در لایحه «عفاف‌وحجاب» برای افراد موسوم به سلبریتی، با توجه به جایگاه تاثیر گذار بر جوامع مجازات هایی در نظر گرفته شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
​صالح نیکبخت حقوقدان می‌گوید: برخی دادگاه‌ها با اعمال مجازات‌های تکمیلی مانند الزام به حضور در غسالخانه‌ها و شستن میت یا مراجعه به روان‌پزشکان و اخذ گواهی سلامت روانی که هیچ تناسبی با مجازات قانونی مقرر ندارد، نشان می‌دهند که از دانش حقوقی لازم بهره‌ای ندارند.
طبق قانون ما مصرف مشروبات الکلی جرم است، اما در تشکیل پرونده، فرد مصرف‌کننده خودش باید به مصرف مشروبات الکلی اقرار کند یا از او مشروبات الکلی کشف یا چند شاهد شهادت بدهند که فرد مشروبات الکلی مصرف کرده تا پرونده‌ای برای او تشکیل شود. حتی اگر به واسطه آزمایشات پزشکی قانونی در خون فردی الکل یافت شود، دلیل شرعی برای درنظر گرفتن مجازات حد او نمی‌تواند باشد و مورد قبول دادگاه هم نیست. به عبارتی مسمومان حتی متهم به مصرف مشروبات الکلی هم نیستند.
از روز گذشته تصویر رای قطعی یکی از شعب دادگاه کیفری دو در فضای مجازی بازنشر شده که بر اساس آن، یک زن متهم به عدم رعایت حجاب شرعی به ۲ ماه حبس محکوم شده و سپس به عنوان مجازات جایگزین حبس، انجام ۲۷۰ ساعت خدمات عمومی رایگان (نظافتچی اماکن) برای او تعیین شده است.
سردار بنی‌اسدی‌فر حمل و استفاده از انواع دارو‌های آرام‌بخش و خواب‌آور و حاوی کدئین در کشور عربستان را ممنوع عنوان کرد و گفت: در صورت کشف این قبیل دارو‌ها در کشور عربستان نسبت به آن مجازات اعمال خواهد شد لذا شایسته است افرادی که دارای بیماری خاص و مجبور به استفاده از دارو هستند مراتب را با کارشناسان سازمان حج و زیارت مطرح کنند.
معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه درخصوص مجازات چهره‌ها پیرامون کشف حجاب گفت: مجازات این افراد در صورت تکرار تنها جریمه نقدی نیست؛ بلکه هم جریمه این افراد تشدید و هم محرومیت از فعالیت حرفه‌ای اعمال می‌شود.
معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه درخصوص مجازات چهره‌ها پیرامون کشف حجاب گفت: مجازات این افراد در صورت تکرار تنها جریمه نقدی نیست؛ بلکه هم جریمه این افراد تشدید و هم محرومیت از فعالیت حرفه‌ای اعمال می‌شود.
جنایت به‌خاطر یک سگ/ دستور آدمکشی بخاطر دماغ شکسته کودک/ ۱۱ سال مجازات وحشتناک!/ دردسر بیماری عروس برای داماد فریب خورده!/ حمام خون در پاتوق قهوه‌خانه‌ای یکه‌بزن‌ها/ ۲۰۰کیلو شیشه و هرویین در یک منزل روستایی کشف شد/ نقش خونین عروس در قتل داماد ۲ زنه/ ادعای جنون آنی در آخرین جلسه بازپرسی!/ جنایت در شعله‌های آتش
اواخر هفته گذشته لایحه پیشنهادی قوه قضائیه درباره عفاف و حجاب به مجلس شورای اسلامی ارسال شد، در این لایحه فناوری‌های نوین و سامانه های هوشمند جایگزین روش های قبلی در برخورد با جرم کشف حجاب شده است.
اتهام کشف حجاب برای خانم سلبریتی محترم ناشی از اشتباه محاسباتی است. اساسا اتهام این بزرگواران کشف حجاب نیست بلکه تبلیغ و اشاعه فساد است. این‌دو متفاوت است. اتهام کشف حجاب برای فرد معمولی است که رفتارش الگو نمی‌شود. آیا سلبریتی نیز چنین است؟ طبیعی است که اگر قهریه محترم از این منظر به ماجرا توجه کند مجازات حتما سنگین‌تر می‌شود و حداقل آن حبس می‌شود.
در پی وصول گزارشاتی در خصوص عدم رعایت قانون و کشف حجاب توسط تعدادی از بانوان در داخل هواپیما، دادستان کل کشور بر انجام تکالیف قانونی تاکید کرد.
یک حقوقدان و استاد دانشگاه گفت: در تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی موضوع کشف حجاب به عنوان مصداق بارز عدم رعایت حجاب اسلامی، جرم انگاری شده و در جرم بودن آن شکی نیست.
جرم «کشف حجاب»، یکی از جرایم مشهود است و مأموران انتظامی مکلفند در اجرای تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی ۱۳۷۵ و قسمت اخیر ماده ۴۴ قانون آیین دادرسی کیفری مرتکبان جرایم مشهود را دستگیر و جهت اعمال مجازات به مراجع ذیصلاح قضائی معرفی نمایند.
جرم «کشف حجاب» یکی از جرایم مشهود است و مأموران انتظامی مکلفند در اجرای تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی ۱۳۷۵ و قسمت اخیر ماده ۴۴ قانون آئین دادرسی کیفری مرتکبان جرایم مشهود را دستگیر و جهت اعمال مجازات به مراجع ذیصلاح قضائی معرفی نمایند
نسائی زهان گفت: افراد مجرم در زمینه عفاف و حجاب، خودروی افراد بی حجاب یک تا ۲۰ روز توقیف می‌شود؛ بی‌حجاب‌ها یک میلیون تومان جریمه می‌شوند و به محاکم معرفی و احضار می‌شوند. بر اساس ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی، بالای یک میلیون تومان جریمه و در صورت تکرار، با افزایش جریمه و محرومیت امکانات در جامعه روبرو خواهند شد.
رئیس قوه قضاییه گفت: کشف حجاب مصداق خلاف عفت عمومی و مبانی شرع و قانون است و دشمن از آن حمایت می‌کند.
گزارش کمیسیون فرهنگی به چه نکاتی اشاره می‌کند؟ این گزارش تاکید کرده که در مصوبات صورت‌گرفته، «تکالیف همه دستگاه‌ها را در بحث عفاف و حجاب روشن کرده است». بنا به آنچه این گزارش نوشته «۳۲ دستگاه در این زمینه وظایف ایجابی و فرهنگی دارند و تنها دستگاهی که تکلیف سلبی در این امر دارد، فراجا است. البته فراجا هم بخشی از وظایفش در حوزه عفاف و حجاب بر اساس مصوبات مذکور ایجابی است».
افرادی که در معابر و اماکن عمومی اقدام به کشف حجاب یا برهنگی کنند، مطابق بند ۳ جدول مجازات می‌شوند. مطابق ماده ۴ نیز افرادی که در فضای مجازی اقدام به کشف حجاب یا برهنگی کنند، مطابق بند (۴) جدول اعمال قانون می‌شوند.
کشف تریاک در معده ۲ زن مسافر/ دستگیری عامل نزاع مرگبار در کمتر از 6 ساعت/ ردپای میهمان آشنا در قتل زن ۷۰ ساله/ قاتل اجاره ای دستگیر شد/ زن عصبانی شوهر سابقش را آتش زد/ ۴ کشته و ۶ مجروح در انفجار مرگبار مواد محترقه/ کلاهبرداری اینستاگرامی با نام افراد مشهور/ راز ۵ مرگ در صندوقچه اسرار/ مجازات اعدام برای پسر متجاوز
شلیک مرگبار مرد ناشناس به پسر ۱۹ ساله/ قتل مادر پیر با چرخ خیاطی/ نامزد بنزینی!/ پدر، قربانی شکست عشقی پسر/ دسیسه‌های دلهره آور داروخانه دار برای فراری دادن رقیب!/ اعترافات مرد کارخانه دار به قتل همسر باردار و برادرش/ جسد نوجوان کرولال با گلوی بریده کشف شد/ قصاص و ۲۷ سال حبس مجازات زن و مرد جنایتکار
آخرین آمار مبتلایان «کووید-۱۹»/ کشف اجساد دختر و پسر گمشده در خودرو/ انهدام باند مأموران قلابی مسلح در هرمزگان/ فرجام ازدواج با مرد پولدار!/ مجازات مرگ، پایان درگیری بر سر پارک خودرو/ کارگاه رنگ آمیزی برای رینگ‌های سرقتی!/ گروگانگیری خانوادگی برای انتقام از همسر سابق
معاون اول قوه قضاییه گفت: تبصره ماده 48 قانون آیین دادرسی کیفری ناظر به مرحله تحقیقات مقدماتی جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی و همچنین جرایم سازمان یافته‌ای که دارای مجازات شدید مانند اعدام یا مجازات تعزیری درجه سه و بالاتر است.
بنا به گفته‌ی محققانِ دانشگاه پِکینگ، بررسی بیولوژیکیِ استخوان‌های اسکلتِ یک زن، قطع عضو به علل پزشکی و دیگر علل را رد کرده و نشان داده است که قربانی حداقل پنج سال پس از اجرای مجازات زنده مانده است.
مردادماه سال ۹۲ مردی در تماس با پلیس مدعی شد از خانه برادرش در منطقه اندیشه بوی تعفن به مشام می‌رسد. پس از حضور مأموران در محل، وقتی آنان با مجوز قضایی وارد خانه شدند در بررسی‌های اولیه جسد مرد میانسالی به نام محمود را که با ضربات چاقو کشته شده و زیر پتو بود، کشف کردند.
آخرین آمار مبتلایان «کووید-۱۹»/ ادعای کشف جسد در پرواز تهران ــ فرانکفورت/ مرگ یک زن پس از عمل جراحی معده/ ماجرای پرواز تبهکار مخوف!/ مجازات قصاص برای زن کارتن‌خواب / قاچاق سوخت زیر بطری های آب معدنی/ قاتل پسر پولدار به قصاص محکوم شد/ باند گوشی قاپ های خشن متلاشی شد/ کودک ربایی برای جبران ضرر ۱۴ میلیاردی در بازار رمز ارز

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ