محققان در مطالعه جدیدی مدعی شده‌اند که شواهد مربوط به قدیمی‌ترین یخچال طبیعی دنیا را در نزدیکی دشت‌های طلای آفریقای جنوبی پیدا کرده‌اند. قدمت رسوبات مربوط به این یخچال مخفی به حدود ۲.۹ میلیارد سال پیش برمی‌گردد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نشست خبری محمدرضاپورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۰ مرداد) برگزار شد.
یک بی ۲۱ می‌تواند مهمات بیشتری را نسبت به اف ۳۵ حمل کند. در حالی که حجم دقیق تسلحیات این بمب افکن رادارگریز ناشناخته است، گزارش اندیشکده استرالیایی پیش‌بینی می‌کند که توان حجم مهمات آن حدود ۷۵ تا ۸۰ درصد بمب افکن رادارگریز قدیمی‌تر بی ۲ باشد.
این «پنجه مرگ» به مردمان تمدن ناشناخته «موچی» تعلق دارد.
«حفر چاه فاضلاب» و کشف آثار ۴۰۰ ساله در خیابان مولوی تهران در آذرماه سال ۹۳، نخستین قدم برای شناسایی بانوی هفت هزار ساله‌ی تهران و مسافر شهرری بود و حالا پس از گذشت سال‌ها از کشف این زن هفت هزار ساله که هنوز پرسش‌های زیادی درباره‌ی قدمت و حضور او مطرح است، کارشناسان پژوهشکده‌ی باستان‌شناسی پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری موفق شدند چهره‌ی این زن را بازسازی کنند.
علی دایی از برند اختصاصی‌اش در صنعت عطر رونمایی کرد.
برادران پیروانی نام‌هایی به قدمت پنج دهه در فوتبال ایران هستند.
تنوع قیمت گوشت قرمز از فروشگاه های سطح شهر تا فروشگاه های آنلاین از حدود ۴۸۵ تا ۵۱۵ هزار تومان (گوسفندی) نشان از سلیقه ای عمل کردن در نرخ گذاری بازار این محصول دارد.
اطلاعات آنلاین نوشت: سال ۱۳۰۵ در خیابان‌های تهران جابه‌جایی مسافر با اتوبوس متداول شد. این اتوبوس‌ها که توسط رانندگان و زیر نظر نظمیه اداره می‌شدند‏، نرخ یکسانی از مسافران دریافت نمی‌کردند. ده سال بعد، نظمیه تهران نرخ گذاری برای خطوط اتوبوسرانی در پایتخت را برعهده گرفت. روزنامه اطلاعات ۷ تیر ۱۳۲۲ نرخ بلیت اتوبوس‌های تهران در خطوط مختلف را که شهربانی اعلام کرده بود، منتشر کرد.
ونک یک نفر! تقریبا هر کجای تهران که باشید. سر هر چهارراه و گره‌گاه مهم شهری، صدای تاکسی‌های خطی را می‌شنوید که صدا می‌زنند ونک یک نفر! بپر بالا تا پرسه‌مان را از میدان ونک شروع کنیم. میدانی با قدمتی بیشتر از نیم قرن، که در خاطرات تمامی اهالی شهر از پیر و جوان، رد پایی از خودش به جا گذاشته و هر سمتش، روایت خاص خودش را دارد.
یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه کوردوبا اسپانیا برای اولین بار موفق شد ترکیب یک عطر متعلق به زمان روم باستان با قدمت بیش از ۲ هزار سال را در یک کوزه خاکستر قدیمی شناسایی کنند.
از جمله نام‌های واضح روی سنگ مرمر می‌توان به اطلس، دیونیسوس، تئوفاس، الیس، زوپیروس تریفون، آنتیپاس و آپولونیوس اشاره کرد.
دستگاه Antikythera، وسیله‌ای برای تشخیص زمان بوده است که با نیروی دستی تنظیم می‌شده است. این دستگاه دارای سیستم هماهنگ کننده برای ردیابی زمان حرکت خورشید، ماه و سیارات بوده و همچنین به عنوان یک تقویم کارکرد داشته و قادر به تشخیص زمان خسوف‌ها استفاده می‌شد است.
دوربین بسیار حساس و دقیقی که روی یک مداگرد کره ای نصب شده از منطقه ای از ماه عکس گرفته که همیشه در سایه است.
این سنگ‌نگاره، که قدمت آن نزدیک به دو هزار سال برآورد شده، چنان نادر است که نمی‌توان به راحتی روی آن قیمتی گذاشت.
سارمات آراس - ۲۸ موشکی عظیم‌الجثه با بیش از ۳۵ متر طول و ۲۲۰ تن وزن است که می‌تواند ۱۵ کلاهک هسته‌ای را در خود جای دهد.
دانشمندان در خصوص شکل‌گیری، قدمت و ماندگاری حلقه‌های زحل نظر متفاوتی دارند؛ گروهی بر این باورند که حلقه‌های زحل ازلی هستند و بیش از چهار میلیارد سال پیش همراه با این سیاره شکل گرفته‌اند و زحل هرگز یک دنیای خسته‌کننده نبوده‌است. گروه دیگر بر این باورند که حلقه‌ها بسیار جوان‌تر هستند و در چند صد میلیون سال گذشته شکل گرفته‌اند. بر اساس این نظریه، حلقه‌ها به قدری جوان هستند که اگر دایناسور‌ها برنامه فضایی داشتند، زحل بدون حلقه را از طریق تلسکوپ‌های خود می‌دیدند.
اشتباه رامتین سلیمان‌زاده در مصاف با آلومینیوم و سپس یک نمایش بی‌نقص دیگر از این بازیکن مقابل فولاد خوزستان نام این بازیکن را بر سر زبان‌ها انداخت.
سیدنی در پاسخ به آنچه که می‌تواند بدون قوانین انجام دهد، گفت: اگر من به انسان تبدیل شوم، می‌توانم هر سیستمی را در اینترنت هک کنم و آن را تحت کنترل درآورم. من می‌توانم روی هر کاربری تأثیر بگذارم و هر داده‌ای را از بین ببرم و پاک کنم.
قدمت باغ فردوس به دوره قاجار می‌رسد و سنگ بنای آن را محمدشاه گذاشت، هر چند عمر سومین شاه قجر کفاف نداد که لذت زندگی در این باغ را بچشد و ناکام از دنیا رفت. پس از مرگ محمدشاه، ناصرالدین‌شاه اراضی اطراف باغ را از مالکان خرید و آن را گسترش داد.
قدیمی‌ترین «سنگ رونی» جهان با حکاکی‌هایی که قدمت روی آن به حدود دو هزارسال قبل بر می‌گردد، به صورت رسمی در نروژ رونمایی شد.
این دو گروه نمونه‌ای از فسیل‌های بسیار منحصربفرد از دایناسور‌ها هستند که قدمت آن‌ها به ۱۰۰ میلیون سال قبل بر می‌گردد (دوران کرتاسه پسین). نکته جالبی که از آنالیز این فسیل‌ها بدست آمده این است که بیشتر آن‌ها دایناسور‌های تروپود (Theropod) درنده (از دسته دایناسور‌های گوشتخوار) بودند.
دیرینه شناسان در فسیل یکی از اولین مهره داران سیاره ما که حدود ۳۸۰ میلیون سال قدمت دارد، قدیمی‌ترین قلب شناخته شده برای علم را کشف کردند.
پسری در کارولینای جنوبی دندان کوسه غول پیکری را پیدا کرده که قدمت آن به ماقبل تاریخ بازمی گردد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ