به گفته مقامات دفاعی و قانونگذاران آمریکایی، در پی عبور یک کاروان بزرگ ناوهای جنگی روسیه و چین از نزدیکی ساحل آلاسکا، ناوشکن‌های آمریکایی به منطقه گسیل شدند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
جنبش انصارالله یمن با صدور بیانیه‌ای به گسیل نظامیان و ناوهای جنگی از سوی آمریکا به منطقه دریای سرخ واکنش نشان داد.
ارتش کره شمالی در واکنش به تحرکات نظامی تنش‌زای میان کره جنوبی و آمریکا، بامداد شنبه چندین موشک کروز به سمت دریای زرد شلیک کرد.
روسیه به عنوان یکی از ۵ عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد که حق وتو دارد، یکی از قدرت‌های تعیین کننده در ساختار نظام بین المللی بوده و طبیعتا نقش روسیه در هزاره سوم در تحولات بین المللی و منطقه ای، به ویژه در حوزه اوراسیا برجسته‌تر شده است. طبیعی است که این کشور همچنان تلاش دارد در موضوعات مهم بین المللی نقش ایفا کند، البته جایگاه روسیه بعد از عملیات ویژه در اوکراین، با جایگاه این کشور، پیش از جنگ کاملا متفاوت است.
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس به ادعای نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ارتباط با تغییر معادلات نظامی در برابر مقاومت پاسخ داد.
رییس جمهور پیشین آمریکا با تکرار این که میلی و وزارت دفاع آمریکا بوده‌اند که برنامه‌ای سری برای حمله نظامی به ایران داشتند، در بخش دیگری گفت: این اطلاعات سری است. ببینید، من به عنوان یک رییس جمهور می‌توانستن آن را فاش کنم. حالا نمی‌توانم. چون هنوز موضوعی محرمانه است.
ادعای میلر درباره وجود اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای و موشکی ایران در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایران با تاکید بر حق ملت ایران از برخورداری از برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای، گفته‌اند که برنامه هسته‌ای ایران علیرغم پیشرفت‌هایی که داشته است، صرفا اهداف صلح‌آمیز را دنبال می‌کند و تولید و به‌کارگیری تسلیحات اتمی جایی در برنامه دفاعی آن ندارد.
همکاری و ارتباط نیروهای شبه نظامی واکنش سریع سودان با مقامات آمریکایی از سوی فرمانده شبه نظامیان تائید شد.
همکاری و ارتباط نیروهای شبه نظامی واکنش سریع سودان با مقامات آمریکایی از سوی فرمانده شبه نظامیان تائید شد.
سفارت روسیه در واشنگتن به واکنش رسانه‌هایی آمریکایی به تایید حکم بازداشت خبرنگار نشریه وال‌استریت‌ژورنال از سوی دیوان عالی مسکو، عکس‌العمل نشان داد.
سفارت آمریکا در تایوان اعلام کرد که واشنگتن رزمایش نظامی چین در اطراف این جزیره را به دقت رصد می‌کند.
معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تداوم هراس واشنگتن از تعمیق روابط تهران - مسکو در واکنش به ادعای روزنامه وال استریت ژورنال، از تعمیق روابط این دو کشور باز هم ابراز نگرانی کرد.
یکی از سیاستمداران عراقی به سخنان مقام نظامی روس مبنی بر استفاده آمریکا از اورانیوم ضعیف شده در عراق واکنش نشان داد.
اعتراف شاتول مبنی بر اینکه اسپیس ایکس، شرکتی که ایلان ماسک بنیان‌گذارش است، مانع از استفاده کامل سربازان اوکراینی از این فناوری شده، این باور دیرینه را تأیید می‌کند که ماسک و شرکتش از استفاده نظامی اوکراین از استارلینک ناراضی هستند.
کنعانی تاکید کرد: همکاری‌های دوجانبه ایران و دولت‌های دیگر در زمینه‌های مختلف از جمله همکاری‌های متعارف دفاعی، در چارچوب منافع و مصالح مشترک و منطبق بر حقوق و تعهدات بین‌المللی بوده و علیه هیچ کشور ثالثی نیست و آمریکا خود بیش از هر کشور دیگری دارای قرارداد‌های فروش و همکاری‌های نظامی و دفاعی در منطقه است و با استقرار پایگاه‌های متعدد و پرشمار نظامی در منطقه، ریسک صلح و ثبات منطقه‌ای را افزایش داده است.
یکی از مقامات ارشد حزب الله هر گونه ارتباط این گروه با کشته شدن نظامی ایرلندی یونیفل در جنوب لبنان را رد کرد و خواستار تحقیقات نیروهای امنیتی برای روشن شدن جزئیات این حادثه شد.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به بحران شدید در نظام انتخاباتی آمریکا، گفت که مشکلات این ساختار انتخاباتی حتی با چشم غیرمسلح هم مشهود است.
رابرت مالی ادعا کرد: ایران تعداد محدودی پهپاد پیش از جنگ، نداد. آن‌ها ده‌ها فروند را همین تابستان منتقل کردند و نیرو‌های نظامی ایرانی اکنون با حضور در مناطق اشغالی اوکراین به روسیه کمک می‌کنند که از آن‌ها علیه غیرنظامیان اوکراینی استفاده کنند.
احزاب و تشکل های ملی یمن در هشتمین سالگرد انقلاب ۲۱ سپتامبر علیه دولت مزدور ائتلاف متجاوز سعودی، بر ادامه راه این انقلاب تا تحقق همه اهداف آن تأکید کردند.
پکن ضمن اعلام مخالفت شدید خود با فروش تسلیحات آمریکایی و هرگونه تماس نظامی خارجی با تایوان، از واشنگتن خواست تنش‌زایی در تنگه تایوان را متوقف کند.
«لورن بویبرت» نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت کلورادو در پیامی توییتری به تصمیم دولت «جو بایدن» برای کمک‌های نظامی بیشتر به اوکراین به شدت انتقاد کرد.
مقامات اوکراین اخیرا درباره بازپس‌گیری شبه‌جزیره کریمه از روسیه با استفاده از تسلیحات نظامی آمریکا سخن گفته‌اند. این اظهارات با واکنش تند روسیه مواجه شده است. چندی قبل «وادیم اسکیبیتسکی» سخنگوی اطلاعات نظامی اوکراین هشدار داد که احتمال دارد این کشور با استفاده از موشک‌های آمریکایی، شبه‌جزیره کریمه را هدف قرار دهد.
تلاش های آمریکا برای تقویت حضور نظامی خود در شرق آسیا، از جمله استقرار سامانه موشکی بالستیک در کره جنوبی با واکنش چین همراه شد.
ارتش چین در واکنش به سفر تحریک‌آمیز پلوسی به تایوان، رزمایش‌هایی را اطراف این جزیره آغاز کرده است. علاوه بر هجوم جنگنده‌ها به خط حائل تنگه تایوان، ارتش چین پنجشنبه اعلام کرد که «حمله موشکی دقیقی» در تنگه تایوان به‌عنوان بخشی از رزمایش نظامی انجام داده است.
تحلیلگران به سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان واکنش نشان داد و درباره تبعات خطرناک آن هشدار دادند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ