنبال ویژگی ممتازی در این ایشان هستید این ویژگی ممتاز بود.»
فارغ از این‌که نوع عملکرد انقلابیون در هربخش با این دست از سیاست‌ها چه دستاوردی مخربی داشته، اکنون به‌نظر می‌رسد همین رویه به صورت اجتماعی در ارتباط با حجاب در پیش گرفته شده است، که در صورت عدم توجه به پی‌آمد‌های آن می‌تواند بی‌ثباتی ایران را به‌دنبال داشته باشد. عدم انعطاف در این‌باره و عدم تحقیق در باره علل ظهور و بروز چنین تغییراتی در کشور، حاکی از عدم انعطافی است که حال بعد از ۴۴ سال از انقلاب ۱۳۵۷ انتظار می‌رود مسئولان و نیرو‌های مذهبی در برابر آن هوشیارانه‌تر عمل کنند
آنچه که با انقلاب نابود شد، موسیقی کوچه‌بازاری بود که متعلق به کف خیابان بود. این موسیقی نه مورد پسند پهلوی‌ها بود و نه جایی در کاباره‌های معروف داشت.
ولکر هید باستان شناس دانشگاه هلسینکی که عضو تیم این پژوهش بوده، می گوید:« به نظر می رسد اسب سواری اندکی پس از اهلی شدن اسب ها در استپ های اوراسیا غربی در هزاره چهارم پیش از میلاد تکامل یافته است. این رفتار بر اساس اسناد به جای مانده، بین اعضای فرهنگ یامنایا بین ۳۰۰۰ تا ۲۵۰۰ قبل از میلاد رایج بوده است.»
موضوع بازگرداندن جنگنده‌های F ۱۴ از جمله مسایلی بود که به محل اختلاف جدی انقلابیون تبدیل شد. اعضای دولت موقت مصرانه خواستار بازگرداندن یا فروختن این جنگنده‌ها به آمریکا یا به هر کشوری که خواستار آن‌ها باشند، بودند و در سوی دیگر آن، یاران انقلابی امام به شدت این اتفاق را برای امنیت و مصالح کشور خطرناک می‌دیدند.
ماجرای کوتاه ماه‌های بین تغییر حکومت در ایران و قطع کامل روابط تهران و واشنگتن البته به‌کرات از نظرگاه ایران بررسی شده است و خواهد شد، اما خالی از لطف نیست اگر اتفاقات آن زمان را آن‌طور که در واشنگتن پیش رفت مرور کنیم. داستان کارتر با ایران چه بود؟
روزنامه جوان نوشت:انصاری طوری صحبت می‌کند، گویی صد سال پیش قاسم سلیمانی شهید شده است! حاج قاسم در همین فضای فرهنگی زیست می‌کرد و مواضع خودش را داشت و انقلابیون هم طرفدار او بودند و از قضا این اصلاح‌طلبان بودند که مشی او و سیاست‌هایی را که او در منطقه اجرا می‌کرد، زیر سؤال می‌بردند.
محمدرضا باهنر در پی انتقاد‌های انجام شده، اظهارات خود را اصلاح کرده و گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه رژیم صهیونیستی را به رسمیت نشناخته؛ نمی‌شناسد و نخواهد شناخت. اینکه ما رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسیم و دشمن خود می‌دانیم کاملا طبیعی است، چون این رژیم اولا؛ یک رژیم جعلی و غاصب است و ثانیا؛ از ابتدای انقلاب تاکنون دشمنی‌های فراوانی علیه ملت ایران داشته و شهدای زیادی از ما گرفته است. حتی قبل از انقلاب هم در کنار رژیم شاه هر آنچه توانست علیه انقلابیون ایران انجام داد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچگاه رژیم صهیونیستی را به رسمیت نشناخته؛ نمی‌شناسد و نخواهد شناخت تصریح کرد: اینکه ما رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسیم و دشمن خود می‌دانیم کاملا طبیعی است، چون این رژیم اولا یک رژیم جعلی و غاصب است و ثانیا از ابتدای انقلاب تاکنون دشمنی‌های فراوانی علیه ملت ایران داشته و شهدای زیادی از ما گرفته است. حتی قبل از انقلاب هم در کنار رژیم شاه هر آنچه توانست علیه انقلابیون ایران انجام داد.
جامعه‌شناس سیاسی گفت: اگر خوشبینانه به پرونده نفوذی‌ها در جمهوری اسلامی ایران بنگریم، نفوذی‌ها از همان ابتدای پیروزی انقلاب در صفوف انقلابیون حضور داشتند و گاه در بالاترین سطوح مدیریتی نیز خود را به مصادر کار رساندند. با این حال، ماجرای نفوذ میان مدیران مسئله‌ای نیست که پایان یافته باشد.
امروز در این جنگ ترکیبی فرسایشی، دشمن به دنبال آن است که ما را خسته و فرسوده کند؛ آنان می‌خواهند ادامه آشوب‌ها را به جنگی بدل کنند که از طرفی موجب ملال انقلابیون و از طرف دیگر باعث ایجاد امید در دل تبهکاران و تجزیه طلبان شود.
عماد افروغ جامعه شناس و استاد دانشگاه گفت: در ضرورت اعتراض و نقد و در اصل توجیهی آن هیچ تردیدی نیست؛ به‌دلیل اینکه صاحبان قدرت فریب قدرت را می‌خورند و یک جابه‌جایی در خادم و مخدوم بودن اتفاق می‌افتد.
وزیر دولت اصلاحات می‌گوید: ما در حال حاضر بسیجی داریم که اصلاً جنگ ندیده. انقلابی بودن یعنی چی؟ یعنی جمعی که نسبت به عموم مردم برتری دارند و در نتیجه طبیعی است که همه امتیازات در دست انقلابیون قرار بگیرد و در اینجا جایی برای غیر انقلابیون ندارند؟
نورنیوز: جعل اخبار خروج از کشور و پناهندگی برخی مسئولین و خانواده‌هایشان از سوی رسانه‌های معاند وتفسیر مدارای حافظان امنیت بامعترضان به افزایش جسارت و شجاعت انقلابیون! در برخورد با نیرو‌های امنیتی، تلاش نافرجام برای ایجاد دوقطبی در جامعه و تضعیف روحیه ملی است.
این فعال سیاسی ادامه داد: قالیباف در مجلس توانسته فضای مسلطی را ایجاد و اوضاع را به دست بگیرد. جریان پایداری در اقلیت قرار دارد و نمی‌توانند تاثیر چندانی در فضای سیاسی مجلس داشته باشند. پایداری‌ها در مجلس بیشتر تک‌خوانی می‌کنند و آقای قالیباف با همراهان‌شان همخوانی می‌کنند.
روزنامه کیهان نوشت: « انقلابیون واقعی به خوبی دانسته‌اند که هر دوره‌ای حسینی دارد و یزیدی. داستان کربلا جاری است و این ماییم که باید مشخص کنیم با حسین زمانمان می‌مانیم یا با یزید به اعماق تاریک تاریخ می‌رویم؟ و باید بدانیم حسین زمانمان نایبی دارد که اطاعتش هم وزن اطاعت از حسین است.»
مقتدی صدر خاطرنشان کرد: ما برای اقدامات جدی و واقعی باید کار کنیم و از گفتگو‌های بی‌مایه دوری کنیم، چراکه عراق نیازمند عمل است نه حرف. مردم بسیار تمایل به اصلاح واقعی دارند که آن‌ها را از رنج‌هایشان نجات دهد.
سفیر آفریقای جنوبی در کشورمان گفت: انقلاب مردم آفریقای جنوبی نه تنها مورد حمایت امام خمینی(ره) قرار گرفت بلکه به انقلابیون ما جرأت و جسارت سرنگونی رژیم آپارتاید را داد.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ