در یک کشف خیره کننده، اخترشناسان ناسا اخیراً ساختار عجیبی را که در قلب یک کهکشان قرار دارد، کشف کرده‌اند. این یافته قابل توجه تخیل دانشمندان و عموم مردم را به خود جلب کرده است و سوالاتی را در مورد منشاء، اهمیت و پیامدهای بالقوه آن برانگیخته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در این تصویر که توسط مریخ نورد کنجکاوی گرفته شده است، برآمدگی‌های عجیب میخ‌مانندی به چشم می‌خورد. ناتالی کابرول اخترزیست‌شناس ناسا آن را عجیب‌ترین سنگی می‌داند که در ۲۰ سال مطالعه مریخ دیده است.
اندازه کل دستگاه آنتیکیترا 33 سانتی‌متر، تقریباً هم‌اندازه یک کتاب بزرگ است.
ظاهراً یک سحابی گازی غنی از کربن، CW Leonis را احاطه کرده است. علت پیچیدگی سحابی ناشناخته است، اما هندسه‌ لایه‌ها و کمان‌های آن مطمئناً جالب و جذاب است. این تصویر که توسط تلسکوپ فضایی هابل گرفته شده، جزئیات این پیچیدگی را نشان می‌دهد.
این مهمان منظومه شمسی درونی در ۱۸ آگوست تقریباً سه دقیقه نوری از سیاره زیبای ما فاصله خواهد داشت. C/۲۰۲۳ E۱ (ATLAS) به دلیل انحرافش نسبت به صفحه دایره‌البروج و دوره مداری تقریباً ۸۵ ساله، یک دنباله‌دار از نوع هالی به حساب می‌آید.
ناسا در جشن تولد یک سالگی «جیمز وب» تصویری از مجموعه ابری «رو اوفیوچی»، منتشر کرد که نزدیکترین منطقه به زمین است که در آن ستارگان تشکیل می‌شود. نسبت به تلسکوپ‌های قبلی، جیمز وب برای مشاهده عمق بیشتری در فضا و زمانی دورتر طراحی شده است. ماموریت جیمز وب با هدف جسورانه مشاهده نخستین کهکشان‌ها در ابتدای عمر کیهان تعریف شده است. قابلیت‌های این تلسکوپ به مراتب بیشتر از نمونه قبلی، یعنی تلسکوپ «هابل» است.
یک تکه از این نقشه حدود 200,000 کهکشان و اختروش را در 12 میلیارد سال پیش نشان می‌دهد.
تصویر امروز ناسا یکی از زیباترین آسمان‌های یک شب طولانی در قطب جنوب را نشان می‌دهد.
محققان در سال ۲۰۲۱ با استفاده از یک رصدخانه این سیاهچاله را شناسایی کردند که موادی را به فضا باز می‌گرداند، اما این سیاه‌چاله در سه سال قبل هیچ ماده‌ای مصرف نکرده بود. ماه گذشته، تیمی با استفاده از یادگیری ماشینی، تصویر معروف مسیه ۸۷ را بهبود بخشید تا جزئیات بیشتری در مورد مواد اطراف آن مشخص شود.
ناسا ماموریتی برای کشف حقیقت انجام داده است. در مارس ۲۰۰۹، آژانس فضایی کپلر را پرتاب کرد، یک برنامه اکتشاف که برای جستجوی سیارات احتمالی که حیات دارند طراحی شده بود. کپلر تاکنون تقریبا ۴۵۰۰ سیاره را کشف کرده است.
ناسا با همکاری وزارت دفاع، شرکت بوئینگ را برای تولید X-۳۷ انتخاب کرد. این هواپیمای فضایی آزمایشی، وظیفه آزمایش کردن فناوری‌های جدید، از تعمیر ماهواره‌ها گرفته تا دستیابی به قابلیت استفاده مجدد کامل، و کاهش هزینه ارسال محموله به مدار زمین با یک دهم هزینه، را به عهده داشت.
تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا تصویری از یک ستاره نادر در مرحله پیش از انفجار و تبدیل شدن به گرد و غبار کهکشانی ثبت کرده که در فاصله ۱۵ هزار سال نوری از زمین قرار دارد.
ناسا اعلام کرد که شی مرموز که آسمان تگزاس را روشن کرد به عنوان یک شهاب سنگ شناخته شده است.
بر اساس داده‌های جدید ماهواره رصدخانه زمین ناسا، این زمین‌لرزه‌ها از یک گسل واقع در ۱۸ کیلومتری زیر سطح زمین منشاء گرفته‌اند و منجر به لرزش قوی و شدیدی شده‌اند که صد‌ها کیلومتر دورتر از مرکز زلزله را تحت تاثیر قرار داده است.
در تصویر، به نظر می‌رسد که گلبول در حال بلعیدن کهکشان مارپیچی ESO ۲۵۷-۱۹ (PGC ۲۱۳۳۸) در بالا سمت چپ است. در واقع، این کهکشان بیش از صد میلیون سال نوری دورتر از ما است و تنها بر اساس برهم نهی اتفاقی در نزدیکی CG۴ قرار گرفته است.
ناسا با انتشار تصویری از یک کهکشان مارپیچی به رنگ پرچم برزیل درگذشت پله، اسطوره‌ فوتبال جهان را تسلیت گفت.
شاید شکل‌های متمایزی که در این دهانه‌ها دیده می‌شود کمی گیج‌کننده باشد، اما گیسلر می‌گوید یک توضیح احتمالی در ارتباط با تصعید مواد یخی در مریخ وجود دارد که این شکل‌ها را توجیه می‌کند.
یک پژوهش جدید از جانب ناسا نشان می‌دهد که انتظار می‌رود سطح دریا‌ها در اطراف ایالات متحده سریع‌تر از آنچه قبلا تصور می‌شد، افزایش یابد. این مطالعه نشان می‌دهد که سطح دریا‌ها احتمالا سریع‌تر از آنچه قبلاً تصور می‌شد، افزایش می‌یابد، به این معنی که شهر‌های ساحلی کم‌ارتفاع در ایالات متحده ممکن است در دهه‌های پیش رو به مراتب بیشتر در معرض سیل قرار گیرند.
ناسا و آژانس فضایی اروپا به تازگی تصویر جدید هابل را از Arp-Madore ۴۱۷-۳۹۱ منتشر کرده که یک برخورد عجیب کهکشانی در فاصله ۶۷۰ میلیون سال نوری از زمین است.
رییس شورای شهر تهران با اشاره به انتشار تصویری از توده گاز متان در جنوب تهران توسط ناسا، گفت: عکس منتشر شده از جنوب تهران درست نیست و گویا برای یک کشور دیگر است.
رییس شورای شهر تهران با اشاره به انتشار تصویری از توده گاز متان در جنوب تهران توسط ناسا، گفت: عکس منتشر شده از جنوب تهران درست نیست و گویا برای یک کشور دیگر است.
تلسکوپ جیمز وب آژانس فضایی ناسا در تصاویر جدیدی که منتشر کرده هزاران ستاره جوان که در سحابی رتیل تاکنون دیده نشده‌اند را با جزئیات دقیق نشان داده است. این آژانس با کمک تلسکوپ جیمز وب موفق شده است جزئیات ترکیب سحابی و چندین کهکشان را به نمایش بگذارد و در این خصوص توضیح داده است: لحظه‌ای رسیده که بتوانیم هزاران ستاره جدید که پیش از این امکان دیده شدن آن‌ها وجود نداشته را در سحابی رتیل با جزئیات دقیق ببینیم. سحابی رتیل در کهکشان یکی از بزرگترین و درخشان‌ترین منطقه به وجود آمدن ستارگان جدید در نزدیکی کهکشان راه شیری است که گفته می‌شود بزرگترین و داغ‌ترین ستاره‌هایی که تا امروز شناخته شده‌اند را در خود جای داده است.
"وب" که به نظر می‌رسد ساخت آن برای ناسا نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار هزینه به همراه داشته، یکی از گران‌ترین پلتفرم‌های علمی است که تا به حال ساخته شده و می‌توان آن را با برخورد دهنده بزرگ هادرونی در سرن و تلسکوپ هابل، مقایسه کرد.
ناسا در حال شمارش معکوس برای پرتاب موشک جدید خود به ماه است که به عنوان بخشی از پروژه چند ملیتی آرتمیس است. قدرتمندترین ابزاری که تا به حال توسط ناسا ساخته شده است با هدف رساندن انسان به سطح ماه پس از یک وقفه ۵۰ ساله آغاز خواهد شد.
ناسا برای نخستین بار امواج صوتی یک سیاهچاله را که در «خوشه کهکشانی پرسئوس» قرار دارد، منتشر کرد. به گفته ناسا این تصور غلط است که فکر کنیم هیچ صدایی در فضا وجود ندارد. علت نبود صدا در فضا این است که حرکت امواج صوتی در خلاء ممکن نیست و به همین دلیل هیچ صدایی را نمی‌توان با گوش عادی در فضا شنید. دانشمندان ام‌آی‌تی با تقویت پژواک و صدای سیاه‌چاله‌ها، آن را به آستانه شنوایی انسان رسانده‌اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ