یک پایگاه خبری عربی به فعالیت گسترده شرکت‌های فرانسوی در نیجر برای استخراج اورانیوم و علت نگرانی پاریس از فقدان نفوذ خود در این کشور آفریقایی اشاره کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مبارزه استقلال‌طلبانه بسیاری از کشورهای آفریقایی نتیجه‌بخش بوده و منجر به خروج عوامل سلطه شده، اما روند استعمارزدایی روندی بی‌دردسر نخواهد بود.
بیگدلی گفت: طرح چنین بحث‌ها و مقایسه‌هایی درست نیست و به‌عبارتی قیاس مع‌الفارق است. بعضی از رسانه‌های راست افراطی و اصولگرایان تندرو دست به چنین کاری زدند و به مقایسه میان عملکرد نهاد‌های امنیتی و دولت در کشور با عملکرد دولت در فرانسه پرداختند. توجه داشته باشید دموکراسی فرانسه با سایر کشور‌ها حتی آمریکا و انگلستان هم متفاوت است.
‌سرریزشدن اعتراضات فرانسه به دو کشور بلژیک و سوئیس، سران آلمان و دیگر مقامات اروپا را به هراس انداخته‌است؛ قاره‌ای که در فضای پسابحرانِ اوکراین، بیش از همیشه آسیب‌پذیر و مستعد بحران است.
رئیس جمهور فرانسه به این نتیجه رسیده که نفوذ کشورهای شرق اروپا در ناتو افزایش یافته و در نتیجه لحن و ادبیاتش در قبال این ائتلاف نظامی را تغییر داده تا از شرق اروپا جا نماند!
وب‌سایت گل عربی در گزارشی به این سوال پاسخ داده که چرا هروه رنار تجربه موفق خود در آسیا و آفریقا را فدای تیم ملی زنان فرانسه کرد.
روزنامه ایران نوشت: رئیس جمهور فرانسه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در پاسخ به پرسشی درباره دیدگاهش پیرامون آلترناتیو‌های احتمالی اپوزیسیون حاکمیت جمهوری اسلامی به عدم اعتقاد خود به موفقیت‌آمیز بودن رژیم چنج اشاره کرده و گفت: «من ذره‌ای به تغییر رژیم اعتقاد ندارم.
در میان همه اخبار و تصاویر ناراحت‌کننده که این روز‌ها از ترکیه و سوریه دیده و شنیده می‌شود، آخرین عکس «آدم آلتان» که در خبرگزاری فرانسه AFP منتشر شده، دنیا را تکان داده است.
جنگنده «سوخو ۳۵» روسیه با نمونه‌های غربی آن همچون «اف ۱۵»، یوروفایتر طوفان و داسو رافال فرانسه رقابت می‌کند؛ اما غیر از ایران کدام کشورهای خریدار هیولای مسکو هستند؟
رییس فدراسیون تنیس روی میز گفت: فکر می کردم یک سهمیه دونفره و دو سهمیه انفرادی در انتخابی قهرمانی جهان بگیریم و بخشی از این نتیجه خوب به این بر می گردد که بازیکنان ما در لیگ فرانسه به طور مرتب در حال مسابقه دادن هستند.
در مورد انجمن ایران‌شناسی فرانسه، اما شرایط با BIPS فرق می‌کند. بخش عمده‌ای از فعالیت‌های انجمن ایران‌شناسی فرانسه معطوف به ادبیات معاصر، سیاست معاصر و مسائل جامعه‌شناسی، مردم‌شناس و قوم‌نگاری معاصر بود. همه این مسائل، موضوعات شائبه‌برانگیزی بودند و همواره زیر رصد دولت ایران بود و دولت ایران خیلی از نتایج تحقیقات این مرکز راضی نبود.
مدیر فنی تیم های ملی کشتی فرنگی گفت: حسن رنگرز با توجه به پیش رو بودن رقابت های رنکینگ دار کرواسی اعلام کرد صلاح نیست به مسابقات فرانسه برویم.
امشب قهرمان جام جهانی مشخص خواهد شد و آرژانتین و فرانسه هر دو به دنبال ستاره سوم هستند.
ژولیو سزار، دروازه‌بان سابق برزیل، می‌گوید در فینال جام جهانی قطر هوادار فرانسه خواهد بود چرا که به عنوان یک برزیلی نمی‌تواند از آرژانتین طرفداری کند.
عملکرد عبدالرزاق حمدالله، در دیدار تیم ملی مراکش مقابل فرانسه، واکنش‌های متفاوتی را از سوی هواداران مراکش به دنبال داشت.
روزنامه مارکا، دیدیه دشان، سرمربی تیم ملی فرانسه، را به دلیل کنار گذاشتن کریم بنزما از اردوی تیم ملی، متهم کرد.
رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه می‌گوید وقتی با دیدیه دشان کار می‌کنید لازم نیست برای در اختیار گرفتن سرمربی درِ خانه همسایه را بزنید.
کیلیان امباپه با یک گل و یک پاس گل و درخش در نیمه دوم دیدار فرانسه و استرالیا نشان داد که چرا خروس‌ها آماده و سرحال بودنش را برای موفقیت‌شان در تورنمنت‌های بزرگ مهم می‌دانند.
کاپیتان تیم ملی فوتبال فرانسه بعد از خط خوردن از فهرست فرانسه به خاطر آسیب دیدگی گفت که هیچ وقت تسلیم نمی‌شود.
آلمان و فرانسه انتخاب کرده‌اند که به سیستم قدیمی دموکراسی مبتنی بر اصل حکومت اکثریت پایبند باشند. در ایالات متحده و تا حدی در بریتانیا دموکراسی به حکومت اقلیت تبدیل شده و اقلیتی که قدرت را در دست دارد نمایندگی خواست اکثریت را برعهده ندارد این اقلیت صاحب قدرت عصبانی و به طور فزاینده‌ای رادیکال است.
"دیمیتری پسکوف" سخنگوی "ولادیمیر پوتین" به خبرگزاری فرانسه گفت: "بریتانیا در حال حاضر در دسته کشورهای غیر دوست قرار دارد. بنابراین، خیر پیام تبریکی ارسال نشد".
اگرچه تنیس روی میز ایران در مسابقات قهرمانی جهان عملکرد درخشانی نداشت اما فرصت حضور در المپیک ۲۰۲۴ را از دست نداده است چرا که اصلا این رقابت ها میدانی برای توزیع سهمیه نبود!
کالیدو کولیبالی، مدافع چلسی، از دلیلش برای انتخاب سنگال به جای چلسی پرده برداشت.
دیدیه دشان، سرمربی فرانسه، بعد از شکست تیمش مقابل دانمارک می‌گوید دلیلی برای نگرانی وجود ندارد چرا که فرانسه با ترکیبی جوان در این بازی به میدان رفته بود.
سفیر پیشین ایران در فرانسه گفت: نمی‌توان به برخی جملات شعاری و کلی‌گویی وزیر امور خارجه، تیم مذاکره‌کننده و به‌خصوص باقری‌کنی اکتفا کرد. ما باید این انتظار و درخواست را از دستگاه سیاست خارجی داشته باشیم که روشنگری درباره مذاکرات داشته باشد. اکنون نمی‌دانیم آنچه ایران در سایه پاسخ مکتوب به متن مدنظر اتحادیه اروپا ارسال کرد، دربرگیرنده چه مواردی بود؟

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ