پس از ریزش چند ساختمان نیمه‌کاره در شهرک احمدیه منطقه 19 شهرداری تهران، برخی عوامل شهرداری و نیروهای امنیتی حاضر در صحنه زیر آوار گرفتار شدند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری به تازه ترین موضوعات روز جامعه و پرونده های قضائی، اشاره و توضیحاتی در خصوص آنها ارائه داد.
چمران تاکید کرد: در شرایط بحرانی که حضور غمه کشان در محدوده هست و پلیس زمان محدودی را برای حضور در محدوده دارد شش ساعت وقت می‌دهند که قطعا نمی‌شود در این مدت از شیوه تخریب با بیل و کلنگ استفاده کرد. نوع تخریبی که در آنجا از آن بهره گرفته شده شیوه‌ای است که در طرح تخریب برای این ساختمان دیده شده بود.
سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری به تازه ترین موضوعات روز جامعه و پرونده های قضائی، اشاره و توضیحاتی در خصوص آنها ارائه داد.
دعوای بسازبفروش‌ها و شهرداری دیری نخواهد پایید. دیر یا زود بر سرِ سفره‌ی مسکن دوباره روی هم را می‌بوسند و تکّه‌تکّه‌های شهر را به یکدیگر تعارف می‌کنند. نتیجه‌ی این همدستی اما برای طبقات بی‌زمین چیزی جز دودشدن و به‌هوا رفتن سرپناه‌شان نیست. سرپناهی که شرط ابتدایی و حیاتیِ برپا کردن شأن انسانی و قوام‌بخشیدن کرامت‌بشری است.
اگر حادثه خلازیر در هر کشور دیگری رخ می‌داد حداقل برخورد استعفا یا برکناری شهردار منطقه بود. اما زاکانی برای تقدیر از شهردار منطقه ۱۹ اجازه سخنرانی به او داد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران گفت: هیچ کدام ساختمان‌هایی که در الان در شهر تهران در حال تخریب است، به صورت اصولی تخریب نمی‌شود. با وجود این‌که مهندسان ناظر تلاش می‌کنند در این فرآیند نظارت داشته باشند. معمولاً بدون حضور مجری ذی‌صلاح و بدون وجود صلاحیت تخریب‌ها اتفاق می‌افتد.
تحقیقات «دنیای‌اقتصاد» نشان می‌دهد ساختمان‌‌‌هایی که در منطقه۱۹ «حین عملیات تخریب، دچار ریزش و حادثه شدند» فاقد پروانه ساختمانی بوده‌‌‌اند
برخلاف برخی ادعاها مبنی بر کارشناسی بودن تخریب ساختمان در خلازیر، این ویدئو نشان می دهد عوامل شهرداری تهران برای تخریب ساختمان، سیم بکسلی را به پایه ساختمان بسته و آن را به خودروی سنگین متصل کرده بودند و بدون هیچ گونه کنترلی آن را کشیده اند و بدین گونه این حادثه مرگبار رخ داد که طی آن 5 تن از جمله دو مقام ارشد نظامی جان باختند.
سرپرست دادسرای امور جنایی تهران گفت: هیأت کارشناسی متشکل از کارگروه‌های مختلف برای بررسی ابعاد مختلف حادثه خلازیر تعیین شده است.
رییس شورای شهرتهران با اشاره به ریزش چندین ساختمان در حال تخریب گفت: چند ساختمان به دلیل ضربه‌ای که به یک ساختمان زده شده، فرو ریختند و نیروی پلیسی که در حال صورت جلسه بوده زیر آوار مانده و جان خود را از دست داده است؛ نه تنها ساختمان درز انقطاع نداشته بلکه شرایط نشان می‌دهد که ایمنی نیز نداشته است.
سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: با توجه به اینکه احتمال حضور افراد دیگری نیز در زیرآوار وجود داشت، عوامل آتش‌نشانی عملیات جستجو و آواربرداری را ادامه دادند و تا ظهر امروز عملیات آوار برداری در ضلع جنوبی را به پایان رسانده و در ضلع شمالی نیز بخش زیادی از آوار برداشته شده است.
در جریان تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز به علت ریزش 5 ساختمان در خلازیر ۴ نفر جان خود را از دست دادند و به سرعت از سوی دستگاه قضایی بازپرسی ویژه برای رسیدگی به ابعاد مختلف این حادثه انتخاب شد.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از پیدا شدن پیکر یکی دیگر از مفقودان حادثه ریزش ساختمان‌ در خلازیر شهرک احمدیه تهران خبر داد.
لحظه فروریختن ساختمان‌های منطقه خلازیر در ناحیه ۳ منطقه ۱۹ که منجر به فوت ۴ تن از هموطنان شد.
دادستان تهران گفت: دادستانی به حادثه ریزش ساختمان در منطقه‌ خلازیر ورود پیدا کرده و بازپرس ویژه بدین‌منظور تعیین شده است.
ساعاتی پیش و در زمان اجرای تخریب یکی از واحدهای غیرایمن در محله خلازیر واقع ( منطقه ۱۹ تهران) تعداد پنج ساختمان همجوار تخریب شد. براساس گزارش ها 6 مامور پلیس شهرداری زیر آوار هستند. سخنگوی آتش نشانی تهران می‌گوید: «تا این لحظه هیچ عدد دقیقی درمورد افراد گرفتار زیر آوار نداریم. تا این لحظه دو نفر زنده از زیر آوار خارج شده اند.» هیچ کدام از ساختمان ها مسکونی نبوده اند و همگی در حال ساخت بوده‌اند.
سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: در حال حاضر آماری از تعداد افرادی که زیر آوار منطقه ۱۹ مانده‌اند وجود ندارد و ۲ نفر زنده از زیر آوار بیرون آمده‌اند.
با دستور دادستانی تهران ۵۴ واحد تجاری در مرحله هفتم طرح قلع و قمع بناهای غیرمجاز در محله خلازیر تهران، با دستور و نظارت این دادستانی تخریب شد.
شب گذشته هنگام تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز تعدادی از مأموران یگان حفاظت شهرداری تهران مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: حوالی ساعت چهار بامداد حادثه آتش سوزی در خلازیر به سمت خیابان دولت خواه به سامانه ۱۲۵ اعلام و در مدت چهار دقیقه ماموران سه ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.
مهدی عباسی، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به آخرین وضعیت ساخت‌وساز غیرمجاز در منطقه ١٩ شهرداری تهران می‌گوید: «اولین اقدام آگاه‌سازی جامعه نسبت به زمین‌خواران و افرادی است که زمین‌ها را تصرف می‌کنند و ساخت‌وساز غیرمجاز انجام می‌دهند. ساخت‌وساز‌هایی که ناایمن هستند و به مردم با کلاهبرداری فروخته می‌شوند و مردم را دچار مشکل حقوقی می‌کنند.»
فرمانده انتظامی تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری ۱۷ معامله گر فردایی و سوداگر بازار ارز طی یک هفته گذشته خبر داد.
معاون حقوق عامه دادستان کل کشور از تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز منطقه خلازیر تهران خبر داد.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: زمین منطقه خلازیر به محلی برای حضور معتادان متجاهر تبدیل شده بود اما با تملک زمین و تبدیل آن به بوستان، امنیت در آن منطقه ایجاد میشود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ