روزهای اخیر در فضای مجازی اخباری مبنی بر محدودیت صنایع منتشر شده در حالی که طبق توافق وزارتخانه‌های نیرو و صمت صنایع نیم روز در هفته تعطیل و به جای آن جمعه می توانند فعالیت کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پاویون اختصاصی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان، تاسیسات و برق ۲۰۲۳ سلیمانیه (CHP Show ۲۰۲۳) با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی برپا می‌شود.
در نتیجه این بی‌تدبیری اولاً اقتصاد ملی کشور از حداقل ۳۰ درصد کاهش مصرف انرژی برق محروم شده ثانیاً به زحمت افتادن بخش قابل توجهی از جامعه کارمندی کشور به ویژه کارکنان مستضعف دستگاه‌های دولتی که در اطراف و اکناف شهر‌های بزرگ مثل تهران زندگی می‌کنند و حداقل دو ساعت فاصله بین محل زندگی‌شان تا محل کارشان است و در این صورت کسی که در هشتگرد زندگی می‌کند برای اینکه ساعت ۶ صبح مثلاً در تهران بر سر کار خود حاضر شود باید ساعت ۴ صبح از منزل خارج شود.
متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان توانسته‌اند با تولید رله‌های حفاظتی برای کاربرد در شبکه‌های توزیع برق ۱۰ درصد نیاز شرکت‌های برق منطقه‌ای را رفع کند.
دبیر کنفرانس ملی سیستم اطلاعات مکانی (GIS) از اختصاص ۳۰ غرفه رایگان به شرکت‌های دانش‌بنیان‌ صنعت آب و برق در هفتمین کنفرانس ملی سیستم اطلاعات مکانی (GIS) خبر داد.
آمار شرکت‌های دانش بنیان فعال در صنعت آب و برق در اسفند سال سال گذشته ۷۰۰ شرکت بود که در اسفندماه امسال از ۱۰۰۰ شرکت فراتر رفت.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی منابع مالی تامین برق و نوسازی شبکه انتقال برق شهرک‌ها و نواحی صنعتی را در بودجه ۱۴۰۲ تعیین کردند.
محرابیان در جمع خبرنگاران گفت: با بهره گیری از توان و دانش شرکت‌های دانش بنیان قادر خواهیم بود مشکلات صنعت آب و برق را حل کنیم.
طی ۲ روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود. از روز دوشنبه تا چهارشنبه (۳ تا ۵ بهمن) برای جنوب استان‌های فارس، بوشهر، ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی، جزایر واقع در خلیج فارس و پنجشنبه (۶ بهمن) علاوه بر این مناطق، در برخی نقاط هرمزگان و کرمان بارندگی، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.
معاون وزیر صمت گفت: قطع مستمر برق و گاز علاوه بر تعطیلی صنایع، منجر به از کار افتادن تأسیسات آب رسانی به شهرک‌های صنعتی و خرابی ایستگاه‌های پمپاژ و تصفیه خانه‌های فاضلاب خواهد شد.
تدابیر ویژه شرکت توانیر برای استمرار تأمین برق خانگی در موج سرما و عبور از پیک دو تا سه هفته‌ای زمستان، بامدیریت بار در شهرک‌های صنعتی، صنایع بالای یک مگاوات و چاه‌های کشاورزی عملیاتی شد.
امیر طایفه ابراهیمی با اشاره به برگزاری سه میز صنعت تا پایان سال از جمله میز صنعت خودرو و ساخت قطعات (بخش دوم) و میز صنعت بانک و موسسات اعتباری، گفت: در ارتباط با موضوع قیمت‌گذاری دستوری، خسارت ناشی از قطعی برق و گاز در صنایع، نرخ خوراک پتروشیمی‌ها، مطالبات شرکت‌های نیروگاهی و پتروشیمی‌ها و ... پیگیری لازم صورت پذیرفته و پیشنهاداتی از سمت سازمان بورس به‌منظور جبران زیان وارده به صنایع در بودجه سال ۱۴۰۲ ارائه شده است.
معاون وزیر صمت ضمن اشاره به اضافه شدن ۶ هزار هکتار زمین به شهرک های صنعتی تا پایان سال، گفت: شهرکها و نواحی صنعتی کشور حداقل ۲ هزار و ۱۰۰ لیتر کسری آب و ۳ هزار مگاوات کسری برق دارند.
رجبی مشهدی با اشاره به اعتبار ۲۶۰۰ میلیارد تومانی شرکت‌های دانش‌بنیان و فعال درحوزه مدیریت مصرف انرژی در سال ۱۴۰۱ گفت:عبور ازشرایط تحریم و خودکفایی ۹۰ درصدی صنعت برق مرهون شرکت‌های فناوراست.
با ادامه درگیری ها میان مسکو و کی یف، بحران تامین برق در اوکراین شکل جدی تری به خود می گیرد.
رسانه‌های اوکراین اعلام کردند دقایقی پیش دست‌کم صدای ۸ انفجار شدید در شهر کی‌یف شنیده شده است.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: کمیسیون انرژی مجلس در حوزه صنعت آب، برق، نفت، گاز و پتروشیمی به شرکت‌های دانش‌بنیان کمک خواهد کرد.
شاخص تولید،‌ فروش و قیمت صنایع بورسی با استفاده از داده‌های ماهیانه ۳۰۲ شرکت صنعتی بورسی محاسبه می‌شود. بر اساس گزارش پایش بخش حقیقی اقتصاد ایران در مرداد که مرکز پژوهش‌های مجلس منتشر کرده، شاخص تولید شرکت‌های صنعتی بورسی در مرداد ماه نسبت به تیر کاهش ۱۱.۵ درصدی همراه بوده است.
تبریز- رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی گفت: در نتیجه غفلت چند ساله در حوزه تامین برق پایدار برای صنایع و معادن استان، تنها ۴۳درصد برق مورد نیاز شهرک‌های صنعتی استان تامین می‌شود.
معترضان به افزایش بهای انرژی، در شهر ناپل ایتالیا قبض‌های برق و گاز خود را آتش زدند. با بالارفتن بهای انرژی در غرب، اعتراضاتی در شهر‌های اروپایی شکل گرفته است. روز شنبه ۷۰ هزار نفر از معترضان در شهر پراگ به دلیل گرانی انرژی راهپیمایی کرده بودند.
رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: تابستان ۱۴۰۰ بخش صنایع ۷ میلیارد دلار از قطعی‌های نامنظم و مکرر برق متضرر شده است.
معاون وزیر صمت گفت: با حمایت وزارت نیرو تلاش می‌شود که تا پایان سال آینده ۳ هزار مگاوات برق وارد ناحیه شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور شود.
معاونت علمی و فناوری اعلام کرد شرکتهای دانش بنیان فعال در صنعت برق مورد حمایت قرار می گیرند.
بر اساس قانون جهش تولید دانش بنیان، اگر مصرف برق یک صنعت، بیش از حد مجاز باشد جریمه های آن صرف حمایت از آزمایشگاه‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و شتاب دهنده‌ها برای توسعه برق می شود.
صندوق نوآوری و شکوفایی فراخوان اعطای تسهیلات به شرکتهای دانش بنیان حوزه برق را منتشر کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ