این مهمان منظومه شمسی درونی در ۱۸ آگوست تقریباً سه دقیقه نوری از سیاره زیبای ما فاصله خواهد داشت. C/۲۰۲۳ E۱ (ATLAS) به دلیل انحرافش نسبت به صفحه دایره‌البروج و دوره مداری تقریباً ۸۵ ساله، یک دنباله‌دار از نوع هالی به حساب می‌آید.
بالگرد مریخی ناسا با نام نبوغ(Ingenuity) در روز سوم اوت تصویری از شریک خود در سیاره سرخ ثبت کرد که به تازگی منتشر شده است.
زیر ماه، سیاره مشتری به‌همراه قمرهای گالیله‌ای خود دیده می‌شوند.
این تصویر از شفق قطبی بر فراز دریاچه تینگوالاواتن (Thingvallavatn) واقع در ایسلند، در سال 2016 گرفته شده است. این دریاچه تا حدی گسلی را که جداکننده صفحات تکتونیکی بزرگ اوراسیا و آمریکای شمالی است، پر می‌کند.
در مأموریت آپولو 11 فویلی به‌منظور جمع‌آوری ذرات موجود در باد خورشیدی در سطح ماه قرار گرفت.
اندازه کل دستگاه آنتیکیترا 33 سانتی‌متر، تقریباً هم‌اندازه یک کتاب بزرگ است.
پرسپوليس طی ۱۲ روز اخیر در سکوت خبری بزرگی در خصوص نقل و انتقالات مواجه بوده‌اند.
هیچ گونه‌ای جز انسان حتی نمی‌تواند آنچه را که درحال وقوع است، درک کند. حتی هزار سال پیش هم هیچ انسانی نمی‌توانست چنین فکری بکند. پرتاب راکت به فضا رویدادی است که موجب حیرت و شناسایی چالش‌ها می‌شود.
بازیکنان پورتو برای تبریک تولد مهدی طارمی، تونل وحشت تشکیل دادند.
ظاهراً یک سحابی گازی غنی از کربن، CW Leonis را احاطه کرده است. علت پیچیدگی سحابی ناشناخته است، اما هندسه‌ لایه‌ها و کمان‌های آن مطمئناً جالب و جذاب است. این تصویر که توسط تلسکوپ فضایی هابل گرفته شده، جزئیات این پیچیدگی را نشان می‌دهد.
یک تکه از این نقشه حدود 200,000 کهکشان و اختروش را در 12 میلیارد سال پیش نشان می‌دهد.
آسمان شب سرشار از داستان‌های مختلف است. تمدن‌های مختلفی در طول تاریخ برخی از ماندگارترین افسانه‌های خود را روی ستاره‌ها و گردوغبار کیهانی اعمال کرده‌اند. مردم زیادی این نمادهای آسمانی را می‌بینند، داستان‌های مرتبط با آن‌ها را می‌شنوند و به نسل‌های بعدی منتقل می‌کنند.
اندازه‌ لکه‌های خورشیدی ممکن است بزرگ‌تر از زمین باشد.
رسانه‌‎های ترکیه تصاویر جدیدی از رئیس‌جمهور این کشور چند روز پس از ابتلا به عفونت معده منتشر کردند.
سحابی مرغ دونده که به‌عنوان IC ۲۹۴۴ فهرست‌بندی شده است، حدود ۱۰۰ سال نوری وسعت داشته و در فاصله ۶۰۰۰ سال نوری از ما به‌سمت صورت فلکی قنطورس قرار دارد.
تصاویری از آرامگاه کوروش در مجموعه میراث جهانی پاسارگاد در روز سیزده‌بدر در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که حکایت از تعطیلی این مکان تاریخی دارد.
تصویر جدید ابری که روز ۲۳ مارس توسط «آزمایشگاه پیش‌رانش جت» (JPL) ناسا منتشر شد، با یکی از دوربین‌های مریخ‌نورد استقامت درست پیش از طلوع خورشید در ۱۸ مارس گرفته شده است. این هفتصدوسی‌وهشتمین روز مریخی ماموریت استقامت بود.
در روز‌های آینده، مشتری در لحظات غروب به آرامی در تابش خیره‌کننده آفتاب قرار می‌گیرد. اگرچه زهره همچنان که از خورشید دورتر می‌شود، در آسمان غربی حرکت خواهد کرد تا در نقش فعلی خود به عنوان برترین جرم درخشان باقی بماند.
جونز-امبرسون ۱، طی چند هزار سال آینده از صحنه کیهانی محو خواهد شد. با وجود این، ستاره کوتوله سفید داغ و مرکزی آن میلیارد‌ها سال طول خواهد کشید تا سرد شود.
تصویر روز ناسا، عکس شهاب‌سنگی است که حدود ۷ ساعت قبل از برخورد با جو سیاره زمین ثبت شده است. مسیر پیش‌بینی‌شده این شهاب‌سنگ فرصت نادری را برای رصدگران شهاب‌سنگ ایجاد کرد.
در تاریخ ۲۲ ژانویه (۲ بهمن) مصادف با روز ۶۸۲ مریخی از مأموریت این کاوشگر، مجموعه‌ای از تصاویر سلفی را از خودش تهیه کرد که ناسا حالا آن‌ها را به یکدیگر چسبانده و منتشر کرده است.
این تصویر واضح از قرص خورشید به‌وسیله تلسکوپ و فیلتر H-alpha از سیدنی استرالیا گرفته شده است.
روز شنبه ۷ آبان‌ماه ناسا گزارشی از تشکیل ابر ۵ کیلومتری گاز متان در جنوب تهران منتشر کرد که پس از بررسی محدوده در تصویر انتشار یافته مشخص شد این آلودگی حدوداً بر فراز مجتمع پردازش زباله آرادکوه تجمع یافته که از سال ۱۳۴۲ مرکز انباشت، زباله‌سوزی و دفن پسماند استان تهران است.
رییس صندوق توسعه ملی گفت: نمی‌خواهم مطرح کنم که برخی از این افراد آمده اند و نیروگاه هم زده اند و این در حالی است که یک دینار و یک سنت هم از خودشان نیاوردند و اصلا این کاره نبودند و با پول صندوق این کار‌ها را کردند. خب اگر قرار باشد، هر کسی با پول صندوق سرمایه دار شود، ۸۵ میلیون نفر در صف می‌ایستند و از پول صندوق می‌خواهند!
در چند روز گذشته شاهد انتشار تصاویر پیشرفته‌ترین تلسکوپ فضایی جهان بودیم. تلسکوپی که به فضا رفت تا نخستین روزهای تشکیل جهان یعنی ۱۳میلیارد سال قبل را برای بشر به نمایش درآورد و دید ما را به جهان متحول کند.